به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام (ره) که در دانشگاه علمی – کاربردی صنعت آب و برق استان برگزار شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: شخصیت امام (ره) بسیار برجسته و جامع است و حق بزرگی بر گردن همه ی ما و امت اسلام دارد.

وی با بیان اینکه امام (ره) دو اقدام بسیار مهم و موثر انجام دادند، تشریح کرد: انقلاب، اولین اقدام ایشان در عصر حاضر بود که احیاء اسلام ناب محمدی را در پی داشت و ارائه ی یک الگوی تمام عیار از مسلمانی در همه ابعاد نیز دومین کار مهم امام (ره) بوده است که در آن شرایط و با توجه به فضایی که در کشور، جهان اسلام و سطح بین الملل نسبت به اسلام حاکم بود، فعالیت بسیار عظیمی محسوب می شود.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: امام (ره) معارف دینی را مطابق با حقیقت اسلام و تشیع عرضه و مجدداً احیا کرد و با توجه به شخصیت و رفتارشان در بعد فردی و اجتماعی که تجلی از اسلام بود، آن را به عرصه زندگی در همه ی ابعاد آورد و بر افرادی که بیان می کردند اسلام نمی تواند به نیاز های بشر پاسخ دهد اثبات کرد که اسلام برای همه ی عصر ها و نسل ها است.

عبودیت مهم ترین و ارزشمندترین ویژگی امام (ره)

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین یکی از برجسته ترین ویژگی های امام مقام عبودیت و تعبد ایشان دانست که همه ی فضائل و کمالات ذیل آن معنا می شود و افزود: اگر ما سیره ی امام (ره) را مورد بررسی قرار دهیم و از آن برای خودمان و جامعه درس بگیریم، اولین ویژگی مورد توجه باید عبودیت باشد که در نهایت به ربوبیت ختم شود؛ به نحوی که همه ی افعال، افکار و رفتار انسان خدایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تربیت کردن و پرورش دادن را از مراتب ربوبیت عنوان و خاطر نشان کرد: امام (ره) با اثر گذاری که بر کشور ما، دنیای اسلام و جهان داشت، توانست مسیر حرکت زندگی انسان ها را اصلاح کند و انسان های فراوانی را در مسیر دین و عمل به آن قرار دهد.

امام جمعه بندرانزلی آمارهای استقبال انسان‌ها در سراسر جهان از دین اسلام را قابل توجه دانست و اظهار کرد: با همه کارشکنی ها، شرارت ها و توطئه هایی که دشمنان در طول این ۴۰ سال نسبت به انقلاب داشتند و تلاش هایی که برای وارون جلوه دادن انقلاب اسلامی کردند، گرایش به اسلام و انقلاب اسلامی در سطح منطقه و جهان رو به افزایش است که همه ی اینها دست آورد های امام (ره) از مسیر عبودیت است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: هجمه های فرهنگی و اعتقادی که از طریق فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در حال انجام است که متاسفانه در بخش قابل توجهی از جامعه ما خصوصاً جوانان در رابطه با مسائل اعتقادی، دینی، اصل نظام اسلامی و دستاوردهای این نظام ایجاد شبهه و تردید می ‌کند، نتایج اثرگذاری رسانه‌ های وابسته به استکبار، خصوصاً صهیونیست ها است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردمی بودن یکی از ویژگی های حائز اهمیت امام (ره) بود که امروز باید بیشتر مورد توجه ما و مسئولان قرار گیرد، خاطر نشان کرد: امام (ره) حقیقتا مردمی بود و از اعماق وجود، تفکر و باورش مردم را قبول داشت.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه سیاسیون، افراد و مسئولانی در سطح دنیا هستند و در کشور ما نیز بروز پیدا می ‌کنند که به مردم شعار می ‌دهند اما عملشان برای مردم نیست و از مردم برای رسیدن به مقاصد و اهداف خودشان استفاده ابزاری می کنند، بیان کرد: امام (ره) هرگز در طول زندگی اش از مردم برای رسیدن به اهداف خاص و منفعت طلبانه همچون برخی استفاده نکرد؛ این دیدگاه در وجود امام هیچ ریشه ای نداشت زیرا در چنین انسان والایی جلوه های الهی بروز پیدا می کند.

مردم از اعماق وجودشان به امام (ره) اعتقاد و باور داشتند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه داد: مردم از اعماق وجودشان به امام (ره) اعتقاد و باور داشتند و حاضر بودند برای امام هر کاری انجام دهند؛ در زمان جنگ شاهد بودیم که با یک کلام امام (ره)، پیر، جوان و نوجوان برای دفاع از اسلام و انقلاب از خواسته ها و آرزوهای شان و می گذشتند و جان فشانی می کردند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در ایجاد و تداوم انقلاب و نظام اسلامی امام (ره) خیرخواه مردم بود و در همه ی مراحل، خیر و صلاح مردم و جامعه اسلامی هدف شان بود، گفت: اینکه انسان سختی ها، مرارت ها و تبعید ها را تحمل کند و خطرات را بر خود هموار کند تا اسلام را زنده نگه دارد و مردم به معارف بلند مقرر شده از سوی خداوند متعال دست پیدا کنند نمونه بارز خیرخواهی برای مردم است.

در شرایط موجود اقتصادی ویژگی های امام (ره) مورد توجه مسئولان قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه همه ی امور زندگی امام مطابق با حداقل جامعه بود، خاطر نشان کرد: در این شرایط که مردم با مشکلات معیشتی سختی مواجه هستند باید این ویژگی امام (ره) مورد توجه مسئولان باشد؛ در نظام اسلامی زمانی که سفره های مردم خالی است حقوق های مسئولین باید از حد متعارف پایین تر بیاید.

وی تصریح کرد: گذشتن از بعضی از حقوق طبیعی و قانونی برای همراهی با مردم در این شرایط اقتصادی که جامعه ما درگیر جنگ اقتصادی است نمونه بارز همراهی با مردم است.