به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، جمعی از حامیان دولت تدبیر و امید در شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار به ضرورت ” عدم سیاسی کاری در امورات مختلف شهری و همچنین دوری از دعواهای سیاسی” اشاره و توجه به ” سیاست زدایی  و تعقل گرایی در راستای پیشرفت انزلی” را مهم‌ترین مسئله و راه علاج مشکلات شهرستان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با گرامیداشت یاد و خاطره کشته شدگان در زلزله کرمانشاه و همچنین پیش رو بودن اعیاد ربیع الاول، انزلی را شهری با مشکلات بزرگ دانست و تصریح کرد: انزلی بیش از اندازه سیاسی است و مردم این شهر سالیان سال است که از این دعواهای سیاسی رنج می برند و شهرستان نیز بیشترین آسیب و ضربه را از همین موضوع خورده است.

وی با بیان اینکه راه علاج مشکلات انزلی برون رفت از مسائل سیاسی است تاکید کرد: پیشرفت این شهر مشروط به سیاست زدایی و تعقل گرایی و رفتار منطقی در همه شئون و اقشار آن است ، من به برادران اصولگرا هم گفته ام که پیاده کردن افکار و اهداف بالانشین های احزاب سیاسی دردی را از این شهر دوا نخواهد کرد.

امام جمعه بندرانزلی ، تکرار و پیاده کردن اهداف و گرایش های احزاب، بدون تحلیل شخصی را به دور از منطق خواند و خاطر نشان کرد: این یک آفت است ،اگر کاری خلاف است بدون توجه به مسائل سیاسی باید گفته شود، اگر همه با هر گرایشی ، مخالف خلاف باشند همه علاقه پیدا خواهند کرد و به خاطر منافع سیاسی سکوت نمی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به انتقادات خود از دولت در خطبه های نماز جمعه نیز اشاره و افزود: راه صحیح و منطقی این است که انتقاد را بشوند و آن را دنبال و رفع کنند ، من حتی به استاندار وقت دکتر نجفی هم گفته ام که من و مردم انزلی از عملکرد دولت در شهرستان بسیار گلایه داریم.

وی در پایان ، با تاکید بر اینکه باید سیاست زدگی در این شهرستان کم رنگ شود تصریح کرد: اگر می خواهید برای انزلی کار کنید پرچم های حزبی و جناحی را بر زمین گذاشته و صرف نظر از گرایش های سیاسی به داد مردم این شهر برسید. هر جناحی بر طبل سیاسی بازی بکوبد، طرف مقابل هم خواهد کوبید.

گفتنی است پیش از سخنان امام جمعه بندرانزلی ، اعضای حاضر در جلسه ضمن تقدیر از مواضع منطقی و دلسوزانه حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در خطبه های نماز جمعه و تشکر از پذیرفتن تمامی جریانات سیاسی در هر زمان، به موضوعاتی از قبیل مشکلات ، معضلات و سو مدیریت شهری و اجتماعی در شهرستان و همچنین تاکید بر ایجاد وحدت و اتحاد بین تمامی جریانات سیاسی (در راستای تعالی و پیشرفت انزلی) اشاره کردند.