به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه ی اول نماز جمعه این هفته شهرستان در ادامه مباحث هفته های گذشته، مسئله خانواده و خصوصا فرزند و فرزند آوری را یکی از مسائل بسیار مهم مورد توجه شرع مقدس عنوان و تاکید کرد: آنچه خداوند متعال می خواهد و بهره الهی محسوب می شود، فرزند مومنی است که در مسیر عبودیت خدا حرکت کند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه آنچه به حیات زمین و سایر نعمت های الهی ارزش می دهد انسان مومن و موحد است، اظهار کرد: پیامبر اکرم در روایتی می فرمایند ثمره ازدواج باید فرزند مومن و موحد باشد که مایه ارزشمندی حیات شود؛ لذا باید عموم انسان های مومن در جهت تحقق اهدافی که خداوند متعال مقرب نموده، باید از آنها پیروی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: متاسفانه فرهنگ های غیر دینی، ازدواج و فرزند آوری در شرایط موجود را محال فرض می کنند؛ دیدگاه اسلام و ارزشی دین عکس این مسئله است و ازدواج را مایه رونق زندگی و امر معاش انسان ها می داند.

ایشان خاطر نشان کرد: اسلام پس از تشویق انسان به ازدواج، آن را به فرزند آوری به عنوان یکی از اهداف مهم ازدواج تشویق می کند؛ سختی هایی در تامین معاش، تربیت اولاد، حضانت از فرزند و مسائل دیگر وجود دارد اما باید بدانیم مسلمانیم و مبنای زندگی ما دستورات اسلام برای ساختن حیات اخروی است.

«نماز جمعه» یکی از ابزار های تقرب به خداوند متعال

امام جمعه بندرانزلی در خطبه دوم با استناد به آیه شریفه «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیهِ الْوَسِیلَهَ وَجَاهِدُوا فِی سَبِیلِهِ لَعَلَّکمْ تُفْلِحُونَ» عنوان کرد: خداوند متعال در این آیه همه مومنین را امر به رعایت تقوا می فرماید که این بهترین توشه دنیا و آخرت انسان هاست؛ تقوا انسانی در تراز رضایت پروردگار متعال می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: انسان برای تقرب به خدواند متعال که از مسیر تقوا می گذرد، نیاز به استفاده از ابزارهایی دارد که بتواند با تمسک جستن به آنها به این مهم دست پیدا کند؛ یکی از آن وسائل توسل به «ائمه اطهار علیه السلام» هستند که امروز بنا به روایتی شهادت علی بن موسی رضا علیه السلام است و زیارت حضرت از دور و نزدیک وارد شده است.

ایشان با تاکید بر اینکه «عبادت ها» یکی از وسیله های تقرب بندگان به خدواند متعال است، تصریح کرد: در بین عبادت ها «نماز» و در بین همه نماز ها، «نماز جمعه» یکی از مهم ترین ابزار هاست.

ایشان با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور هستیم، ادامه داد: پنجم مرداد سالروز برگزاری نماز جمعه یکی از مهم ترین مناسبت های جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: نماز جمعه در طول این چهل سال جایگاه ویژه و برجسته ای در پیشبرد اهداف و آرمان های نظام اسلامی، صیانت از انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی به جامعه در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و انتظامی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: لذا بواسطه آثار مهم و فراوان این فریضه عبادی – سیاسی در طول این چهل سال، علیه این نهاد مقدس توطئه های فروانی از جمله ترور ائمه جمعه، انفجار در صف نمازگزاران در نماز جمعه، شبهه پراکنی ها و تبلیغات سوء از داخل و خارج صورت گرفته است.

دشمنان از اهمیت و اثر گذاری «نماز جمعه» می ترسند

ایشان با تاکید بر اینکه دشمنان از اهمیت و اثر گذاری این جایگاه می ترسند، بیان کرد: پایگاه نماز جمعه دستاورد های فراوانی داشته است؛ رسانه های انقلابی باید نسبت به تبیین این دستاورد ها تلاش کنند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: نماز جمعه پایگاه انقلاب است و مقام معظم رهبری نیز بر این مسئله تاکید کرده اند؛ نماز جمعه باید در تقویت روحیه انقلابی در جامعه تلاش کرده و مسائل مربوط به اسلام، انقلاب و تقویت نظام اسلامی را بیان کند.

حجت السلام والمسلمین شمس الدین اظهار کرد: هر جایی پیشرفت کردیم در پرتو روحیه انقلابی بوده و عدم دستیابی به برخی اهداف نیز ناشی از توجه نکردن به این موضوع بوده که سبب طمع کردن دشمنان شده؛ آینده کشور و مردم به حفظ روحیه انقلابی وابسته است و مقام معظم رهبری شاخص هایی را برای انقلابی بودن تبیین کرده که باید رعایت شود.

ایشان با اشاره به اینکه ائمه محترم جمعه سراسر کشور حامی مردم و هدایت گر مسئولان به سوی آرمانهای نظام و انقلاب و رهبری هستند، افزود: ائمه جمعه سراسر کشور از جمله استان گیلان در طول تاریخ بعد از انقلاب همیشه منادیان وحدت بوده اند و اگر نماز جمعه و خطبه های جمعه نبودند ما شاهد فساد هایی از سوی بعضی از سیاستمداران یا مسئولان در جامعه اسلامی می شدیم؛ ائمه جمعه سراسر کشور با توجه به سیاست های کلی که از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تبیین و ابلاغ می شود و عموما با همکاری و همیاری نماینده محترم ولی فقیه عمل می کنند.

ضرورت جهاد در راه خدا

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر ضرورت جهاد در راه خدا، اظهار کرد: جهاد در بخش های مختلف یکی از معیار های انسان مومن، متقی و مقرب به درگاه خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تشریح توطئه ها و شرارت های کور منافقین در طول این چهل سال، عنوان کرد: امروز توطئه ها به گونه دیگری است، کشور ها و حکومت هایی که مامن تروریست ها و منافقین هستند، مدعی حقوق بشر شده اند اما جهاد استمرار دارد اگرچه شیوه ها و مصادیق آن متفاوت باشد.

ایشان به عملیات افتخار آفرین مرصاد اشاره و بیان کرد: در این عملیات مهم، کمر نظامی منافقین از حیث نیروی انسانی و تجهیزات به گونه ای شکست که دیگر نتوانستند کمر راست کنند؛ همان فرانسه مدعی حقوق بشر که در زمان جنگ به صدام کمک کرد، در بحث هسته ای شرارت کرد، خون آلوده به کشور ما فروخت، در بحران سوریه از تروریست ها پشتیبانی و در جنگ یمن از جنگ افروزان حمایت کرد، در نقاط مختلف آفریقا سابقه استعمارگری دارد، مامن تروریست ها و منافقین و بنی صدر خائن است، و سالانه نشست منافقین را در پاریس برگزار می کند، اکنون خواهان محدودیت توان موشکی جمهوری اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه امروزه منافقین بازیچه دست این کشور ها [آمریکا، فرانسه، انگلیس و دیگران] برای باج خواهی از جمهوری اسلامی هستند، بیان کرد: مسئولان در مذاکرات و دیدار هایی که خصوصا با مسئولان فرانسوی دارند، بدانند با آدم های خبیث و با پرونده سیاه و سوابق سوء، طرف هستند که نباید نسبت به آنها مماشات داشته باشند.

گفتنی است؛ پیش از خطبه های نماز جمعه میز خدمت ادارات شهرستان با حضور مسئولان برگزار شد و پس از خطبه ها نیز از نمازگزاران همیشگی و قدیمی تقدیر و تشکر به عمل آمد.