به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در مراسم صبحگاه و رژه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هفتم آذر یادآور رشادتها و حماسه های دریادلان است تصریح کرد: نیروی دریایی، نیرویی بسیار مقتدر و دارای پرسنل متخصص و مجرب است و سربازانی که با نثار جان خود، از این آب و خاک و میهن اسلامی و از مرزهای آبی آن پاسداری می کنند.
وی نیروی دریایی را در کنار سایر نیروهای مسلح مایه افتخار ایران اسلامی برشمرد و تاکید کرد: پیروزی بردشمنان وعده قطعی الهی است و همانطور که در آیات قرآن به ما آموزش داده شده است هر گاه ملتی برای دفاع از دین و خدا و شرافت و انسانیت پای در میدان مبارزه گذاشته پیروز می شود.
امام جمعه انزلی در ادامه سخنان خود گفت: مستکبران هر زمانی که بهانه ای پیدا کردند برای توطئه و آشوب وارد سوریه، عراق، لبنان و یمن و غزه و غیره شدند و ناامنیتی را به وجود آوردند و زیرساختهای آن کشور را از بین برده و در هرجایی که نتوانستند، با محصور کردن ملتها، آنها را به قصد نابودی و از بین بردن از ضروریات اولیه زندگی هم محروم کردند.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین وظیفه ی همه ی افراد مومن و انقلابی را در ازبین بردن ظلم برشمرد و افزود: امروز راه علاج برای رفع مشکلات جهان اسلام ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان است و باید افراد مومن و انقلابی مسیر اصلی را گم نکنند و دشمن اصلی را به فراموشی نسپارند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری متذکر شد: دشمن و مشکل اصلی جهان اسلام صهیونیستها هستند و ملتها نباید از آنها غافل شوند و هدف اصلی در جبهه مقاومت نابودی اسرائیل است.
امام جمعه انزلی با بیان اینکه امروز رژیم غاصب صهیونیستی از هدف نظام اسلامی واهمه دارد و تاکید کرد: اگر می بینیم اسرائیل سران کشورهای منطقه را تحریک می کند، به دلیل این است که نابودی خود را به تاخیر بیاندازد و اگر تهدید به ترور سردار سلیمانی می کند به خاطر ترس از مقاومت و رزمندگان است.
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین تقویت احزاب و همبستگی در همه اقشار را لزوم حفظ کشور دانست و بیان کرد: همه باید با تشکیل یک جبهه واحد در برابر زیادی خواهی ها و سلطه طلبی های استکبار به میدان بیایند و در برابر دشمنان با قدرت بایستند.
همچنین وی گفت: هر کسی که در صف دشمنی با این ملت قرار بگیرد و بخواهد از اقتدار و بهره مندی و منافع این دشمن بکاهد برای ما دشمن است.
امام جمعه انزلی در پایان سخنان خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی خود تصمیم می گیرد و انجام می دهد و از هیج کاری ابا نخواهد داشت و این اقتدار و توانمندی برای جمهوری اسلامی مهم است، که نیروی دریایی  در مسیر آن حرکت می کند.

برای دیدن گزارش تصویری کلیک کنید.