به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به نا آرامی های اخیر کشور گفت: این حوادث از جنبه های مختلف قابل بررسی است و می توان نسبت به آن ابراز تاسف و همچنین افتخار کرد.

وی با بیان اینکه عده ای مزدور و دستور گیرنده در صفوف مردم معترض به برخی موضوعات، رخنه کرده بودند تصریح کرد: اعتراضات چند ماهی است که در کشور ادامه داشته است ، مال باختگان و ضرر دیدگان از موسسه های مالی و اعتباری و اعتراض  معدن چیان را بارها شاهد بودیم و وقتی آنان دست به اعتراض می زدند مسئولان در بین آنان حاضر شده و متصدیان نیز قول و قرار هایی میدادند ، این یک امر طبیعی بوده و از این به بعد هم ممکن است پدید آید.

خطیب جمعه انزلی با اشاره به حمله به دفاتر ائمه جمعه ، سوزاندن مساجد و حسینیه ها و تخریب اموال شخصی مردم گفت : برخی از این اقدامات سابقه نداشته است اما می توان به اقداماتی از قبیل کشته سازی ها و به قتل رساندن برخی بیگناهان (که در سال ۸۸ نیز بوده است ) اشاره کرد هر چند که اوج خباثت این شورش گران در آتش زدن پرچم ایران نمایان شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه معترضین در همان روز ای اول اعتراض ، صف خود را از آشوبگران جدا کردند افزود: این اتفاق باعث افتخار و بالندگی بود و بصیرت و اعتقاد مردم به نظام اسلامی را نشان داد و این چیزی بود که ما در سال ۸۸ دیر به آن رسدیم و تا مردم به عمق فتنه انگیزی ها و نقشه دشمنان پی ببرند چند ماهی، خسارت بار به کشور گذشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در فتنه اخیر هم مردم و هم نیروهای امنیتی خوب عمل کردند و خوش درخشیدند و با درس گرفتن از فتنه های گذشته این فتنه را به خوبی مدیریت و آن را با کمترین خسارت جمع کردند.

*من از مردم انزلی که با بصیرت و حضور خود مجال اغتشاشگری را ندادند تشکر می کنم

خطیب جمعه انزلی ضمن تقدیر از مدافعان حریم ولایت در شهرستان نیز افزود: تقریبا اتفاق خاصی را در شهرستان شاهد نبودیم و من از مردم خوب و آگاه انزلی و همچنین کسبه عزیزمان تشکر می کنم که با وجود مشکلات فراوان به نقشه دشمنان پی بردند و با آنان همراهی نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به مسئولان تاکید کرد: فراموش نکنید که صاحبان اصلی این انقلاب و کشور مردم هستند و شما همه خدمتگزاران مردم هستید و باید تمام توان خود را برای رفع مشکلات آنان علی الخصوص قشر ضعیف جامعه به کار گیرید و برای التیام درد اقشار ضعیف جامعه تلاش کنید.

وی که معتقد بود راه خدمت به مردم ، برنامه ریزی اسلامی است تصریح کرد: اگر در برخی از نقاط کشور در برنامه ریزی های دچار مشکل هستیم فقط به خاطر توجه به تفکر غربی به جای توجه به تفکر اسلامی بوده که متاسفانه در شرایط کنونی اگر خیلی خوش بین هم باشیم برنامه ها و تصمیمات تلفیقی از مسائل اسلامی با مدیریت غربی است.

خطیب جمعه انزلی در ادامه گفت: کشور به مدیریت جهادی و انقلابی نیاز دارد ، ما حتی در دفاع مقدس با تفکر انقلابی و جهادی توانستیم در مقابل سختی ها و کوتاهی ها استقامت کنیم ، اینکه می گویند لازمه ی توسعه این است که بر قشری فشار آمده تا بقیه اقشار راحت باشند تفکری غربی است و اسلام ، معتقد به عدالت و توسعه اسلامی بوده و نگاه یکسان به همه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین خاطر نشان کرد: مسئولان ارتباط خود با مردم راتقویت کنند ، کنار مردم بنشنند و حرف مردم را بشنوند ، دیدار مردمی آن هم فقط هفته ای یک الی دو ساعت در اداره مشکلی را رفع نمی کند، مسئولان با حضور در مساجد و نماز جمعه و مجامع عمومب رو در رو سخن مردم را بشنوند.

