به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشتند: از همۀ کسانی که در برگزاری عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان سهیم بودند و از حضور خوب مردم در این مراسم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در ادامه ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) بانوی بزرگ قهرمان پرور کربلا و  فانی برای اهل بیت(ع) و ولایت، افزودند: این روز به عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهداء نامگذاری شده و طبق فرمایشی از مقام معظم رهبری خانواده شهیدان و ایثارگران از نظر تاثیر و ارزش رفتار و حرکت فقط با خود شهداء قابل مقایسه هستند و این مجموعه با هیچ قشر دیگری در انقلاب قابل مقایسه نیست و یکی از موثرترین و نقش آفرین ترین عناصر کشور به شمار می‌روند.

خطیب جمعه بندرانزلی به بیانی دیگر از مقام معظم رهبری خطاب به خانواده‌های معظم شهداء که تکلیف مسئولین و مردم را در قبال این عزیزان روشن می‌کند اشاره و بیان کردند: رهبر معظم انقلاب فرمودند اى پدران و مادران و همسران و فرزندان و برادران و خواهران شهدا! این آبرو و این روحیه را براى خودتان حفظ کنید؛ همچنان که بحمداللّه حفظ کرده‌‏اید، دنیا تاریک و پُر از ظلم است. ملتها تنهایند و احتیاج به پشت‏‌گرمى دارند. روحیه‌ شما و تداوم نهضت شما و استقامت شما، مایه‌ روحیه و پشت‏‌گرمى براى ملتهاست. شما زنان مسلمان، براى زنان فلسطین و زنان کشورهاى اسلامى، مایه‌ دلگرمى هستید. صریحاً مى‏‌گویند که ما از شما به‏‌خصوص از شما جوانان یاد گرفته‌‏ایم. این مقاومت را حفظ کنید و این ایستادگى را غنیمت بشمارید. با استقامتتان، با وحدتتان، با حضورتان در صحنه‌‏هاى گوناگون سیاسى و اقتصادى و سازندگى و اداره‌ کشور و با پیشبرد کارها و پشت سر مسئولان قرار گرفتن، آبرویى را که به اسلام داده‌‏اید، تداوم ببخشید؛ شماها اسلام را زنده کردید.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این بیان رهبر معظم انقلاب بسیار درس آموز است، به بیان دو نکته در رابطه با این بیان مقام معظم رهبری پرداختند و تاکید کردند: اول اینکه هم مسئولین و هم مردم باید قدردانی از خانواده‌های معظم شهداء داشته باشند و ضمن مشکل گشایی از آنها، گرفتاری هایشان را حل کنند و این را برای خودشان غنیمت بدانند چون این بیان رهبری یک تکلیف برای همه ماست و عمل به این تکلیف بسیار مغتنم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: نکته دوم اینکه خود خانواده های معظم شهداء باید حضور فعال تر و گسترده تری را در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف داشته باشند و در همین بخش‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند حضور چشم گیرتری داشته باشند، شاید در بعضی از موارد عرصه برای این عزیزان فراهم نشده باشد اما باید ایستاد و تلاش کرد و مسئولین هم موظفند در این زمینه‌ها از خانواده شهداء استفاده کنند و آنها را مقدم بشمارند.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به جریان تحریف که از اول انقلاب تاکنون وجود داشته و اکنون شدیدتر شده، عنوان کردند: از همان ابتدای انقلاب دشمنان در رابطه با انقلاب اسلامی دست به کار تحریف زدند و تا به امروز که ۴۲ سال از انقلاب می‌گذرد ادامه دارد اما با این تفاوت که امروزه هم رسانه ها و امکانات و ابزار گسترده تر و اثرگذارتری را دشمن به میدان آورده و از آنها استفاده می‌کند و هم اینکه ما بواسطه اینکه ۴۲ سال از پیروزی انقلاب گذشته و با دورۀ سیاه طاغوت قبل از انقلاب فاصله گرفیتم و خیلی از جوان‌ها دورۀ طاغوت را ندیده‌اند و هیچ اطلاعی هم از آن ندارند این تحریف دشمن اثرگذاری اش بیشتر شده است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه کار اصلی دشمن در این تحریف از همان ابتدا تاکنون بر دو اصل استوار است که نظام منحط و سیاه طاغوت پهلوی را بزک کنند و به عنوان یک حکومت آراسته‌ای که به مردم خدمت می کرده و توانسته کشور را پیش ببرد به نسل جوان ارائه کرده و تصویر سازی کاذبی از آن ترسیم کنند و تمام دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را از بین ببرند و نفی کنند و ناچیز بشمارد و از آینده یک تصویر مبهم، مخدوش و نا امید کننده‌ای را ارائه دهد تا مردم ما به گذشتۀ خودشان در طول انقلاب اسلامی افتخار نکنند و نسبت به آینده هم ناامید باشند، خاطر نشان کردند: ما در قبال این تلاش‌های دشمن وظایفی داریم؛ اولاً مسئولان و رسانه‌ها وظیفه دارند دستاوردهای نظام اسلامی در بخش های مختلف را به مردم ارائه کنند و با توجه به اینکه دهۀ فجر را در پیش داریم و زمینه برای بیان این دستاوردها فراهم است، لذا رسانه‌ها، مسئولین و دستگاهای مختلف باید براساس آمارهای ارائه شده بین المللی ۴۲ سال انقلاب را با دوره طاغوت مقایسه کنند تا مردم از دستاوردهای نظام اسلامی و پیشرفت‌هایی که حاصل شده مطلع شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه دشمن دارد روی فکر و نگاه مردم ما خصوصاً جوانان و نوجوانان که دوره طاغوت را ندیده‌اند کار می‌کند، بیان کردند: با توجه به مشکلات اقتصادی که امروز در جامعه وجود دارد برخی فکر می‌کنند در دورۀ طاغوت همه هر روز چلوکباب و شیشلیک میخوردند! نه اوضاع  برای بخش قابل توجهی از مردم خیلی خراب تر از این حرف‌ها بود.

