امام جمعه موقت بندرانزلی در نماز عبادی و سیاسی جمعه شهرستان گفت : از کنار حادثه نفت کش سانچی نباید به سادگی گذشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق ایران عقیده با اشاره به از دست دادن چند تن از جوانان این شهرستان در حادثه اخیر نفت کش سانچی خاطر نشان کرد: متاسفانه در این حادثه ما چند تن از همشهریان عزیزمان را نیز از دست دادیم ، مسئولان با پیگری های خود التیامی بر داغ دل های همسران و خانواده ی این عزیزان باشند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت های هفته و روز غزه نیز افزود: اسرائیل در چنین ایامی در جنگی ۲۲ روزه باریکه غزه تصمیم به تصرف این منطقه داشت اما موفق نشد و نامه تقدیر و تشکر اسماعیل حنیفه از رهبری و اذعان به اینکه پیروزی های حماس مدیون حمایت های جمهوری اسلامی تاکید کننده و یکی از دلایل این مطلب است.

امام جمعه موقت بندرانزلی با بیان اینکه امروزه همه کشورهای اسلامی متوجه شده اند که تنها راه رسیدن به هدف ،مبارزه با اسرائیل و حامیان اوست گفت : کوتاه آمدن هیچ فایده ای ندارد ، اقدامات اخیر آمریکا در پیشنهاد تغییر پایتخت اسرائیل به قدس با هدف ناامید کردن مقاومت و ایجاد جنگ های نیابتی در منطقه با هدف ایمن کردن اسرائیل است.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده اظهار کرد: اگر همه ی تمرکز جهان اسلام بر روی نابودی اسرائیل و دفاع از فلسطین باشد امکان شکست آن در جنگ نرم ممکن می شود و این مشروط به اتحاد تمام ملت های اسلامی است.

*کشور با تکیه بر بیگانگان به جایی نمی رسد

وی در ادامه به تحریم های دوباره ایران در نزدیکی سالروز تصویب برجام نیز اشاره و خاطر نشان کرد: این تحریم ها بوده و خواهد بود، آن چیزی که مهم بوده این است که باید با تکیه بر توان و ظرفیت همین جوانان و مردم در بحث اقتصادی و معیشتی گام برداشت و عمل نکردن آمریکا به وعده هایش نشان دهنده این است که کشور با تکیه بر بیگانگان به جایی نمی رسد.

وی همچنین با تاکید بر داشتن یک مجلس انقلابی ، قاطع و متحد در مقابل خواست ناحق دشمنان گفت: متاسفانه مجلس ما عموما دچار حاشیه می شود، نماینده ای با گفتن جمله ای یک ماه کشور را به حاشیه می کشاند و این در حالی است که باید به جای چنین کارهایی در مقابل درخواست های باطل دشمنان سخن گفته و موضع گیری کنند.

امام جمعه موقت بندرانزلی “راهبرد دشمن در مقابل انقلاب” را به عنوان سومین مطلب خود بیان و تصریح کرد: جنگ روانی و جنگ نرم از مهمترین راهبردهای دشمن در شرایط امروز است ، کشته ها در جنگ نرم دیده نمی شود و آنان در این شرایط به دنبال تغییر اعتقادات و آرمان های جوانان ما هستند.

*باید مدیریت فضای مجازی کشور در دست کشور خودمان باشد

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده با بیان اینکه باید مدیریت فضای مجازی و شبکه اجتماعی کشور دست کشور خودمان باشد افزود: این سخن و درخواست همه ی مراجع و بزرگان است ، روش مبارزه دشمن ، روش جنگ نرم است و باید به این مهم توجه ی ویژه ای شود.

عدم اشاعه و انتشار شایعات دیگر موضوعی بود که وی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان به آن اشاره و اظهار کرد: تلاش دشمن به جدایی مردم از نظام و ناامید کردن آنان است ، با تمام قدرت کوچکترین نقص را چنان بزرگ نشان می دهد که انسان تعجب می کند، شاید بین ۵۰۰۰ مدیر ارشد این نظام ۵ فاسد هم پیدا شود البته که باید با آنان برخورد شود اما نباید این را به پای همه ی مسئولان گذاشت.

امام جمعه موقت بندرانزلی ، توجه به ضعف داخلی را نیز بسیار حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: به فرمایش رهبری خیلی از ضعف های ما به آمریکا هیچ ارتباطی ندارد، ضعف های داخلی را به پای این و آن نگذاریم ، مسئولان باید پاسخگو باشند، مدیران باید ضعف خود را بر طرف کنند و پاسخگو باشند که چرا جلو فساد را نمی گیرند.