به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و آرزوی قبولی زیارت و عبادتهای کاروان پیاده اربعین اعزامی از ایران گفت: از همه هیئات مذهبی و مردم قهرمان انزلی دعوت می کنم که در تجمع بزرگ اربعین شهرستان شرکت کنند تا ان شا الله اسم ما نیز در اسامی راهپیمایان نجف تا کربلا ثبت شود.
امام جمعه انزلی در ادامه سخنان خود با اشاره به انتخابات کشور آمریکا تاکید کرد: تغییرات سیاسی در منطقه هیچ گونه تاثیری در مواضع انقلابی نظام جمهوری اسلامی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد:بسیج و بسیجی به قدری برای جامعه اسلامی ارزشمند است که معمار کبیر انقلاب نیز فرموده بودندافتخارم این است که یک بسیجی هستم .
وی با تاکید بر لزوم عمل به اقتصاد مقاومتی از سوی همه آحاد جامعه افزود:اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی تنها وظیفه مسولان نبوده و همه آحاد جامه باید درپیشبرد این هدف تاثیرگذار باشند .

?برخی از انتقادات در حال اصلاح است که از شهرداری و فرماندار محترم تشکر می کنم

وی به انتقادات خود در خصوص ضعف مدیریت شهری در هفته گذشته نیز اشاره کرد و گفت : درخصوص موارد و مشکلات شهری عنوان شده از تریبون نماز جمعه خوشبختانه اقدامات خوبی درجهت رفع مشکلات مردم صورت گرفته که جای قدردانی دارد و باید اضافه کنم که راه عبور و مرور نمازگزارن باز شده که امیدواریم هر چه سریع تر این پل عابر پیاده نیز نصب شود.

امام جمعه بندرانزلی به انتخاب رییس جمهور آمریکا نیز اشاره و تصریح کرد:هیچ کدام از تغییرات سیاسی منطقه تاثیری درمواضع انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی نداشته و این نظام درهمه برنامه ها و مواضع خود ثابت قدم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به بدعهدی های متعدد و توطئه های گوناگون آمریکاییها درطول ۳۸سال گذشته تاکید کرد:اتفاقات داخلی آمریکا بعد از انتخابات اخیر وتظاهرات و شورش های داخل آن کشور نشان داد افرادی که فکر می کردند درداخل آمریکا هیچ مشکلی وجود ندارد و خواب آمریکا را میدیدند خوابشان پریشان بود.

?آمریکا در برجام بد عهدی کند جواب قاطعی به او خواهیم داد

وی با اشاره به لزوم هوشیاری مسئولان خصوصا دستگاه دیپلماسی کشور درجهت پیگیری اجرای تعهدات طرف مقابل در برجام و جلوگیری از تعلل آنها تصریح کرد:امریکاییها بدانند درصورت بدعهدی و همچنین نقض تعهدات خود درخصوص برجام ، جمهوری اسلامی پاسخ مناسب و قاطعی دارد که آن را اجرایی می کند.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه اروپاییان نیز اهداف شوم آمریکاییها را دنبال می کنند متذکرشد:نباید به دلیل بدعهدی های آمریکا به اروپاییان اعتماد کرد چرا که آمریکا و اروپا به مانند دولبه قیچی هستند که هدف نهایی شان از پیش رو برداشتن جمهوری اسلامی به روشهای مختلف است .

وی با اشاره به بدعهدی های اروپاییان درخصوص تسهیل درامور بین المللی بانکی گفت:تاسیس دفتر اتحادیه اروپا درایران به عنوان لانه جاسوسی دوم و در جهت نفوذ درکشور، مسئولان و تصمیم گیرندگان و درنهایت ظربه زدن به نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین طرح و پذیرفتن پیش شرط اروپا برای جمهوری اسلامی درراستای عادی سازی روابط ایران و اروپا را بی شرمی دانست و افزود:نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از ۳۸سال ایستادگی و مقابله دربرابر سلطه و فتنه و توطئه زیر بار هیچ شرط و شروطی نمی رود.

وی با اشاره به سلطه کامل بیگانگان برتمامی مبادلات پولی و بانکی جمهوری اسلامی درداخل و خارج از کشور و تضمین انتقال انرژی به اروپا ازسوی ایران برای مصارف صنایع داخلی اروپا را از مفاد پیش شرط ها برشمرد و تصریح کرد:عدم برخورد با افراد دو تابعیتی ، عدم حمایت از محور مقاومت خصوصا حزب الله و ملت های مظلوم دنیا و محدود کردن فعالیت های ایران درکمک به سوریه برمبنای خواست امریکاییها از دیگر مفاد این شروط است.

?دفتر اتحادیه اروپا در ایران ، لانه جاسوسی دوم خواهد شد

امام جمعه انزلی به آزادی جاسوسان اروپایی و انجام اصلاحات قضایی و عدم اعدام قاچاقچیان مواد مخدر به عنوان شروط دیگر سند پیش شرط اشاره و متذکر شد:جای تعجب است که کسانی که داعیه مبارزه با مواد مخدر را دارند چنین مفادی را به عنوان شروط اعتماد سازی مطرح می کنند و باید گفت تاسیس دفتر اتحادیه اروپا با این پیش شرط های بی شرمانه لانه جاسوسی دیگری است که اجازه تاسیس آن را در جمهوری اسلامی نخواهیم داد.

وی تصریح کرد:دستگاه دیپلماسی و مسولان سیاسی هم حواسشان جمع باشد که کلاه سرشان نرود و فکر نکنند درصورت ارتباط با اروپاییان برجام عملیاتی می شو دچرا که همه آنها به دنبال منافع خودشان هستند.
خطیب جمعه انزلی متذکر شد:اروپایی ها هم بدانند که همچنان روحیه انقلابی و اسلامی دربین فرزندان روح الله و سید علی وجود دارد و هرجا که لازم شد از مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و همواره درهمه صحنه ها حضور دارند.