به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه ی اول نماز جمعه این هفته شهرستان بیان کرد: برای سنجیدن اینکه از تقوا برخوردار هستیم یا نه باید بررسی کنیم و ببینیم آیا مسائل فردی و اجتماعی خودمان، عمل و گفتارمان با دستور دینی و فرمان الهی مطابقت دارد.

امام جمعه بندرانزلی یکی از مصادیق تقوا را، مسئله ازدواج و تشکیل خانواده عنوان کرد و افزود: این مسئله که در شرع مقدس شاخص ها، تعاریف و تبیین های زیادی دارد و بر آن تاکید شده و مطالبی در این رابطه در خطبه هفته های گذشته بیان کردیم منحصر به جوان ها نیست بلکه جوانهای ما خصوصا در انتخاب همسر به این اصول توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلیمن شمس الدین تاکید کرد: باید دید رفتار در زندگی، ازدواجمان و تعامل با همسر آیا موجب رشد و کمال معنوی و روحی شده است و چقدر پیشرفت داشتیم؛ اسلام یکی از اهداف ازدواج و تشکیل خانواده که بسیار هم مهم است را دست یابی به مراتب بالای کمال می داند.

ایشان با تاکید بر اینکه بحث تداوم و بقاء نسل انسان از اهداف مهم و از فلسفه های ازدواج است که متاسفانه نسبت به آن کم توجی یا بی توجهی می شود، خاطر نشان کرد: صرف ازدواج کردن موجب رشد نمی شود و تنها یکی از مراحل است، فرزند آوری و پدر و مادر بودن و وظایف آن را شناختن و عمل کردن به آن موجب دست یابی به کمال می شود؛ اگر در ازدواج انسان دارای اولاد نشود و فرزند نداشته باشد موجب نقص برای انسان است.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: قرآن کریم فرزند را به عنوان یک موهبت و نعمت الهی معرفی می کند و اگر کسی به این اصل که صراحتا بیان شده باور داشته باشد قطعا در مسیر ازدیاد اولاد گام بر می دارد.

استان گیلان یکی از پیر ترین استان های کشور است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، جامعه ما باید نسبت به این مسئله اهتمام داشته باشد، گفت: استان گیلان یکی از پیر ترین استان های کشور است و از نظر تعداد جوان در آخر جدول است، که خیلی برای نسل این استان و شهرها خطر است و باید به فکر بود.

ایشان با تاکید بر اینکه در این مسائل آنچه مد نظر است دین و معارف دینی است نه تبلیغات سوء دشمنان، خاطر نشان کرد: دشمن نمی خواهد نسل اسلام، مسلمانان، خصوصا تشیع و بویژه ایرانیان افزایش پیدا کند علاوه بر اینکه به لحاظ منفعت طلبی هایش نمی خواهد نسل بشر بر روی کره زمین افزایش پیدا کند؛ این یک سیاست کلی صهیونیستی است.

💠امام جمعه بندرانزلی در خطبه دوم همه را به رعایت تقوای الهی دعوت و خاطر نشان کرد: در همه کارها، فعالیت ها و مسائل انسان مومن باید تقوا داشته باشد و یکی از برترین معیار های تقوا معیت با اولاد خدا، حضرات معصومین و رهبری و امامت در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلیمن شمس الدین افزود: اگر می خواهیم تقوا را در خودمان، جامعه و مسئولان بسنجیم باید ببینیم تبعیت از اولای دین، ائمه معصومین و امامت و رهبری در جامعه چقدر است؛ این یک معیار قابل تشخیص است و یکی از نکات مهم در جامعه اسلامی این اصل تبعیت است.

اروپایی ها دنباله رو سیاست آمریکایی ها هستند

ایشان در ادامه به بیست و چهارمین اجلاس سراسری ائمه جمعه که در روز های گذشته برگزار شد اشاره و آن را یکی از برکات نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: امسال چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه را پشت سر می گذاریم که یکی از برکات الهی در نظام اسلامی ما است؛ دیدار با مقام معظم رهبری یکی از توفیقاتی که در این نشست ها نصیب می شود.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری بخش های مختلفی داشت که یک بخش مربوط به ائمه جمعه بود و از لحاظ اعمال، رفتار، اطرافیان و برگزاری نماز جمعه توصیه هایی بسیار مهم و قابل توجه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: بخش دیگر بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مربوط به مسئله برجام و تعهدات اروپایی ها در رابطه با برجام بود و بیان این موضع از لسان مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه که در نقاط مختلف کشور اقامه نماز دارند و مرتبط و منصوب رهبری هستند تاکید شد که اهمیت بیشتری پیدا می کند.

