آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در سومین گردهمایی ائمه جمعه گیلان در این شهرستان، اظهار کرد: وجود ائمه جمعه سبب آرامش مردم است.

وی به جایگاه ائمه جمعه در جامعه اشاره کرد و افزود: ائمه جمعه مشکل‌گشای مردم بوده و اگر نباشد منطقه ناقص است.

نماینده ولی فقیه در گیلان قدرت امروز جمهوری اسلامی را زبانزد دنیا خواند و تصریح کرد: ائمه جمعه نماینده ولی‌فقیه هستند و اگر خوب عمل کنند رهبر سرافراز می‌شود و هر لحظه باید به وظایف خود خوب عمل کنیم تا به عدالتمان لطمه وارد نشود.

وی با اشاره به شهرهایی که امام جمعه و حتی سرپرست کامل ندارند، افزود: ائمه جمعه باید تلاش کنند هر حرفی را در نماز جمعه نزنند و نظام تضعیف نشود زیرا نظام قدرتمند در سایه ولایت می‌تواند کشور را نگهداری کند.

امام جمعه رشت به ساخت زائرسرا در مشهد مقدس برای اسکان زائران بی‌بضاعت اشاره کرد و یادآور شد: آنچه کشور را وزین کرده وجود امام رضا( ع)، خواهر گرامی ایشان و دیگر بقاع متبرکه بوده و مشهد مقدس کعبه دل‌های شیعیان ایران است.

وی درباره انتخاب امام جمعه برای اکثریت جمعیت اهل سنت به ویژه در رضوانشهر، بیان کرد: ساخت مسجد و انتخاب امام جمعه برای اهل سنت توسط ولی فقیه انجام می‌شود و به‌زودی احداث حوزه علمیه برای تربیت طلاب در رضوانشهر انجام می‌شود.

قربانی ائمه جمعه را پدر جامعه خواند و گفت: برای ارتقای فرهنگ جامعه باید از شعار دادن، حمله کردن و کوبیدن افراد پرهیز کنیم و ائمه جمعه نباید برای خوشایند چند نفر صحبت کند.

وی یادآور شد: ائمه جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه باید بر اساس حق و عدالت رفتار کرده و در سایه ولایت با واقع‌بینی و مصلحت‌اندیشی جامعه را حفظ کنند.

انتهای پیام