به گزارش www.Seyedshamsoddin، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به آیه شریفه «وَمَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ»، اظهار کردند: خداوند متعال تعظیم و بزرگداشت نمادها و شعائر دینی را از نشانه‌های تقوای انسان‌های مومن برمی‌شمارند؛ یعنی اگر کسی نسبت به نشانه‌های دینی که مصادیق فراوانی دارد احترام بگذارد اهل تقواست اما سستی و بی‌توجهی نسبت به معیارها و شاخص‌های دینی نشانه بی تقوایی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین افزودند: در آستانه ماه صفر المعظم هستیم، روزی که اهل بیت پیامبر اکرم(ص) با اهانت‌هایی که از شان و جایگاه اهل بیت(ع) به دور بود به عنوان کاروان اسرا وارد شام کردند اما حماسه‌ای آفریده شد که ادامه قیام سیدالشهدا در شام تکمیل شد و به پیروزی رسید.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: همچنین چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در پیش داریم، دفاع مقدسی که یکی از مصادیق همان پیروزی کربلا و حماسه شام اهل بیت(ع) است؛ لذا بر ما لازم است که در شان این دو مناسبت ارزشمند و ماندگار در تاریخ که منشاء آثار فراوانی بوده و هست به گرامیداشت آنها بپردازیم.

ایشان تصریح کردند: امسال باید چهلمین سالگرد دفاع مقدس علیرغم محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا پرشکوه تر برگزار شود و این بیماری نباید بهانه شود که این مناسبت مهم و اثر گذار در تاریخ انقلاب مورد بی‌توجهی قرار بگیرد؛ آحاد مردم و مسئولین دولتی موظفند نسبت به این مناسبت که با رشادت‌ها، جانبازی‌ها و شهادت‌های عزیزانمان همراه بوده و این سرافرازی، اقتدار و امنیت را در عرصه منطقه‌ای و بین المللی رقم زده تجلیل و قدردانی کنند.

امام جمعه بندرانزلی توجه به شعارهای اصلی و اساسی انقلاب را لازم و ضروری عنوان کردند و افزودند: یکی از این شعارها عبارت از شعار اصلی، یعنی استقلال است؛ برای تحقق این شعار تلاش فراوانی شده و اساسا دفاع مقدس برای تحقق همین شعار رقم خورد، دشمنان همه آنچه در اختیار داشتند را پای کار آوردند و تلاش کردند تا جمهوری اسلامی ایران به این استقلال دست پیدا نکند و از آن طرف امام، رهبری، جامعه، مردم و مسئولین مان با مجاهدت‌ها و تحمل مرارت‌ها و سختی‌ها موفق شدند که این شعار‌ها در جامعه‌ی ما محقق و نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: دشمن به خیال خودش میخواست ظرف چند روز کشور را تصرف کند و همه توان و قوای استکبار هم برای دستیابی به این مسئله و از بین بردن انقلاب پشت سر صدام قرار گرفتند، اما به فضل پرودگار متعال و حضور مردم در جبهه و پشت جبهه، دشمن موفق نشد و دفاع مقدس برای کشور اقتداری را به ارمغان آورد که تا امروز در بعد نظامی و دفاعی نه تنها به خودکفایی و پیشرفت لازم رسیدیم بلکه به مرحله صدور تجهیزات نظامی دست پیدا کرده‌ایم که اگر تحریم‌ها و توطئه‌ی دشمنان نبود نمی‌توانستیم امروز تجهیزات و سلاح‌های خط مقاومت را تامین کنیم.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دست و پا زدن آمریکایی‌ها و هراس آنها از همین تجهیزات، قدرت موشکی، هوافضا و دستاوردهای مختلفی است که مهندسین و کارشناسان جوان داخلی برای کشور به ارمغان آورده‌اند، خاطر نشان کردند: اینکه دشمن دنبال تبلیغ برجام یک و دو و سه بود برای معامله توان جمهوری اسلامی بود مثل انرژی هسته‌ای که از ما گرفتند.