ایشان اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند وزیر خارجه ما رسما اعلام کرده اروپایی ها پس از خروج امریکا از برجام ۱۱ تعهد داشتند که به هیچکدام عمل نکردند، حالا کاهش اقدامات فراتر از تعهدات جمهوری اسلامی در برجام مقابل بدعهدی های آمریکایی ها و اروپایی ها صدای آنها را در آورده است «پرروها شما ۱۱ تعهد داشتید به هیچ یک عمل نکردید چرا از ما انتظار دارید که پایبند باشیم» ما این اقدامات و فراتر از آن را قاطعانه انجام می دهیم و مرحله به مرحله تعهداتمان را کاهش می دهیم.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: با این بیانات صریح مقام معظم رهبری زمان آن فرا رسیده قطعا مسئولان خصوصا انها که در رابطه با برجام و هسته ای هستند، توجه داشته باشند که از اروپایی ها برای ما هیچ آبی گرم نخواهد شد، آنها هم دنباله رو امریکایی ها و سیاست های آمریکا هستند و دنبال منافع جمهوری اسلامی و عمل به تعهداتشان نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد: مسئولان با قاطعیت دنبال برنامه هایی که نظام تعریف کرده بروند؛ لذا مسئولان وظیفه دارند به صورت متحد و منسجم در جهت استیفای حقوق کشور و مردم در برجام و مسئله هسته ای قاطعانه بروند و به حرف این و آن دلبستگی نداشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران باید از ورود نمایندگان یا روسای جمهور اروپایی به کشور تا زمان عمل به تعهداتشان جلوگیری کند، گفت: متاسفانه در برخی مسئولین این قاطعیت وجود ندارد، کسی که به تعهداتش عمل نکرده چرا باید بیاید؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار کرد: در این رابطه شاهد بودید انگلیسی های خبیث در هفته های اخیر، راهزنی و دزدی کردند و نفتکش جمهوری اسلامی را به بهانه های واهی توقیف کردند؛ سیاست کلی آنها همانطور که آمریکایی ها اعلام کردند به صفر رساندن صادرات نفت ایران است.

ایشان تصریح کرد: اروپایی ها خصوصا انگلیسی ها که هم پیمان آمریکایی ها هستند، می خواهند با به غارت بردن منابع نفتی ما در جهت تکمیل حرف آمریکا عمل می کنند؛ در روز های اخیر نفتکشی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق سازمان یافته که در شرایط فعلی به اقتصاد کشور آسیب می زند، نیروی دریایی سپاه با قاطعیت توقیف شد که قابل توجه است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه فرمودند دزدی انگلیسی های خبیث را بی پاسخ نمی گذاریم بچه های ما به موقع پاسخ مناسب خواهند داد؛ در سمینار ائمه جمعه فرماندهی محترم سپاه طی سخنرانی به سوالی در رابطه با پاسخ به راهزنی انگلیسی ها اظهار کرد «پس از این قضیه آنها دیگر در خلیج فارس پیدا نشده اند از ترس مواجه با نیروهای ما که نشان از هراس آنها از تلافی و قدرت نظام جمهوری اسلامی است».

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه جمهوری اسلامی استراتژی ابهام را در تلافی این اقدام انگلیسی ها اتخاذ کرده است که موجب سردرگمی دشمنان شده و خواب راحت را از آنها گرفته است، افزود: انگلیسی ها در توقیف نفتکش ما اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و نمی خواهند بفهمند جمهوری اسلامی در دفاع از منافع خود و ملتش و در مقابله با دشمنان به صورت قاطع عمل می کند و باید منتظر اقدامات پشیمان کننده ما باشند.

در بندرانزلی بعضی ها فکر می کنند صاحب اختیارند

ایشان با بیان اینکه هفته گذشته در رابطه ملوان نکاتی بیان شد، گفت: نکته ای که در رابطه با فرماندار محترم اشاره کردم از این باب که تلاشی نشده و نمی شود نبود، تلاش هایی توسط فرماندار محترم و مسئولان دیگر انجام شده است؛ فرماندار محترم باید بدانند مسئولیت دارند از جایگاه حقوقی و سازمانی خود در این رابطه استفاده کنند و این مسئولیت را نباید فراموش کرد و مردم هم بدانند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه چند سال قبل در رابطه با برخی مسائل در شهرستان صحبت کردیم پیغامی آمد که «این شهر صاحب دارد و در این کارها دخالت نکنید»، تصریح کرد: در بندرانزلی بعضی ها این دید را دارند و فکر می کنند صاحب اختیارند و می توانند اجازه فعالیت را از دیگران سلب کنند؛ هرکسی وظایفی دارند دیگران نباید با زیاده خواهی و شیوه ها مانع اجرای وظایف شوند؛ همانطور که تلاش هایی رابطه با مسئله تیم ملوان انجام شده که امیدواریم نتیجه بخش باشد تا این تیم به قوت کار خودش را در این فصل آغاز کند.

جایگاه شورای نگهبان در جمهوری اسلامی جایگاه بزرگ و رفیعی است

ایشان در پایان جایگاه شورای نگهبان در جمهوری اسلامی را جایگاه بزرگ و رفیعی عنوان کرد و افزود: در بخش های مختلفی صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام دارد و یک نهادی است که از ابتدای تاسیس مورد هجمه واقع شد، در زمان امام چه از داخل و چه از خارج به شدت، که امام ایستادگی کردند و اهمیت و حفظ جایگاه آن را به همه در مقاطع مختلف گوشزد کردند.

امام جمعه بندرانزلی گفت: الان هم در هر برهه ای که انتخابات می شود سر و صدایی از داخل و خارج راه میافتد چون جایگاه شورای نگهبان در انتخابات خصوصا برای صیانت از آرا مردم و صحت برگزاری انتخابات جایگاه مهمی است؛ برای اینکه در مواقع حساس برای تبیین جایگاه شورای نگهبان فرصت نداریم، وظیفه مجموعه شورای نگهبان در سراسر کشور این است که برای مردم فلسفه وجودی، آثار، کارکرد، اهمیت و ضرورت این مجموعه را خصوصا برای نسل جوان تبیین کنند تا مطلع باشند و در زمان انتخابات مورد هجوم شبهات دشمنان قرار نگیرند.