به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی با اشاره به فرمایش از امام حسین(ع) “عبادَاللَّه! اتّقوا اللَّه و کونوا فی الدّنیا علی حذر” اظهار کردند: وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در آخرین ساعات و لحظات عمر شریفشان در بیاناتی که داشتند این فراز را خطاب به همۀ بندگان خدا فرمودند که تقوای خدا را رعایت کنید؛ مسئلۀ تقوا به قدری مهم است که علاوه بر تاکیدات فراوان در قرآن کریم و فرمایشات و سیرۀ معصومین(ع)، سیدالشهداء(ع) در آخرین لحظات عمرشان انسان‌ها را به آن دعوت و توصیه می کنند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: وجود مقدس سیدالشهداء(ع) پس از توصیه به رعایت تقوای الهی، تذکری جهت حفظ انسان‌ها از لغزش‌‌ها می‌دهند که از دنیا بر حذر باشید؛ دنیایی که کربلا را رقم زد و برای رسیدن به مُلک ری و مال و مقام و ثروت اینهمه جنایت‌ در کربلا کرد.

ایشان با تاکید بر اینکه دنیا برای انسان خیلی خطرناک است و کسی را که مشغول و وابسته‌اش شود به هلاکت می‌رساند همانطور که آنهایی را که متعلق به دنیا بودند و موعظۀ شخصیتی همچون سیدالشهداء(ع) در آنها اثر نکرد را به هلاکت رساند، تصریح کردند: یکی از مظاهر دنیایی که اینجا حضرت امام حسین(ع) انسان‌ها را از آن بر حذر می‌دارند این است که انسان مبتلای به مال حرام شود و از هر راهی که می‌تواند به دست بیاورد، در این خصوص حضرت فرمود “قد مُلِئَت بُطونُکُم مِن الحَرامِ، اینقدر مال حرام خوردید که یک نصیحت در شما اثر نمی کند”.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: امیرالمومنین(ع) از دنیا فرار می‌کرد، من و امثال من که تکلیفشان روشن است؛ یکی از وسوسه‌ها و اغواگری‌های شیطان این است که به انسان القاء کند که با دیگران فرق می‌کند و می‌تواند در برابر لغزش‌های دنیایی بایستد چون اهل نماز جمعه، منبر، مسجد و هیئت است، اما واقعیت اینگونه نیست و اگر انسان مراقبت نکند لغزش برای او پدید می‌آید؛ گاهی اوقات لغزش‌های دنیایی برای انسان پدید می‌آید که به آن رنگ و لعاب دینی هم می‌دهد، آنهایی که کربلا آمدند قربه الی الله امام حسین را کشتند.

متاسفانه در شهرستان در حد مطلوب و متوقع فضا، فضای محرمی نبود

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم و ایام اسارت خاندان عصمت و طهارت، خاطر نشان کردند: محرم امسال با توجه به نوع برنامه‌هایی که برگزار شد یک محرم بسیار متفاوت و حائز شرایط ویژه‌ای بود؛ از طرفی عده‌ای از دشمنان در صدد تعطیل کردن این مراسم بودند و از طرف دیگرعده‌ای در صدد تقابل عزاداری و دیانت مردم با مسائل پزشکی و بهداشتی و سلامت جامعه بودند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: توطئه‌های مختلفی طراحی شد و برخی درصدد قانون شکنی و عدم توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی اعلام شده جهت مصونیت عزاداران از ابتلای به بیماری کرونا بودند اما در عین حال مقام معظم رهبری رضایتشان را از عموم عزاداران، هیئات، خطبا و مجموعه‌هایی که توانستند به شایستگی این کار را انجام دهند اعلام کردند.

ایشان با بیان اینکه اگرچه آن شور و جمعیت هر ساله را نداشتیم اما بسیار مراسم وزین و منضبط و موجب انسجام در جامعه و وحدت بین عزاداران و مجموعه ها برگزار شد و هرکسی هم یک نوآوری و شیوه‌های جدیدی را با توجه به شرایط روز ابداع کردند، افزودند: بعضی‌ها محله گردی کردند بعضی‌ها خیابان گردی و بعضی‌ها در فضای آزاد گرفتند و بعضی‌ها از فضای مجازی استفاده کردند؛ البته در شهرستان طبق گزارشات واصله و مشاهدات عینی متاسفانه در حد مطلوب و متوقع فضا، فضای محرمی نبود و از لحاظ سیاه‌پوشی آن جلوه‌ای که باید داشته باشد را ندارد که باید دستگاه‌های مختلف پیگیری کنند و توقع داشتیم که اصناف، ادارات و هیئات مذهبی یک مقداری پر رنگ تر این کار را انجام می‌دادند اما در عین حال از نقاط قوتی که در عزاداری شهرستان وجود داشته تشکر می کنم.

بعضی از دولتمردان حدود هفت ماه است در اتاق‌های استریل نشسته‌اند؛ یعنی تا این اندازه از کرونا می ترسند؟

امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک هفتۀ دولت به همۀ خدمت گزاران مردم در همۀ مجموعه‌های نظام به ویژه در قوۀ مجریه، تاکید کردند: در حسرت نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر هستیم؛ این انسان‌های مومن و وارسته که الحق و الانصاف در دورۀ کوتاه خدمتگذاریشان الگوهای برجسته ای از کارگزاران صادق، دلسوز، ساده زیست و مردمی را ارائه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه آنها از مردم، برای مردم و در میان مردم بودند و حقیقتا برای مردم کار می کردند، تصریح کردند: شهیدان رجایی و باهنر اهل ظاهر سازی و این مسائل نبودند و این حسرت را داریم به دوش می کشیم تا انشاءالله آن دولت جوان حزب اللهی که مقام معظم رهبری وعده‌اش را داده‌اند، بیاید؛ اگرچه دولت‌های مختلف در طول این سال‌ها آمدند و از نام شهید رجایی برای انتخاب شدن و رای آوردن بهره بردند اما در عمل موفق نشدند آنگونه عمل کنند.