ایشان تاکید کردند: در بعد سیاست خارجی هم به طور کلی در اتخاذ مواضع و سیاست‌ها در رابطه با کشور و عرصه‌های منطقه و بین الملل استقلال داریم؛ اگرچه گاهی اوقات کوتاهی‌هایی می‌شود، اما به جهت اینکه این مواضع باید با نظر رهبری اتخاذ گردد این استقلال حفظ شده، حالا اگر مسئول دیپلماسی گاهی حرف مغایری میزند ضعف خودش است اما اصل نظام، رهبری و مجموعه مردم ما در سیاست خارجی و حوادث منطقه‌ای و بین المللی مواضع مستقل منطقی قابل تایید حتی توسط بسیاری از دشمنان دارد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: متاسفانه در بعد اقتصادی در طول این چهل و یک سال علیرغم اهمیتی که دارد نتوانسته‌ایم به استقلال و خودکفایی لازم دست پیدا کنیم؛ علل مختلفی دارد که یک بخشی توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان مانع تحقق این مهم شده است که از اول انقلاب بوده و چیز جدیدی نیست، اما گاهی اوقات جنگ روانی دشمن اثر این تحریم‌ها را در جامعه و اذهان عمومی بیشتر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان ایکه بخش مهم این عدم دستیابی به استقلال اقتصادی، حاکمیت تفکر لیبرالی در مدیریت کشور خصوصا بخش اقتصادی است، خاطر نشان کردند: مدیران و تصمیم گیران می‌خواهند با تفکر لیبرالی کشور را اداره کنند که قطعا این تفکر استقلال را برای هیچ کشوری پدید نمی‌آورد.

خطیب جمعه بندرانزلی تفکر لیبرالی را نسخه داخلی شده توطئه خارجی دشمنان دانستند و افزودند: در سالهای اخیر بسیاری از دستاوردهای اقتصادی‌مان در این بخش را بخاطر همین نوع مدیریت که اکنون در کشور حاکم است از دست دادیم و نیاز به توضیح ندارد، سفره‌های مردم این را نشان میدهد که در چه شرایطی هستیم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه سوء مدیریت، ناکارمدی و تفکر لیبرالی نمی‌گذارد کشور رشد اقتصادی داشته باشد و معیشت مردم و نیازهایی که دارند و در داخل بدون اینکه نگاه به بیرون و دست بیگانگان داشته باشیم تامین شود، خاطر نشان کردند: یک تیم ورزشی را در نظر بگیرید؛ وقتی وارد میدان مسابقه می‌شود، در طول بازی مربی و کادر فنی بازی را رصد می‌کنند و اگر بازیکنی ضعیف عمل کند آن را بیرون می‌کشند و تعویض می‌کنند تا تیم به پیروزی برسد.

حجت الاسلام والسملمین شمس الدین خطاب به دولت اظهار کردند: شما یک کشوری را اداره می‌کنید که وقتی آمدید مسئولیتش را بدست گرفتید مردم توان اقتصادی متوسط رو به بالا داشتند و قرار بود آن تعداد خانواری که یارانه بگیر هستند و از درآمد ضعیفی برخودارند تقویت شوند با این شعار که یارانه دادن صدقه دادن است و باید کاری کنیم که مردم نیازی به این ۴۵ هزار تومان نداشته باشند؛ آمدید سر کار اما کاری کردید که بجز چند درصد جامعه بقیه همه زیر خط فقر رفتند.

خطیب جمعه بندرانزلی مطرح کردند: ۷ سال است مدیریت کشور دست دولت شماست، در بعد اقتصادی موفقیتی نداشتید که هیچ تنزل هم داشتید؛ از کارهای اولیه و بدیهی هر مدیریتی این است که در این شرایط تیم اقتصادی را عوض کند، این چه تیم اقتصادی ناتوان مشکوکی است که اقتصاد کشور را در این هفت سال به ذلت رسانده و عوض نمی‌شود؟ اینکه وزرا ناتوان اند سر جای خودش، چرا وزارتخانه مهم صمت که با اقتصاد و معیشت مردم ارتباط مستقیم دارد مدتهاست وزیر ندارد؟

