به گزارش www.seyedshmsoddin.ir، اجلاس شهرستانی نماز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوطالب حجازی؛ رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان و مسئولین و جمعی از دانش آموزان نماز گذار بندرانزلی برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم ضمن تبریک ایام ماه ربیع، بیان داشتند: در جامعه همه نسبت به اهمیت نماز و تاکیدات شرع مقدس واقفیم  و کسی نیست که نداند اقامه نماز مهم است؛ همه مجموعه ها در رابطه با اقامه نماز باید اهتمام ویژه داشته باشند و در قرآن کریم آیات متعددی را خداوند متعال نسبت به مسئله نماز در رابطه انبیاء گذشته و نیز وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) بیان می فرمایند که از جمله آنها آیه شریفه «وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاهِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا» از سوره طه است؛ این فرمان به پیغمبر(ص) فرمان به همه مومنین می باشد که همه باید اهلمان را امر به نماز کنیم و نیز باید برای این کار مهم صبر، تاکید و تداوم به امر داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: این کار از عهده روحانیت یا یک بخش و دستگاه به تنهایی بر نمی آید، باید همه در کنار یکدیگر در این راستا تلاش کرده و کوتاهی ها را جبران کنیم؛ متاسفانه در این زمینه ضعف های فراوانی داریم و برای همه چیز وقت می گذاریم، برنامه ریزی و تبلیغ می کنیم الا نماز، که امیدواریم این همایش آغاز خوبی برای مبحث اقامه نماز در شهرستان باشد.

رئیس ستاد نماز جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه اگر همفکری و برنامه ریزی نباشد قطعا شرایط بهتر نخواهد شد، تصریح نمودند: متاسفانه در حال حاضر پیوند میان متولیان امر و خانواده ها از هم گسسته و این مهم مورد غفلت قرار گرفته که موجب شده اثر گذاری لازم حاصل نشود؛ لذا باید سعی کنیم همه بخش های جامعه نسبت به نماز با انگیزه و حساس باشند؛ خانواده ها، مراکز آموزشی، ادارات و مسئولین باید هماهنگ با هم. اقامه نماز و اهتمام نسبت به این فریضه الهی مهم را در جامعه تقویت کنند.

ایشان با بیان اینکه فریضه ای مهم تر از نماز در شرع وجود ندارد و وجود مقدس سیدالشهداء(ع) برای نماز به شهادت رسیدند، افزودند: نماز در همه ابعاد مختلف زندگی ما  و حل معضلات و مشکلات اثرگذار است و در دستورات دینی بسیار نسبت به اقامه آن توصیه و تذکر داده شده ولذا باید پر رنگ باشد.

امام جمعه بندرانزلی تاکید داشتند: امام (ره) فرمودند «نماز کارخانه انسان سازی است»؛ کسی نمی تواند بگوید انسان شده ام اما از نماز بهره نبرده باشد، نماز همه ابعاد وجودی انسان را می سازد و تقویت می کند و اگر کسی نسبت به نماز اهتمام نداشته باشد و کوتاهی کند  نمی تواند انسان تربیت شده و رشد یافته در تراز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان داشتند: امیدواریم این جلسات تداوم داشته باشد و حضور عزیزان در برنامه های آتی علاوه بر حضور مناسب و جدیت در اقامه، ترویج و گسترش فرهنگ نماز پدید آید و با حضور حقیقی و از روی اهمیت نسبت به مسئله نماز و کمک به گسترش و اثرگذاری این فریضه مهم الهی در سطح جامعه فضای شهرستان دینی و آماده دعوت به نماز و تقوای الهی شود.