ایشان با بیان اینکه بعضی از دولتمردان حدود هفت ماه است در اتاق‌های استریل نشسته‌اند و اصلا بیرون نمی‌آیند تا جایی که حتی هیئت دولت امسال برای اولین بار در چنین مناسبتی به زیارت مرقد امام(ره) هم نرفت، مطرح کردند: یعنی تا این اندازه دولتمردان از کرونا می ترسند؟ این عملکرد با سیره‌ای که شهید رجایی داشتند بسیار متفاوت است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در این شرایط کنونی کشور یکی از مهمترین وزارتخانه‌های ما برای امر اقتصاد و معیشت مردم و صنعت و تجارت، وزارتخانۀ صمت است، افزودند: این وزارتخانه در طول این مدت چند وزیر عوض کرده؟ الان هم که در این شرایط خاص اقتصادی با سرپرست اداره می‌شود که واقعا جای تامل و تاسف است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در آستانۀ بازگشایی مدارس به مسئله آموزش و پرورش و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ویدئو کنفرانسی با وزیر و معاونین و مدیران آموزش و پرورش اشاره و تاکید کرد: در این وزارتخانۀ به این مهمی که مقام معظم رهبری به کرات نسبت به توانمند شدن، کارآمد شدن و اثرگذار بودنش در تربیت نیروها و نسل جوان تاکید می‌کنند، باید کسانی فعالیت نمایند که بتوانند برنامه‌های اثرگذاری طراحی، اجرا و نظارت کنند اما شاهدیم در دولت نهم و دهم با سه وزیر و دو سرپرست اداره شد در دولت یازدهم و دوازدهم چهار وزیر عوض کرده با دو سرپرست، اما در عوض بعضی از وزارتخانه ها چسبندگی دارند مثل نفت که یک وزیر ده سال ماندگار است که ماحصل آن این است که امروز به گفتۀ معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه یک قطره نفت نمی توانیم بفروشیم.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این نحوه مدیریت کشور آن هم در شرایط کرونا و با این شرایط اقتصادی و تحریم و توطئه‌های دشمنان اسفبار است و به نظر می‌رسد خیلی کوتاهی شده، ادامه دادند: خیلی بهتر از اینها می‌شد کشور را اداره کرد؛ منتهی لازم اش این است که انسان از شهید رجایی و شهید باهنر الگو بگیرد و کار و تلاش کند، البته زحمات مدیران و مسئولینی که در جایگاه خودشان تلاش می کنند را نادیده نمی گیریم.

ایشان خاطر نشان کردند: از فرماندار و مدیران ادارات و دستگاه‌های شهرستان می‌خواهم که فارغ از آنچه که در بالادست می گذرد به وضعیت شهرستان رسیدگی کنند و بفکر حل مشکلات مردم باشند، گرانی‌های بسیار طاقت فرسا و افسار گسیخته‌ وبی‌ضابطه در کشور امان مردم را بریده که غالبا ریشه در عدم نظارت و عدم تنظیم بازار دارد و به راحتی می شود بازار را مدیریت و نیاز مردم را تامین کرد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: تنظیم بازار یعنی اینکه شرایط به گونه ای مدیریت شود که به مردم فشاری تحمیل نشود؛ در شهرستان توقع می‌رود که مسئولان با جدیت بیشتری نظارت‌ها، رسیدگی به بازار و تنظیم بازار و نیازهای مردم را در سر لوحۀ کارشان قرار دهند تا از این شرایط سخت عبور کنیم و مردم ما کمتر آسیب ببینند.

مسئولین سیاست خارجی کشور نسبت به اهانت نشریه شارلی اِبدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) بی‌تفاوت نباشند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اهانت مجدد نشریه شارلی اِبدو فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و حمایت مکرون از آنها، این اقدام را محکوم و تاکید کردند: وضعیت فرانسه از لحاظ داخلی آشفته است و در منطقه نیز همۀ تیرهایشان به سنگ خورده و به دنبال این هستند تا افکار عمومی را به این نوع مسائل منحرف کنند و در عین حال مترصدند تا با واداشتن ما به برخورد با آنها اسلام را به خشونت متهم کنند؛ لذا مجموعه‌های حقوقی جهان اسلام، علما و شخصیت‌های بزرگ باید حتما وارد میدان شوند و ضمن اعلام انزجار این اقدام را محکوم کنند و همچنین مسئولین سیاست خارجی کشور نیز نباید نسبت به این مسئله مهم بی تفاوت باشند و باید با کمک مجامع فرهنگی بین المللی این اهانت را محکوم نمایند.

خطیب جمعه بندرانزلی همچنین توافق امارات خیانتکار با رژیم غاصب صهیونیستی را خیانت به اسلام، ملت عرب، فلسطین اشغالی و مردم منطقه دانست و تصریح کردند: بازکردن پای رژیم صهیونیستی به منطقه که آرزوی دیرینه آنها بود اقدام خیانتباری است که معتقدیم فروپاشی رژیم کودک کش صهیونیستی را تسریع می‌کند و ان‌شاءالله در آینده نزدیک این رژیم و آنهایی که در منطقه با این اشرار بیعت کردند از صفحه روزگار محو خواهند شد.