خطیب جمعه بندرانزلی به تشریح رزمایش‌هایی که طی دو هفتۀ اخیر به صورت پیاپی توسط ارتش مقتدر و سپاهیان سرافراز ما در بخش‌های مختلف اجرا کردند پرداختند و افزودند: بزرگترین رزمایش پهبادی غرب آسیا توسط ارتش جمهوری اسلامی، رونمایی از شهر موشکی در حاشیه خلیج فارس، رونمایی از ناوبندر راهبردی مکران توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی که شهری متحرک روی دریاست و می‌تواند سه ماه بدون هیچ پشتیبانی بر روی آب‌های بین المللی خودش را اداره کند و پشتیبان مجموعه‌ها و نیروهای عملیاتی نظامی در دوردست‌ها باشد، رزمایش دریایی اقتدار ۹۹ توسط ارتش جمهوری اسلامی، رونمایی از دستاوردهای موشکی که بازدارندگی بسیار قوی را برای جمهوری اسلامی ایران پدید آورد و دشمنان ما را متحیر ساخت و اخیراً هم رزمایش نیروی زمینی که ویژگی همۀ این رزمایش‌ها تلفیقی و مبتکرانه‌ بودن آنهاست و بعضی از آنها در دنیا سابقه نداشته است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه برگزاری این رزمایش‌ها برای دشمن بسیار نگران کننده است، خاطرنشان کردند: دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند در روزهای پایانی ریاست جمهوری رئیس جمهور نادان آمریکا(دلیل بر دانا بودن رئیس جمهور جدید نیست) هراس افکنی از حیث نظامی داشته باشد که با برگزاری این رزمایش‌ها دیدند نه تنها در خلیج فارس بلکه در نقاط دیگر نیز باید دمشان را روی کولشان بگذارند و بروند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بر اینکه این رزمایش‌ها در جهت تامین امنیت و اقتدار کشور برگزار می‌شود تاکید تصریح کردند: اگر کشورمان امنیت و اقتدار نداشته باشد، اقتصادمان هم رشد نخواهد کرد و از تولید و سرمایه‌گذاری هم خبری نیست؛ دشمن وقتی میبیند نمی‌تواند اقتدار نظامی جمهوری اسلامی را که همۀ‌اش به دست جوانان ما در اوج تحریم‌های فلج کننده پدید آمده متوقف کند مجبور است تحریف و شایعه پراکنی کند و بگوید مشکل امروز کشور اقتصاد است و این رزمایش‌ها هدر دادن منابع و هزینه کرد زیادی دارد.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه هزینه‌هایی که در این رزمایش‌ها می‌شود برای این است که مبادا کسی توهم بزند که می‌تواند جمهوری اسلامی را تهدید کند و این هزینه‌ها به اندازه خسارت یک حمله دشمن به بخشی از یک پالایشگاه ما نیست، تاکید کردند:  در عین حال این رزمایش‌ها به همه خصوصاً دشمنان و آنهایی که در مسیر تفکرات دشمنان حرکت می‌کنند نشان داد که قدرت جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های دفاعی و نظامی رو به جلو و پیشرفت هست و متوقف نمی‌شود و قابل مذاکره نیست و کسی به برجام‌های دو و سه فکر نکند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اثر مهم همۀ رزمایش‌ها این است که دشمن را متنبه می‌کند و بازدارنده است و در عین دوستان ما، خط مقاومت و نیروهای مسلمان را به توانمندی جمهوری اسلامی که می‌‌تواند با اقتدار پنجه در پنجۀ قدرت‌های مدعی دنیا که قائل به قدرتشان نیستیم مقابله نماید دلگرم کند، تصریح کردند: از دیگر آثار و دستاوردهای این رزمایش‌ها خصوصا در شرایط فعلی این بود که کشورهای مرتجع خلیج فارس که جز اذناب و ایادی آمریکا بودند و دائماً علیه جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکردند الان اعلام کردند که میخواهیم با ایران گفت و گو کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: همۀ این پیشرفت‌ها و توانمندی‌ها در سایۀ مدیریت، رهبری و فرماندهی ولی فقیه و فرماندهی معظم کل قوا حاصل شده و اگر این‌ها دست دولت‌ها بود شاید ما حتی فشنگی برای تفنگ نداشتیم و باید آن را هم از خارج وارد می‌کردیم.

