امام جمعه بندرانزلی گفت: ما اگر بخواهیم در پیشبرد کارها با هم جنبه ی تقابلی داشته باشیم هیچ زمان پیشرفت نمی کنیم لذا مدیران حوزه رسیدگی به امور جوانان، هم فکری و هم افزایی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین و هاشم اسماعیلی معاون اداره کل ورزش و جوانان گیلان و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان  در فرمانداری انزلی برگزار شد.

امام جمعه انزلی در ابتدا جلسه با تشکر از زحمات همگان در عرصه ورزش و به خصوص در حوزه جوانان با اشاره به روایتی از معصومین گفت: اگر شخصی بخاطر مسائل دنیایی، دین خود را و یا برای دین خود ، مسائل دنیایی خود را ترک وبه آن بی توجهی کند از ما نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه تلفیق دین و دنیا دستور شرع مقدس است و باید به آن توجه داشت تاکید کرد: یکی از آُسیب هایی که در حوزه عمومی کشور و خصوصاً در جوانان وجود دارد، همین بیان فعالیت دینی برای جوانان است، ما جدای از معارف دین نمیتوانیم جامعه را پیش ببریم، ما با بی توجهی از دستور شرع مقدس نمی توانیم برای مردم رفاه و نشاط و آبادانی بیاوریم و این در حالی است که همه ی اینها در دستور شرع مقدس وجود دارد و برای همین موارد انقلاب انجام شد.

وی به اشتغال جوانان نیز اشاره و خطاب به مسئولان امور جوانان شهرستان یادآور شد: بحث اشتغال یک بحث مهم و پر دامنه ای است، با ظرفیت هایی موجود در انزلی چه برنامه ریزی هایی کرده اید؟ اگر میخواهید مشکل اشتغال در انزلی حل شود، زیر ساخت های آن را فراهم کنید.

امام جمعه انزلی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های شهرستان بحث شیلات و آپزی پروری است و باید جوانان را به این امر تشویق و ترغیب کرد و در انزلی زمینه ی مناسب آن وجود دارد افزود: باید رشته ی آبزی پروری در دانشگاه های شهرستان ترویج و تبلیغ شود، این یک خلاء است که در انزلی با ساخت وسازی محدود، تعداد قابل توجهی دانشجو در سایر رشته ها حضور دارد.

مدیران حوزه رسیدگی به امور جوانان، هم فکری و هم افزایی داشته باشند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان سخنان خود با بیان اینکه در حوزه جوانان بسیاری از ادارات فعالیتهایشان موازی است متذکر شد: ما اگر بخواهیم در پیشبرد کارها جنبه ی تقابلی باهم داشته باشیم هیچ زمان پیشرفت نمی کنیم.

وی همچنین خطاب به نماینده جوانان حاضر در جمع نیز گفت : تعامل با دستگاه ها و هم فکری و هم افزایی در کارها را مد نظر خود قرار دهیم.

گفتنی است پیش از سخنان امام جمعه انزلی، نهاد ها و ادارات حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، از برنامه های آتی خود در حوزه جوانان گزارشی مختصر ارائه کردند.