به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، با توجه به فرا رسیدن چهلمین سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ضرورت گرامیداشت این فریضه سیاسی و عبادی اثر گذار و دشمن شکن، اولین ستاد برگزاری چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه متشکل از فرمانداری و برخی دستگاه ها و نهاد ها صبح امروز با حضور حضرت حجت السلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین تشکیل شد.

امام جمعه بندرانزلی در این جلسه ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت علی بن موسی رضا(ع)، اظهار کرد: سال گذشته برنامه های مختلف و متعددی در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در شهرستان برگزار شد و علیرغم توطئه های دشمنان نظام، مردم بسیار پرجوش و با انگیزه در این برنامه ها شرکت کردند و دستگاه های مختلف نیز به ارائه دستاورد هایشان پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه داد: دشمنان صراحتا اعلام کرده بودند که نمی گذاریم جمهوری اسلامی چهلمین سالگرد پیروزی اش را جشن بگیرد؛ به لطف خداوند متعال جشن پیروزی، بسیار باشکوه تر از سالهای گذشته برگزار شد و دشمنان در به ثمر رساندن توطئه هایشان چون همیشه ناکام ماندند.

وی “نماز جمعه” را یکی از دستاورد های موثر و مهم نظام و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، به فرمان امام(ره) و طی حکمی نمازهای جمعه در سراسر کشور دایر شدند که امسال چهلمین سالگرد این دستاورد است؛ لذا در سراسر کشور ستاد های برگزاری چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه تشکیل شده است.

امام جمعه بندرانزلی این جلسه را مقدمه ای دانست تا در ایام آتی دستگاه های مختلف به صورت فعال در برگزاری نماز جمعه مشارکت کنند و از ظرفیت هایشان در این راستا استفاده شود و از مشارکت دستگاه های مختلفی که در برگزاری نماز جمعه تلاش می کنند و در کنار ستاد نماز جمعه حضور پر رنگ دارند تقدیر و تشکر کرد.

نماز جمعه برکت انقلاب اسلامی است

در ادامه مهندس وحید پورحضرت معاون عمرانی فرمانداری بندرانزلی که به نمایندگی از فرماندار حضور داشت، اظهار کرد: قطعا همگی نسبت به اهمیت جایگاه نماز جمعه کاملا آگاه هستیم؛ نماز جمعه برکت انقلاب اسلامی است و یکی از دستاورد های مهم جمهوری اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه چهل سال است این ستاد های موثر در حوزه های فرهنگی و نماز جمعه، خالصانه فعالیت و خدمت کرده اند، گفت: اگر مسئولیتی در برگزاری چهلمین سالگرد نماز جمعه داریم، می بایست با بهره گیری از همه ی امکانات و ظرفیت های موجود شهرستان خدمات این ستاد را ارج نهیم و اهمیت جایگاه ستاد نماز جمعه را در بین مردم روشنگری کنیم.

معاون عمرانی فرمانداری بندرانزلی تصریح کرد: همانطور که حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند، باید ازظرفیت های محلی، تبلیغات محیطی و رسانه ای استفاده کنیم و برگزاری چهلمین سالگرد اولین نماز جمعه باید برای ما دارای اهمیت بالایی باشد.

مهندس پورحضرت خاطر نشان کرد: به نیابت از فرماندار و شورای اداری شهرستان اعلام آمادگی می کنیم که در خدمت ستاد باشیم و امیدواریم بتوانیم مراسم را در خور شان این ایام برگزار کنیم.

لازم به ذکر است در این ستاد سه محور “تبلیغات”، “برگزاری نماز جمعه در روز چهلمین سالگرد اقامه نماز” و “کارهای محتوایی در این رابطه” مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

جهت مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی بر روی آنها کلیک کنید