امام جمعه بندرانزلی گفت: من برای نجات ملوان و اصلاح ساختار مدیریتی آن از هیچ کمک و اقدامی دریغ نخواهم کرد.

 به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، معاون، مدیر فرهنگی و گردشگری و مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور تبریک آغاز سال جدید و فرارسیدن ایام نوروز و ارائه گزارشی برای رفع ابهامات و دغدغه ها با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین دیدار کردند و وی نیز مطالبی را پیرامون مسائل شهری ، استانی و همچنین توجه هر چه بیشتر به انتظارات مردم انزلی مطرح کرد که برخی از نکات مطرح شده بدین شرح است.

امام جمعه بندرانزلی در ابتدا این دیدار ضمن تبریک ایام نوروز و اعیاد ماه رجب به مسئله توسعه گردشگری در منطقه آزاد انزلی اشاره و تصریح کرد : منطقه آزاد نباید به واسطه ی برخورداری از امتیازات خاصی که دارد رقیب گردشگری استان باشد بلکه باید به عنوان رونق بخش توسعه گردشگری در سایر شهرستان به ویژه انزلی شناخته شود.

*با حمایت بیش تر و تقویت امکانات شهرستان باید به ارتقا گردشگری انزلی کمک کنید

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه اظهار کرد: اگر قرار باشد شما امکان تفریحی ، دیدنی ، گردشگری اقتصادی و دریایی و حتی اسکان مسافر را داشته باشید بقیه شهرستان ها چه سودی از توریست می برند؟ لذا شما باید در بخش گردشگری این بهره برداری ها را در کل استان خصوصا انزلی تقسیم کنید.

“پروژه مارینا انزلی” دیگر موضوعی بود که وی در دیدار با نمایندگان سازمان منطقه آزاد انزلی به آن اشاره و خاطر نشان کرد: طرح مطرح شده بسیار خوب است اما باید زیرساخت های شهرستانی در آن مد نظر قرار گیرد، نگرانی هایی وجود دارد و مسئولان شهرستان باید به صورت جدی حامی و مدافع حقوق مردم شهرستان باشند.

*گردشگری در تالاب باید توسط تعاونی قایقرانان انزلی انجام شود

امام جمعه بندرانزلی انزلی همچنین افزود: حتما در ادامه مسیر از نظر کارشناسان و متخصصان امر استفاده کنید و این را در نظر بگیرید که ما در صورتی با استفاده ی مارینای منطقه آزاد از سواحل و تالاب انزلی موافق هستیم که منافع او به شهرستان برسد و به نفع مردم انزلی باشد یعنی اولا مارینای شهرستان دوطرفه باشد و ثانیا گردشگری در تالاب باید توسط تعاونی قایقرانان شهرستان انجام شود.

وی در ادامه گفت: در صورتی که شما برای تحقق این امر و لحاظ بهره ی شهرستان جمع اندیشه ورزی از نخبگان بومی و کارشناسان خودتان تشکیل دهید و برنامه جامعی تدوین شود ما هم حمایت خواهیم کرد و در غیر این صورت نگران از اجرای طرح هستیم.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد در تشریح این طرح اضافه کرد: تا کسب مجوزهای لازم از سوی نهادهای مربوطه قطعا تیمی تشکیل می شود که فرصت ها و تهدید های این پروژه را بررسی و آغاز ساخت پروژه به بعد از اعلام نظر کارشناسان موکول خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان نیز در تکمیل سخنان معاون گردشگری بر عدم نگاه منفعتی منطقه آزاد انزلی به این پروژه تاکید و اظهار کرد: قایق های مسافرتی مارینای سازمان وارد تالاب و مانع گردشگری محلی نخواهد شد.

*پس از تصویب اساسنامه و تعیین سازوکار مدیریت، بنده نیز موافق واگذاری ملوان به منطقه آزاد هستم / مشکل ملوانی مشکل مدیریتی و ساختاری است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه دیدار با نمایندگان منطقه آزاد به درخواست عمومی مردم شهرستان و تمایل اعلام شده از سوی این سازمان با عنوان “واگذاری تیم ملوان به منطقه آزاد انزلی” نیز اشاره و تصریح کرد: اسپانسری منطقه آزاد به تنهایی دردی را از این تیم دوا نمی کند، شاید در مقطعی اثر گذار باشد اما مشکل ملوان مشکل مدیریتی و ساختاری است و تا در بر این پاشنه بچرخد مشکل حل نخواهد شد.

وی همچنین گفت: من بارها در مصاحبه های خود نیز گفته ام که ملوان اساسنامه ندارد و جایگاه اعضا مجمع مشخص نیست، باید این مشکل برطرف شود و بنده نیز پس از تصویب اساسنامه و تعیین سازوکار واگذاری و مدیریت تیم موافق این اقدام هستم.

امام جمعه بندرانزلی در پایان با بیان اینکه من برای نجات ملوان از هیچ کمک و اقدامی دریغ نخواهم کرد تاکید کرد: اگر هدف منطقه آزاد کمک به ملوان است باید این مسیر را طی کند.

گفتنی است نمایندگان منطقه آزاد انزلی نیز ضمن ارائه توضیحات لازم، قول پیگیری و انجام موارد مطروحه را اعلام داشتند.

برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی بر روی آن کلیک کنید.