امام جمعه شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید مجلسی انقلابی باشد و علاوه بر دمیدن روح آرامش در جامعه باید  تلاش موثر و قاطعی برای رفع فقر و فساد و تبعیض در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی با اشاره به فرارسیدن هفتم خرداد ماه روز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس پایگاه اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم است و به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ، مجلس به لحاظ تاثیرگذاری در پیگیری مشکلات کشور در راس امور است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید با رفتار و گفتارشان حافظ انقلاب و ارزشهای اسلامی باشند افزود: پاسداری و صیانت از ارزشهای اسلامی و تحقق عدالت اسلامی از وظایف اصلی نمایندگان مردم در خانه ملت است و باید در جهت برطرف شدن مشکلات جامعه از قبیل اشتغال ، تولید، معیشت و همچنین افزایش ارزش پول ملی گام بردارند.

خطیب جمعه بندرانزلی مقابله مقتدرانه با استکبار جهانی و ممانعت از تحقق طرح های فتنه گرایانه استکباری را از وظایف دیگر نمایندگان مجلس برشمرد و تصریح کرد: ملت مبارز و شهید پرور با جانفشانی های خود برای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با ایستادگی و مقاومت در برابر همه توطئه ها و شرارت های مستکبران و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی وابستگی ها را به کشورهای بیگانه قطع کرده اند و نباید اینگونه پیش رود که خودکفایی و خوداتکایی کشور نادیده گرفته شده و در جای جای این مملکت با باز شدن پای خارجی ها به کشور، ایران اسلامی بار دیگر به بیگانگان وابسته شود.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین صرف وقت لازم از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای قانونگداری مفید و لازم برای کشور را از الزامات کنونی جامعه دانست و تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر برای برخورد قاطع با برخی از ناهنجاریها و فساد در کشور خلاء قانونی وجود دارد که بر طرف کردن این خلاء های قانونی از وظایف مجلس شورای اسلامی است .

وی با بیان اینکه نظارت بر اجرای قانون مهمترین وظیفه مجلس شورای اسلامی است متذکر شد: تحریم ها و بدعهدی های کشورهای بیگانه در انجام تعهدات خود و خروج آمریکا از برجام و مشکلات مربوط به حوزه های اشتغال و ارز و اقتصاد و معیشت مردم ناشی از عدم نظارت صحیح مجلس شورای اسلامی بر امور است.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شد: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظایف نمایندگان مجلس به صراحت ذکر شده و هیچ کنوانسیون و معاهده و قراردادی بدون تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان وجهه قانونی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با تاکید بر لزوم نظارت بر عملکرد نمایندگان مردم در خانه ملت در حوزه های انتخابیه آنها از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای صیانت از جایگاه مجلس گفت: متاسفانه در مواردی دیده می شود برخی از نمایندگان مجلس برای رفع موانع قانونی کارهایی که خلاف قانون است میانجی گری و توصیه هایی می کنند که این امر باید توسط مجلس شورای اسلامی نظارت شود.

وی با تاکید براینکه نمایندگان مجلس باید جلوی سیاست های استکبار جهانی ایستاده و نباید با آمریکا مماشات کنند افزود: نباید در اعلام بیانیه ها نیمی از نمایندگان مجلس موافق و نیمی دیگر بی تفاوت باشند و اینگونه نباشد که ته دل برخی از نمایندگان علاقه ای به آمریکا و بیگانگان وجود داشته باشد.