امام جمعه بندرانزلی گفت : ملت صبور و انقلابی ایران با فتنه از هر طرفی ، چه اطلاح طلب فتنه گر و چه اصولگرا منحرف مقابله خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به گرامیداشت ۸ و نه دی خاطر نشان کرد: روز ۸ دی در انزلی و گیلان و همچنین ۹ دی در سراسر کشور یک حماسه عظیم و باشکوهی است که چراغ راه آینده و حال ماست .

وی همچنین افزود: مردم ایران در طول جریان فتنخ و۸ و ۹ دی آب دیده شده اند ، خیلی از خواص و نخبگان در ۸۸ کوتاهی کردند که امیدواریم درس عبرتی برای بقیه باشد سکوت کردن خصوصا در این قشر آفت بزرگی است، نباید بگذاریم این روز به فراموشی سپرده شده و خواسته دشمنان در کمرنگ کردن آن تحقق یابد.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه انقلاب از ابتدا تا کنون از فتنه ها مصون نبوده و نخواهد بود گفت: در بین همه فتنه ها ، فتنه ۸۸ ویژگی های خاصی داشت و دشمن قسم خورده برای از بین بردن نظام اسلامی تمام همت و تلاش خود را به کار برد.

حجت الاسلام والسملمین شمس الدین در ادامه به چگونگی شکست این فتنه نیز اشاره و تصریح کرد: حضور مردم در حماسه ۹ دی و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در اوج اقتدار، اما مظلومیت بود که توانست فتنه دشمن را با آن برنامه ریزی دقیق به شکست بکشاند.

وی همچنین به موارد مشترک بین همه فتنه ها نیز اشاره و اظهار کرد: طراحی و زمینه سازی از سوی آمریکا، رژیم صهیونستی و همچنین انگلیس خبیث وآماده کردن شرایط برای ایجاد فتنه اولین اقدام است که با وجود اثبات تمامی این موضوعات در سالیان اخیر سفارت این کشور خبیث باز شده و هنوز هم مرکز توطئه گری هاست.
امام جمعه بندرانزلی در خصوص دستگیری جاسوسان انگلیسی نیز افزود: وزیرش به ایران می آید با نشان دادن گوشه اسکناس ها به برخی از مسئولان در تلاش است که جاسوسان خود را آزاد کند.

عوامل اجرایی از دیگر موارد مشترک برای ایجاد فتنه بود که حجت الاسلام والسملمین شمس الدین در توصیف آن خاطر نشان کرد: همیشه دشمنان برای عوامل نفوذی و اجرایی خود در کشور از کسانی استفاده می کنند که در جامعه پایگاهی داشته باشند ، به فرمایش امام گاهی دشمنان اسلام و انقلاب روی فردی ۴۰ تا ۵۰ سال سرمایه گذاری می کند تا فقط روزی و لحظه ای از آن استفاده کنند.

وی که معتقد بود برای دشمن مهم نیست که چه کسی جز عوامل اجرایی باشد گفت : دشمن در ۸۸ روی سلطنت طلبان و اشرار و منافقان و حتی همجنس بازان نیز سرمایه گذاری کرده بود و برای او مهم نیست که چه کسی چه اعتقادی دارد و اگر مانند او فکر کند می تواند عوامل اجرایی باشد.

خطیب جمعه انزلی استفاده از رسانه را نیز سومین اصل ایجاد فتنه برشمرد و تاکید کرد: از صدای آمریکا تا بی بی سی و رادیو فردا و متجاوز به ۳۰ شبکه ضد ایرانی با هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار پشتیبانی می شدند تا اغتشاشات ۸۸ در ایران را پوشش دهند که هدف براندازی نظام از طریق نا امید کردن مردم به بهانه تقلب در انتخابات تحقق یابد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در فتنه خسارتهای فراوانی گریبان گیر کشور شد نیز تصریح کرد: فتنه ۸۸، ۳۲۴ هزار میلیارد تومان در بعد مالی برای کشور هزینه داشت که می شد برای ۲ میلیون و ۶۶۳ هزار جوان جویای کار ایجاد شغل کرد ، از دست دادن چنین فرصتی یک خسارت غیر قابل جبران بود.

