امام جمعه شهرستان بندرانزلی گفت: مسئولان برای انتصاب افراد در سمت های مختلف دستگاه های اجرایی، شایسته سالاری را مد نظر داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه انزلی ، حجت الاسلام والمسلمین شس الدین در نماز عبادی سیاسی این هفته جمعه شهرستان با اشاره به شتاب برخی از دست اندکاران نظام به مسئله ی تعلق داشتن به مال دنیا خاطر نشان کرد: در جامعه ای که متعلق به شهدا و خانواده شهدا است نباید شاهد این بود که عده ای به دنبال جمع کردن ثروت باشند که متاسفانه شتاب برخی ها برای جمع کردن مال دنیا یک مسئله تاسف آفرین است.

وی با بیان اینکه باید به این موضوع به طور جدی رسیدگی شود افزود: به جای دوست سالاری و خویشاوند سالاری باید شایسته سالاری مد نظر باشد و تنها راه عدم مواجهه با این فسادها سرعت در رسیدگی ، رصد و نظارت دقیق تر دستگاه های نظارتی است.

خطیب جمعه انزلی در ادامه تاکید کرد: برخورد با چنین منکرهایی از سوی مردم نیز واجب است، باید گاهی با تذکر و گاهی با روشنگری منکرات را یاد آوری کنند اما اگر روزی فرا رسد که مردم بی تفاوت شوند راه علاجی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین داشتن تقوا را مهمترین اصل بازدارنده دانست و تصریح کرد: باید در انتخاب افراد نیز تقوا به عنوان مهمترین اصل ، ملاک انتخاب قرار گیرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسائل بین المللی نیز اشاره با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا در راستای منافع آمریکا خود را به دیوانگی می زند خاطر نشان کرد: اگر خدای ناکرده این دیوانه بخواهد کاری کند ملت و دولت ایران در مقابل تصمیمات و اراجیفش کوتاه نمی آید.

 خطیب جمعه انزلی در ادامه با اشاره به اکاذیب مطرح شده در فضای مجازی برای نزدیکان برخی مسئولان نظام نیز گفت: برخی رسانه ها تصمیم دارند مردم را نسبت به مسئولان بد بین کنند و در تلاش اند علی رغم اتحاد بین مردم و مسئولان ، ارکان کشور را زیر سوال ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با گلایه از سخنان اخیر معاون رئیس جمهور در کشور مبنی بر اطلاع ایشان از وجود فساد گسترده اظهار کرد: اگر فساد گسترده است چرا تا کنون برخورد نشده است و اگر نیست به چه دلیل چنین موضوعی را در رسانه ملی مطرح می کنید و بهانه به دست به دشمنان می دهید.

وی در ادامه با تاکید بر حفظ وحدت در بین تمامی جریانات سیاسی تاکید کرد: یکی از ضروریات جامعه ما ایجاد وحدت در کشور است ، همه ی مردم با هر سلیقه ای سیاسی ای باید با هم متحد و منسجم باشند و این پذیرفتنی نیست که برخی رسانه ها با وجود اینکه خود را حامی دولت می دانند از این اتحاد استقابل نکنند.

امام جمعه بندرانزلی در بخش پایانی سخنان خود باری دیگر به برخورد جدی با فساد اشاره و افزود: اگر مسئولان در حفظ بیت المال متعهد باشند و این دست درازی ها در گوشه و کنار که مانع پیشرفت کشور است نباشد قطعا اوضاع اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت هر چند که مردم نیز باید اثر برخورد ها را ببینند.

گفتنی است پیش از سخنان خطیب جمعه این هفته شهرستان انزلی، حجت‌الاسلام ناصر محمودی؛ معاونت سیاسی اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی به سخنرانی پرداخت.