*ایجاد فضای مجازی ای سالم از ضروریات است / مردم با پیام رسان داخلی، راه سو استفاده و تاثیر گذاری دشمنان را ببندند

تاکید بر ” فضای مجازی سالم ” دیگر موضوعی بود که وی در خطبه های نماز جمعه شهرستان به آن اشاره و افزود: ایجاد فضای مجازی ای سالم از ضروریات است ، تا وقتی که از پیام رسان های بیگانه استفاده کنیم آنان نقطه ضعف ما را می دانند و با همین ابزار ها ما را تحت فشار و تاثیر قرار می دهند، امنیتی بودن پیام رسان داخلی شایعه ای از سمت رقیبان و دشمنان است.

 خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه فضای مجازی نقطه آُسیب کشور شده است نیز تاکید کرد: نمی شود با پز دموکراسی با این مسئله برخورد کرد ، چنین اوضاع بی سر و سامانی آن هم برای از بین بردن امنیت ، در هیچ کشوری پذیرفتنی نیست و حتی کشورهای مدعی آزادی بیان برای حفظ امنیت خود محدودیت هایی را در این فضا ایجاد کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد: شایعات امنیتی بودن فضای پیام رسان های داخلی توطئه دشمنان و رقیبان است که با بیان چنین مطالبی سعی کنند فرزندان و جوانان ما را در همان پیام رسان های بیگانه نگه دارند.جوانان عزیز ما با توجه به شرایط حساس کنونی کشور هر چند که دیر است اما سعی کنند از پیام رسان داخلی استفاده کنند.

وی در ادامه به حمایت کشورهای اروپایی ، آمریکایی و همچنین رژیم صهیونیستی از فتنه اخیر در ایران نیز اشاره و تصریح کرد: باید با این کشور ها با قاطعیت سخن گفت اما در عین حال هنوز هم برخی مسئولان ما، نسبت به آنان با لبخند سخن می گویند ، به عنوان مثال وقتی از انان می پرسی که چرا در خصوص مسائل موشکی با این کشور ها مذاکره کرده ای پاسخ می دهند ما مذاکره نکردیم ، گبپزدیم ، آیا واقعا شما دلار میگیرید که بروید گپ بزنید؟ شما باید با قاطعیت از انان بپرسید که چرا به تعهدات خود در برجام عمل نمی کنند ، چرا منافقین تروریست در کشور شما آزادانه نشست برگزار کرده و راهپیمایی می کند؟ چرا شما از آشوبگران و بر هم زنندکان نظم و امنیت کشور ما حمایت کرده و تشویق به تخریب بیشتر و بر اندازی می کنید؟

*گرسنگی با امنیت قابل تامل است اما سیلی با امنیت هم حتی قابل تامل نیست

وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به مردم نیز متذکر شد: مردم ما دوران بنی صدر و درگیری های مسلحانه منافقین و توطئه های دیگر و فتنه ۸۸ را فراموش نکرده اند ، مردم از گذشته برای حال و آینده خود درس بگیرند، مردم آگاه باشند که ایجاد نا امنی و ترور توطئه اخیر دشمنان است.

امام جمعه انزلی همچنین تاکید کرد: مردم از هر کاری که به امنیت کشور ضربه می زند جلوگیری کنند ، در اعتراضات رعایت زمان و مکان توجه کنند و حفظ انسجام و وحدت بین همه ی نیروهای معتقد به انقلاب و نظام و رهبری مد نظر قرار گیرد و حول محور انقلاب همه دست به دست هم دهند ، گرسنگی با امنیت قابل تحمل است اما سیری با امنیت هم حتی قابل تحمل نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه خدا را شاکریم که دشمنان ما را احمق آفریده است و در فتنه اخیر آنان خیلی زود خود را لو دادند اظهار کرد: حمایت های آنان باعث شد که دستشان خیلی زود برای مردم رو شود ، البته همه آنان باید بدانند همانطور که رهبری فرمودند دوران بزن و در رو تمام شده است ، ملت ایران فرامون نمی کند و جواب حمایت های این کشورها از فتنه اخیر را در زمان و مکان مناسب با شیوه های موثر به صورت قاطع و پشیمان کننده خواهن داد.

وی در ادامه افزود : مردم ما از هر جناح و فکر و جریانی که باشند بر روی کشور و نظام اسلامی و دفاع از رهبری و حفظ شان نظم اسلامی اتفاق نظر دارند و قطعا توطئه های دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

امام جمعه بندرانزلی در پایان با اشاره به مراسم استقبال از درب آماده شده ی سرداب مقدس نیز گفت : صحیح است که دشمن شاید بخواهد از چنین اقداماتی سوء استفاده کند اما همه بدانند که مبالغ جمع آوری شده از سوی مردم که عموما از اقشار ضعیف جامعه هستند از روی عشق و علاقه بوده است و از بودجه های عمومی ریالی هزینه نشده است ، ما از کسانی که در این امر کمک رسان بودند تشکر می کنیم .