خطیب جمعه بندرانزلی عنوان کردند: در سال‌های اخیر در بخش‌هایی که به مدیریت‌های دیگر کشور مربوط می‌شود دچار مشکلات روزافزون هستیم همچون سفره‌های خالی مردم، مشکلات معیشتی و اقتصادی، فلج شدن زندگی مردم، سوءمدیریت‌های بخش‌های مختلف، بورس و بازار سرمایه که یک شبه مردم را به خاک سیاه نشاندند؛ این چه مدیریت و تدبیری است؟ کار باید از بنیان درست شود، قبلا هم گفتیم تیم اقتصادی دولت، در فلج و ناتوان در ادارۀ اقتصاد کشور است و نباید اجازه داد بیش از این به مردم خسارت وارد شود.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: علیرغم تذکرات کارشناسان و اقتصاددان‌ها کارهایی را انجام می‌دهند که این آسیب‌ها به مردم و کشور وارد می‌شود تا جیب مردم خالی و جیب عده خاصی که وابسته به رانت و قدرت هستند پر ‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه این اقدامات موجب سلب اعتماد مردم از مسئولین می‌شود، اظهار داشتند: وقتی یک مسئول رسمی می‌آید به مردم می‌گوید در بازار بورس سرمایه گذاری کنید که چنین است و چنان است و بعد اینگونه از آب در می‌آید مردم دیگر به حرف کدام مسئول در نظام اسلامی گوش می‌کنند؟

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مجلس و دستگاه قضایی باید به صورت جدی نسبت به این مسائل ورود کنند و پیگیری‌های جدی داشته باشند، ادامه دادند: در عین حال خود قوه مجریه علاجی به فکر مردم بکند، خدا را خوش نمی‌آید به مردمی که با وجود همۀ سختی‌ها، سوء مدیریت‌ها و تحریم‌های دشمنان پای انقلاب ایستاده‌اند رحم نمی‌کنید.

امام جمعه بندرانزلی عنوان کردند: در این ایام روز به روز هرچه پیش می‌رویم به صحت و دقت و اتقان این فرمایش امام(ره) که من با جرئت مدعی هستم که ملت ایران و تودۀ میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی(صلوات الله و سلامه علهما) می‌باشند پی می‌بریم؛ لذا مسئولین باید به خودشان بیایند و برای مردم و رفع مشکلات گام بردارند و یا حداقل سودی به مردم نمی رسانند ضرر نرسانند.