وی در ادامه به گفت و گو رهبری با نامزد مدعی پیروزی نیز اشاره و اظهار کرد: رهبری به او گفت جنس تو جنس اغتشاش نیست اگر شکایتی داری از طرق قانونی اقدام کنید و اگر ثابت شود که تقلب صورت گرفته و به گونه ای است که نتیجه انتخابات را تغییر می دهد من خودم انتخابات را باطل اعلام می کنم که متاسفانه عمل نکردند چون بحث بحث انتخابات و تقلب نبود.

*فتنه جدید ، فتنه ی اقتصادی و معیشتی است

فتنه ی جدید، دیگر موضوعی بود که خطیب جمعه انزلی به آن اشاره و افزود: این فتنه فراتر و حساس تر از فتنه ۸۸ است ، فتنه ۸۸ فتنه ای سیاسی و انتخاباتی بود اما این فتنه ، فتنه ی اقتصادی و معیشتی است ، فلذا آثار مخرب او می تواند خطرناک تر از همیشه باشد و گرانی ، رکود و وابستگی به بیگانگان از ابعاد مختلف این فتنه چند وجهی هستند.

حجت الاسلام والسملمین شمس الدین به گرانی اخیر تخم مرغ نیز اشاره و گرانی و واردات چند روزه آن را یک رانت خواری و شبیه نقشه از پیش طراحی شده دانست و خاطر نشان کرد:نمی توانستند این را پیش بینی کنند؟ حداقل جلو صادرات آن را می گرفتند و یا برای تنظیم بازار با توجه به تاریخ مصرف در سردخانه ای آن را نگه داری مب کردمد؟ چطور ممکن است با این سرعت واردات تخم مرغ انجام شود و عده ای خاص منفعت ببرند؟ پشت درهای گمرک تخم مرغ ذخیره کرده بودید؟ مسئولان باید پاسخگو عملکرد خود باشند.

وی که اجرای فرامین رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را تنها راه چاره برون رفت از این بحران می دانست تصریح کرد: ناکارآمدی و سو مدیریت شما باعث شده است که مردم نسبت به توانمندی نظام نا امید شودند ، این سوء مدیریت ها گریبان گیر کشور شده است ، این ها تنها فقط بخشی از فتنه جدید است.

امام جمعه بندرانزلی، بی سر و سامانی فضای مجازی کشور را نیز دیگر بحران ایجاد شده برشمرد و تاکید کرد: علی رغم نگرانی رهبری و جلسات مکرر ایشان ، برخی ها حاضر نیستند این فضا را پاک کنند ، این فضا برای کشور فضایی با عنوان دروغ پراکنی و شایعه سازی شده است،نمونه آن را در خصوص شایعات زلزله دیده اید، چرا این فضا را در اختیار دشمن قرار می دهید؟

وی با اشاره به اعتراضات در برخی از نقاط کشور نیز گفت : در همین فضای مجازی قرار می گذارند و شروع به اعتراض می کنند ، مطمئن باشید اول شعارها با عنوان اعتراض به گرانی است اما بعد اصل نظام را هدف قرار می دهند ، برای شکستن رهبری هر سو مدیریتی را گردن رهبری می اندازند و می گویند رهبری اگر می داند چرا اقدامی نمی کند و اگر نمی داند این چه رهبری است؟ آیا این فتنه نیست ؟ برخی ها بدانند اگر دشمن بر این کشور مسلط شود اول از همه شما رو از بین خواهند برد.

وی در پایان خطبه های خود ضمن تاکید بر اینکه مردم باید هوشیار باشند نیز گفت: همه بدانند ، همه ی داخلی ها و خارجی ها بدانند ، طراحان و مجریان فتنه ها نیز بدانند ، مردم ما مردمی بصیر ، صبور، ولایتمدار و انقلابی هستند ، برای ملت ما فرقی نمی کند که فتنه گر چه کسی باشد ، ملت ما نشان داده است که با فتنه از هر طرف و هر حزب و جناحی ، چه اصلاح طلب فتنه گر و چه اصولگرای منحرف مقابله خواهد کرد. معیار برای همه ما رهبری نظام ، جایگاه امامت و ولایت است.

 

برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید