به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، “موسسه خیریه خانه سبزاندیشان وطن” صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین امام جمعه بندر انزلی، جناب آقای دریابکی رئیس آموزش و پرورش شهرستان بندر انزلی و جمعی از خیران این شهرستان به بهره برداری رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین  شمس‌الدین در این مراسم  ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام ماه رجب اظهار داشت: استغفار یکی از اصلی‌ترین اعمال این ماه است.

با ماه رجب و شعبان را فرصت مناسب دانست تا انسان خود را برای ماه رمضان آماده کند و خاطرنشان کرد: استفاده مناسب از ظرفیت ماه‌های رجب و شعبان باعث می‌شود تا از ماه رمضان بیشتر کسب فیض کنیم.

ضمن تجلیل از خیران بنا کننده این مجموعه خیریه عنوان داشت: توفیق کمک به انسان‌ها و دست‌گیری از نیازمندان یکی از نعمت‌هایی است که خداوند متعال به انسان‌های خیر عطا می‌فرماید.

یکی از راه‌های پاک شدن گناهان را استغفار دانست و تصریح کرد: استغفار کردن تنها را پاک شدن گناهام نیست بلکه راه‌های دیگری نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها انجام کارهای خیر است.

با بیان اینکه بنا به روایات رسیده از معصومین، دست‌گیری از نیازمندان یکی از راه‌های پاک شدن گناهان بزرگ انسان است ابراز داشت: حفظ شان نیازمندان از جمله مواردی است که به هنگام انجام امورات خیر باید مورد توجه قرار بگیرد.

فلسفه انجام کار خیر را دوری از خودخواهی و منفعت‌طلبی دانست و اظهار داشت: انجام کار خیر سبب می‌شود تا افراد نیکوکار در زندگی به رشد، تعالی و نورانیت دست پیدا کنند.

با تاکید بر لزوم ترویج انجام امورات خیر درجامعه خاطرنشان کرد: مسئولان برای اینکه از دوران مسئولیتشان بهره‌مند شوند باید در کنار سایر نیکوکاران، تلاش کنند تا اقداماتی ماندگار و مستمر برای تحقق امور خیر انجام دهند.

انجام امورات خیر مانند وقف را سبب افزایش عنایات الهی و پیشبرد امورات جامعه دانست و گفت: عموم افراد باید در زندگیشان فکر کنند و ببینند از چه راهی می‌توانند به دیگر هم‌نوعانشان کمک کنند.

انتهای پیام/