به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق ایران عقیده در خطبه های این هفته شهرستان با اشاره به آغاز هفته قوه قضایه و شهادت شهید والامقام دکتر بهشتی تصریح کرد:حربه دشمنان حذف و یا هجمه به افراد تاثیرگذار انقلاب بوده و است و به فرمایش امام مظلومیت بهشتی از شهادتش بزرگتر بود و شهید بهشتی چون خودش را سپر انقلاب کرده بود مورد هجمه قرار می گرفت.

وی در ادامه به راهبردی در مقابل دشمنان نیز اشاره و تاکید کرد:دشمن در دشمنی اش کوتاه نمی آید، باید راهبرد ما برای مقابله با دشمنان از روی اقتدار باشد ، هر کجا کوتاه آمدیم او جلو تر آمده و هر کجا محکم ایستاده ایم او عقب رفته است.

امام جمعه موقت بندرانزلی در ادامه به یکی از بزرگترین دغدغه های دستگاه قضا اشاره و اظهار کرد: ورود بیش از اندازه پرونده به دادگستری ها از دغدغه های بسیار مهم این نهاد است و می توان دلیل این حجم از پرونده ها را ضعف سیستم های فرهنگی برشمرد که نتوانسته تربیت نسلی را بر عهده بگیرد که در جامعه خطا و جرم از او سر نزند.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده اضافه کرد:عدم اجرای قانون و احساس وظیفه نسبت به اجرای آن از معضلات جامعه ما است، دستگاه های مسئول به وظایف خود واقف نیستند و یا اگر واقف اند به آن عمل نمی کنند که ماجرای موسسه های مالی مصداقی از این موضوع است.

وی همچنین گفت: تمام تلاش قوه قضایه این است که جمعیت زندان ها را کاهش دهد و می خواهد که اختلافات حل شود اما اگر جرمی هم اتفاق افتاد با شدت با آن برخورد شده که از تکرار آن جلوگیری شود.

در بخشی دیگر از سخنان خود به آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره و افزود: این حقوق که از آن به عنوان حقوق بشر آمریکایی یاد می شود چیزی است که در آن حقوق حیوانات رعایت می شود اما هیچ ارزشی برای حقوق انسان ها قائل نیست.

امام جمعه موقت بندرانزلی همچنین با بیان اینکه «حادثه‌ی ۷تیر سال ۱۳۶۰»، «بمباران شیمیایی سردشت در ۷تیر ۱۳۶۶»، «ترور شهید صدوقی در۱۱ تیر سال ۱۳۶۱» و «ساقط‌ کردن هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲تیر سال ۱۳۶۷» نمونه‌هایی از اقدامات تروریستی آمریکا و یا عوامل آن بود تصریح کرد: برخی معتقدند که باید این ایام تیرماه به‌عنوان «هفته‌ی حقوق بشر آمریکایی» نام‌گذاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در ادامه به تخریب قبور ائمه بقیع در ۸ شوال ۱۳۴۴ توسط آل سعود نیز اشاره و تاکید کرد: ماموریت اصلی آنان اسلام زدایی است ، آن ها می خواهد اسلام اصلی و واقعی را از بین ببرند .

وی همچنین با بیان اینکه آل سعود تامین کننده منابع استکبار است خاطر نشان کرد: این ها می خواهند از اسلام برای ضربه زدن به اسلام استفاده کنند ، خاندان آل سعود با رئیس جمهور آمریکا به عیش و نوش می پردازند و بر سر مردم یمن موشک می ریزند ، این به معنای اسلام آمریکایی است.

امام جمعه موقت بندرانزلی در بخش پایانی سخنان خود به سخنان برخی از خواص و هجمه های وارده به سپاه پاسداران انقلاب نیز اشاره و تاکید کرد: دشمنان با هدف تضعیف نهادهای انقلابی چون سپاه ، قوه قضاییه و شورای نگهبان می خواهد اثر گذاری آنان را خنثی کند ، چون به حق نهادهایی چون سپاه تمام معادلات انان را بر هم زده است.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده همچنین اظهار کرد: همه ی ما باید مواظب باشیم و باید نهادهایی را که اقتدار نظام است حفظ کنیم ، باید چنین نقاط قوتی حفظ شود ، خط ولایت اگر آسیب ببیند دشمن روزنه ها را باز می کند.این اقتدار و خودباوری بود که باعث شد سپاه به چنین جایگاهی برسد.