به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در دیدار با معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان بندر انزلی اظهار داشت: امورات پرورشی و تربیتی جزء امورات زیربنایی جامعه است.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه آموزه‌های پرورشی و تربیتی برخلاف آموزه‌های علمی زودبازده نیست ابراز داشت: فراگیری آموزه‌های پرورشی سخت‌تر از آموزه‌های علمی است زیرا غرایز نفسانی انسان عموما بر خلاف آموز‌ه‌های تربیتی است.

ایشان با اعلام اینکه اگر انسانی بتواند خود را در برابر خواسته‌های نفسانی حفظ کند، نشان میدهد که آموزه‌های تربیتی اسلامی روی او اثر گذاشته است افزود: کمبود امکانات در حوزه پرورشی و تربیتی، فعالیت در این حوزه را سخت‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه در شرایط کنونی، یک انگیزه قوی دینی و الهی باید پشتیوانه فعالیت‌های پرورشی و تربیتی در حوزه کودک و نوجوان باشد گفت: اگر این انگیزه وجود نداشته باشد فعالیت‌های پرورشی نتیجه نخواهد داشت.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه وجود انگیزه دینی سبب می‌شود تا کمبود امکانات مانع انجام فعالیت‌های تربیتی و پرورشی نشود تصریح کرد: امروز فعالان حوزه تربیتی حقیقتاً با یک انگیزه قوی دینی و روحیه جهادی مشغول به فعالیت هستند.

ایشان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: شما اگر بخواهید یک جامعه را با باورهای دینی تربیت کنید، ابتدا باید در مسیر خودسازی گام بردارید تا موفق به جامعه‌سازی شوید.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با بیان اینکه توجه ویژه به بیانیه مقام معظم رهبری سبب پیشبرد امور تربیتی و پرورشی می‌شود افزود: این فعالیت‌ها باید در حوزه جوانان و نوجوانان باجدیت پیگیری شود‌.

امام جمعه بندر انزلی مسئولیت مربیان پرورشی را مسئولیتی سنگین دانست و اظهار داشت: مربیان پرورشی در خط مقدم انجام فعالیت‌های تربیتی هستند و امیدواریم با روحیه خستگی ناپذیر به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/