امام جمعه بندرانزلی گفت: به برکت جمهوری اسلامی ، خط مقاومت خود را به مرزهای رژیم غاصب رسانده و شاهد آنیم که این روزها نفس های رژیم غاصب صهیونیستی به شماره افتاده است .

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی اظهار کرد: اینکه رهبری فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید به این معنا نیست که نابودی این رژیم ۲۵ سال طول خواهد کشید بلکه به گفته کارشناسان غربی اسرئیل تا ۱۰ سال آینده نابود خواهد شد و دیری نخواهد پایید که پیش بینی امام راحل و رهبری در مورد اسراییل تحقق می یابد و این غده سرطانی از گردونه روزگار محو خواهد شد .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود تاکید کرد: تاریخ گواه است که دشمنان برای ضربه زدن به لشکر امیرالمونین چه شایعه سازی هایی کردند و با برنیزه کردن قرآن امیر المومنین را مجبور کردند که به مالک دستور دهد دست از جنگ بردارد،  باتوجه به این شرایط اگر دشمن قرآن را بر سر نیزه کرد تعجب نکنید زیرا در تلاش است رهبری جامعه اسلامی را وادار کند تا مالک های لشکر خود را برگرداند.

خطیب جمعه انزلی، هوشیاری مردم و بصیرت مسئولان و آگاهی امت اسلامی را لازمه ی خنثی سازی توطئه دشمنان دانست و افزود: ملت ما باید با کمک همدیگر و با اعتقاد و ثبات قدم برای پیشبرد اهداف انقلاب گام بردارند.

*مردم ایران در تحمل سختی ها معلم مردم یمن هستند

استقامت یمن از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در آخرین نماز جمعه این هفته شهرستان به آن اشاره و تاکید کرد: ملت ما و کشور ما ضعیف تر از یمن که نیستند ، یمن با تحمل آن همه سختی و حتی نداشتن غذا و دارو ، محکم و مقاوم ایستاده است و هر سختی ای را برای رسیدن به اهدافش تحمل می کند و این در حالی است که مردم ایران در تحمل سختی ها معلم مردم یمن هستند.

وی همچنین افزود: مسلمانان جهان می دانند که مساله اصلی در اسلام فلسطین است و همه با هم تلاش می کنند که مسیر تحقق پیروزی خط مقاومت و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را مقتدرانه پیش ببرند و ملت ایران به زودی سیلی محکمی به اسراییل خواهند زد که آسیب به گنبد آهنین اسراییل با نیروی موشکی مقاومت این مورد را به تایید می رساند.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر بزرگترین و با عظمت ترین عید مسلمانان و مایه عظمت و شکوه مسلمین جهان است و بهتر آن است که در سطح شهرستان بندرانزلی نماز واحد در مکان مشخصی برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه زکات فطریه کاری واجب است افزود: متاسفانه در سطح شهرستان بندرانزلی موسسات و گروه های خیریه ای از شهرهای دیگر استان اقدام به جمع آوری زکات فطریه می کنند تا جایی که میزان فطریه جمع آوری شده از سوی آنان چند برابر مبالغ جمع آوری شده کمیته امداد شهرستان است که این کار جایز نیست و دستگاه های مسئول نباید مجوز جمع آوری زکات فطریه به نهادی خارج از حوزه انزلی را بدهند.

وی با اشاره به نقشه دشمنان در تشویش اذهان عمومی و ایجاد شبهات در خصوص مصرف مبالغ زکات فطریه در کشور های دیگر تصریح کرد: بر اساس نظر مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره)، کمک های جمع آوری شده حتی در خارج از هر شهرستان نیز نمی تواند هزینه شود و شرعا نیز قادر به انجام این کار نیستند و باید گفت شائبه کمک به مردم غزه و لبنان از این کمک ها صحت ندارد.

امام جمعه بندرانزلی در پایان تاکید کرد: جایگاه کمیته امداد و امانت داری آن باید محفوظ بماند و مردم  سعی کند صدقات خود را به این مجموعه و یا موسسه های شناخته شده بدهند.

 

برای دیدن تصاویر در ابعاد واقعی روی آن کلیک کرده و از تصاویر در صفحه دوم نیز دیدن کنید.