ایشان افزودند: در رابطه با وزارت صمت آقای مسئولی گفت لیستی نداریم که اگر وزیری که به مجلس معرفی می‌کنیم رد شد، فرد دیگری را معرفی کنیم و باید بچرخیم یک نفر را پیدا کنیم! یعنی واقعا کسی نیست که بتواند این وزارتخانه را مدیریت کنند تا مشکل مردم حل شود یا شما دنبال چیزهای دیگری هستید؟ دشمن هم به این اقدامات برخی افراد در داخل دل خوش کرده است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: پشت میز و اتاق استریل شده نشسته‌اید و داد سخن می‌گویید که مردم در تنگنا هستند و دستگاه‌ قضائی باید برخورد کند؛ مگر شما باید خلاف کنید دستگاه قضایی برخورد کند؟ دولت موظف است کسانی را در راس کار بگذارد که سالم و توانمند باشند نه اینکه افراد فاسدی را روی کار بیاورد که از کنار آنها هزاران پرونده فساد بیرون بیاید که بگوید قوه قضائیه رسیدگی کند، این چه نوع مدیریت کشور است؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه معتقدیم دستگاه قضایی باید با فساد و در راس آن کسانی که زمینه ساز این فسادها در کشورند و با تصمیم گیری‌شان مدیر فاسد را روی کار می‌آورند برخورد کنند، خاطر نشان کردند: کسانی که اقتصاد کشور را با تصمیمات نابجا به خاک سیاه کشاندند باید محاکمه شوند؛ اینها منشاء فساد اند.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: حرف‌های آقایان خنده دار است؛ نمیدانم اینها فکر می‌کنند این حرف‌ها را میزنند یا مشاورانشان به آنها خط می‌دهند و اینها تکرار می‌کنند؟ یک روز همین آقایان می‌گویند از پشت شیشه‌های ماشین دیدیم مردم نشاط دارند حالا امروز در اتاق‌های استریل نشسته اند و می‌گویند مردم افسرده اند! چه شد تا دیروز از پشت شیشه‌های ماشین افسردگی مردم را نمی‌دیدید؟

ایشان با تاکید بر اینکه منابع فراوان داریم و مشکل کشور در بعد مدیریتی است، خاطر نشان کردند: اگر به فرمایشات رهبری عمل می کردند ما الان در بعد اقتصادی به استقلال دست پیدا کرده بودیم و دشمن نمی‌توانست هر زمانی که دوست دارد به کشور فشار وارد کند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: از این بدتر و خطرناک تر در بعد فرهنگی و آموزشی است که علیرغم سابقه بسیار ممتد قوی در کشور و معارف دینی امروز آموزش و پرورش باید با سند ۲۰۳۰ اداره شود؛ علیرغم ممنوعیت سند ۲۰۳۰، مقام معظم رهبری در بیانات اخیر فرمودند در بعضی جاها این سند اجرا می‌شود که این جای تاسف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: تاکنون در نظام آموزشی دچار مشکل نبودیم که امسال در آموزش و پرورشمان هم دچار مشکل شدیم! این هم دستاورد جدیدی است؛ معلوم نیست کلاس‌ها مجازی است یا حضوری، دانش آموزان بیایند یا بروند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: برای دستیابی به استقلال در بخش آموزشی و فرهنگی باید روی اصول و چارجوب اسلام و انقلاب حرکت کنیم.

ایشان تاکید کردند: این سخنان در جهت نفی خدمات دستگاه‌های دولتی نیست لکن مشکل عدم استقلال اقتصادی اگرچه به عملکرد دولت‌های قبل هم بر می‌گردد در این مدت نه تنها شاهد موفقیتی نبودیم بلکه تنزل هم داشته‌ایم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مردم باید در جریان نقاط ضعف قرار بگیرند و نباید این مطالب در آنها نا امیدی ایجاد کند، افزودند: مردم ما الحمدلله آگاهند و ظرفیت آنها در طول این ۴۱ سال افزایش پیدا کرده است و با در جریان این مسائل قرار گرفتن باید به سمت انتخاب آن دولت جوان انقلابی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند حرکت کنند.