به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرانزلی اظهار داشت: یکی از مشکلات شهرستان بندر انزلی کهنه و فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل شهری است و امیدواریم مسئولان ذی ربط برای رفع این مشکل اقدامی کنند.
 
امام جمعه بندرانزلی ضمن عذرخواهی از نمازگزاران جمعه این شهر بابت تحمل سختی حضور در نماز جمعه در شرایط بارانی عنوان داشت: از فرماندار محترم، شهرداری و ستاد نماز جمعه می‌خواهیم تا اقدامی برای وجود وسیله حمل و نقل برای نمازگزاران انجام دهند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به فرارسیدن سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین روز دانشجو و روز پژوهش افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، شورای عالی انقلاب فرهنگی، اتاق فرمان فرهنگی کشور و مرکز مهندسی فرهنگی کشور است.
 
ایشان با اشاره به حضور شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی و سران نظام در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این شورا در طول این سال‌ها اقدامات مناسبی هم داشته است اما امروز شاهد هستیم که وضعیت فرهنگی مدارس و دانشگاه‌ها مناسب نیست.
 
حضور برخی اساتید لیبرال و ضدانقلاب یکی از مشکلات دانشگاه‌ها است
 
امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه شاهد هستیم که امروزه برخی متون غیرانقلابی و حتی ضدانقلابی در دانشگاه‌ها تدریس داده می‌شود گفت: حضور اساتید لیبرال و ضدانقلاب در دانشگاه‌ها یکی دیگر از مشکلات دانشگاه‌ها است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اعلام اینکه برخی اساتید در دانشگاه‌ها به حدی از وقاحت رسیدند که در کلاس‌هایشان علیه انقلاب صحبت می‌کنند افزود: البته ما منکر حضور نهادهای انقلابی مانند بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها نیستیم.
 
امام جمعه بندرانزلی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ترویج نماز در مدارس و دانشگاه‌ها اظهار داشت: ترویج نماز در سطح جامعه و مراکز علمی و آموزشی از جمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر اینکه شورای عالی فرهنگی باید برای برنامه‌ریزی فرهنگی و علمی از ظرفیت کارشناسان نخبه و برجسته کشور استفاده کند گفت: شیوه گزینش اساتید در دانشگاه‌ها و همچنین تدوین متون آموزشی باید متحول شود و مواردی که خلاف باورهای انقلابی است از متون درسی حذف شود.
 
ایشان با بیان اینکه برنامه‌های علمی و فرهنگی دانشگاه‌ها باید در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی باشد خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید پیشرفت‌های علمی کشور با سرعت بیشتری پیگیری شود.
 
امام جمعه بندرانزلی با اعلام اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از افراد نخبه و دلسوز برای نظارت بر مصوبات شورا استفاده کند ابراز داشت: عدم وجود این ناظران سبب بروز وضعیت فرهنگی فعلی شده است.
 
سپاه عزیز پاسخ کوبنده‌ای به حادثه تروریستی چابهار خواهد داد
 
حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین ضمن محکومیت حادثه تروریستی روز گذشته در چابهار تصریح کرد: دشمن همواره در تلاش است تا مانع پیشرفت ایران شود و دیدیم که این بار تلاش کردند تا با انجام این اقدام تروریستی به پیشرفت انقلاب و ایران در چابهار ضربه بزنند که البته هوشیاری نیروهای انتظامی مانع اقدام آن‌ها شد.
 
ایشان با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی در گرفتن تصمیمات مستقل یک کشور استثنائی است خاطرنشان کرد: امروز دشمنان باید بدانند که جمهوری اسلامی برای استفاده و ساخت موشک‌های خود از هیچکس اجازه نمی‌گیرد.
 
امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اینکه سپاه عزیز پاسخ این حادثه تروریستی را به موقع و کوبنده خواهد داد افزود: موشک‌های جمهوری اسلامی کارایی خود را اثبات کرده است.
 
انتهای پیام/