به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در دیدار با جمعی از گروه‌های جهادی شهرستان با ابراز تشکر از طرف مقام معظم رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، از این عزیزان که در این مدت جهت مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا در زمینه‌های تهیه و توزیع اقلام معیشتی برای نیازمندان، ضدعفونی و گندزدایی معابر و انجام امور بهداشتی و شرعی در بیمارستان دلسوزانه و خالصانه اقدامات موثری انجام دادند، تقدیر و تشکر نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در این دیدار با تاکید بر اینکه اقدامات گروه‌های جهادی چشمگیر بوده، اظهار کردند: آمارها نشان می‌دهد ظرفیت بالایی برای کمک به نیازمندان پای کار آمده است و این بار سنگین را به دوش گرفته که جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.

ایشان با بیان اینکه شرایط کنونی با تداوم این بیماری اقتضائاتی دارد، عنوان کردند: از جمله این اقتضائات این است که اولا باید این تلاش‌ها تا برطرف شدن این بیماری ادامه پیدا کند و ثانیا اینکه مردم ما دستورات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در حد نیاز رعایت کنند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه هرچه زمان پیش می‌رود آمار آسیب دیدگان کسب و کار و معیشت بیشتر می‌شود و این نکته بر ضرورت تداوم کمک‌های معیشتی می‌افزاید، تصریح کردند: مقام معظم رهبری در بیانات روز نیمه شعبان فرمودند چه خوب است که یک رزمایش گسترده‌ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات و همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان؛ تاکید ایشان نیز بر ادامه یافتن این رزمایش تا عید فطر بود، یعنی باید تا عید فطر معیشت مردم را تامین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین خاطر نشان کردند: توجه به معنای عنوان مواسات که مقام معظم رهبری بیان کردند بسیار مهم است، مواسات یعنی هر کسی هرچقدر می‌تواند و اینطور نیست که فقط افراد متمول باید کمک کنند، بلکه همه به هر اندازه‌ای که می‌توانند باید سهیم باشند.

ایشان با تاکید بر اینکه خصیصه ایمانی جامعه‌ی اسلامی این است که همه به اندازه‌ی خودشان احساس مسئولیت کنند و این یعنی مواسات، افزودند: مقام معظم رهبری دستور دادند این قرارگاه در استان‌ها با محوریت نماینده ولی فقیه و در شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه تشکیل شوند و محوریت کارها نیز با مساجد باشد و حسب این دستور قرارگاه مرکزی رزمایش مواسات را در شهرستان تشکیل داده‌ایم.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: طبق بررسی‌ها و اظهارات گروه‌های جهادی یکی از نقائص مشهود اقدامات انجام شده تاکنون، عدم هماهنگی در شناسائی و توزیع کمک هاست که این نقیصه باید برطرف می‌شد؛ لذا طی جلسات قرارگاه مقرر شد محور شناسایی و توزیع بسته‌های معشیتی و بهداشتی مساجد و پایگاه‌های بسیج باشند و هر مسجد به عنوان قرارگاه محلی محدوده خودش را پوشش دهد.

در ادامه شیوه‌های هماهنگی و همکاری گروه‌های فعال جهادی با قرارگاه‌های مواسات توسط امام جمعه بندرانزلی تشریح گردید، سپس مسئولین گروهای جهادی حاضر در جلسه ضمن اعلام آمادگی همکاری با قرارگاه مرکزی، دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادهای خود برای موفقیت بیشتر خدمت رسانی و تداوم آن را بیان کردند و به تبادل نظر پرداختند.