امام جمعه بندرانزلی گفت : شورای نگهبان باید محکم بر نظر خود بایستد، هر چند اگر نتیجه، ابطال انتخابات باشد، در کارتان بر خدا توکل کنید و از هیچ کس نترسید.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، اعضای دفتر ستاد نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان به منظور آغاز سال جدید و تبریک ایام نوروز با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در ابتدا این دیدار با تبریک ایام نوروزی و اعیاد ماه رجب با تاکید بر حفظ و تقویت روحیه معنوی در کار ، این ایام مبارک را فرصتی مغتنم برشمرد و تصریح کرد: لغزش و لغزشگاه همیشه و همه جا وجود دارد ، باید این لغزش ها را شناخت و تنها راه جلوگیری از آن ارتباط هر چه بیشتر با خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه مجموعه شورای نگهبان در تمامی سطوح یکی از حساس ترین نهادهای انقلاب است خاطر نشان کرد: کار شما در شهرستان کاری نظارتی و انتخاباتیست اما این هم بسیارمهم، سخت و حساس است.

وی با اشاره به اینکه عنوان کامل این شورای ، شورای نگهبان قانون اساسی است گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی برگرفته از شرع و ضوابط انقلابی است ، در واقع شورای نگهبان هم از اسلام صیانت می کند و هم باید از انقلاب صیانت کند.

*شورای نگهبان باید محکم بر نظر خود بایستند / فضای انتخابات ۹۸ را با دقت رصد کنید

امام جمعه بندرانزلی در ادامه حضور و فعالیت در این عرصه را بسیار سخت و مسئولیت آفرین دانست و افزود: باید مراقب باشید که نه تنها خطا نکنید بلکه تصمیمی را بگیرید که صحیح تر است و آن را دنبال کنید، شورای نگهبان باید محکم بر نظر خود بایستد، هر چند اگر نتیجه، ابطال انتخابات باشد، در کارتان بر خدا توکل کنید و از هیچ کس نترسید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به خلا های قانونی در قانون انتخابات نیز اشاره و تایید کرد: وظیفه شورای نگهبان برخورد قاطع با تخلفات است ، چرا بعد از گذشت ۴۰ سال هنوز هم ما در انتخابات خلا قانونی داریم؟ می گویند مقرر شده تا قانون پیشنهادی به مجلس رفته و تصویب شود ، مگر می شود افرادی که خود ذی نفع هستند قانونی را به ضرر خود تصویب کنند؟ حالا ببینید چه بر سر این مصوبه می آورند.

وی با اشاره به مواردی که به اعتقاد او بخشی از خلاهای قانونی انتخابات است تصریح کرد: فضای انتخابات ۹۸ را با دقت رصد کنید، برخی ها در مجلس اصلا به دنبال قانون گذاری نیستند و به دنبال فعالیت های اقصادی و تجاری خودشانند، محدود کردن دوره ی حضور در مجلس می تواند جلو فساد را بگیرد و یا حداقل این قانون باید به گونه ای تصویب شود که هر نماینده مانند ریاست جمهوری تنها دو دوره ی متوالی اجازه ی کاندید شدن داشته باشد.

گفتنی است پیش از سخنان امام جمعه بندرانزلی ، ولی علی پور؛ سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در انزلی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این شورا در روند برگزاری انتخابات آتی گفت: در تمام مراحل تلاش بر این بوده و خواهد بود که امور براساس قانون و مستندات قانونی و با دقت کامل انجام گیرد.

برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی بر روی آن کلیک کنید.