امام جمعه بندرانزلی در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، روحیه‌ی مقاومت و ایستادگی را مایه‌ی آبرو و اعتبار نیروهای مسلح خواند و خاطرنشان کرد: نیروی دریایی با مدرن کردن آمادگی‌ها و توانایی‌های نظامی، و همچنین تقویت انگیزه‌های ایمانی و روحیه‌ی فداکاری، توانسته است نقش بزرگ و مهم خود را در حفظ امنیت ملی و دفاع عمومی و حفاظت از مرزهای آبی کشور محیا کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، در این دیدار که به‌مناسبت سالروز نیروی دریایی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، اقتدار و امنیت را دو اصل جدانشدنی از هم برشمرد و تصریح کرد: این دو در کنار هم و با هم معنا پیدا می کند و نبودن امنیت در داخل می تواند اقتدار بیرونی را نیز تحت تاثیر گذاشته و به آن ضربه بزند.

وی در ادامه به جایگاه امنیت در کشور نیز اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس آیات قرآنی و معارف دینی ، امنیت یک هدف نیست بلکه یک نیاز و پیشنیاز برای عبادت پرودگار است و باید در این مهم عبودیت و آسایش مردم نیز محیا شود ، امنیت بدون ارتقاء دینی هدف نیست.

امام جمعه بندرانزلی هفتم آذر را روز تکریم دریادلان نیروی دریایی دانست و افزود: در سال های پس از دفاع مقدس توفیقات زیادی در نیروی دریایی به دست آمده است و ان شا الله با اتکا بر ایمان و تخصص دستاوردهای مهمتری محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین به حادثه زلزله اخیر در کرمانشاه نیز اشاره و تصریح کرد: همدلی و همراهی ارتش و سپاه در کنار مردم برای کمک رسانی یک نقطه قوت و نشان از مردمی بودن نظام اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به فداکاری‌های نیروی دریایی در مقاطع مختلف به‌ خصوص در دوران دفاع مقدس گفت: نیروی دریایی هم برای نیروهای مسلح و هم برای کشور مایه‌ی آبرو و عزت بوده و یاد شهدای این نیرو از جمله شهدای فداکار ناوچه پیکان همواره در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.

امام جمعه بندرانزلی همچنین در پایان از حضور کارکنان نیروی دریایی در قالب دسته های عزاداری در ایام محرم و صفر نیز تقدیر کرد.

گقتنی است پیش از سخنان حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ، امیردریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری ؛ فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و ماموریت های انجام شده در دریای صلح و دوستی “خزر” خاطر نشان کرد:  نیروی دریایی ارتش با حضور مقتدرانه و مستمر در دریاهای آزاد نسبت به تأمین منافع ملی اقدام کرده و با نمایش اقتدار دریایی جمهوری اسلامی و ایجاد بازدارندگی، عمق حضور نظام اسلامی را فراتر از آب‌های منطقه‌ای افزایش داده است و افزایش توان رزمی، حضور موثر در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها، حفاظت از امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور، ایجاد بازدارندگی و توسعه سواحل مکران در دستور کار نیروی دریایی ارتش قرار دارد.

در پایان این دیدار نیز تندیسی منقش به ناوچه پیکان از سوی ناوگان شمال نداجا به امام جمعه بندرانزلی اهدا شد.

برای دیدن تصاویر در ابعاد واقعی بر روی آن کلیک کنید.