به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، در مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین و جمعی دیگر از مسئولان شهری و استانی از زحمات کامبیز رضواندل تقدیر و حسن پورقربان به عنوان شهردار این شهرستان معرفی شد. (گزارش تصویری)

 امام‌جمعه انزلی در مراسم معارفه شهردار جدید اظهار کرد:  ما در شهرستان انزلی در بسیاری از امور شهری عقب هستیم برای حل این مشکلات باید امکانات شهری، استانی و کشوری با هم هم سو شوند. شرایط این چیزی است که می‌بینید و این اصلاً شایسته مردم بندر انزلی نیست.

حجت الا سلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر ‌اینکه باید مقامات استانی و کشوری توجه بیشتری به انزلی داشته باشند گفت: سال گذشته سفر رئیس جمهور به گیلان را داشتیم، نامه هم نوشتیم و مشکلات شهر را هم گفتیم اما اثری از آن در شهرستان  انزلی ندیدم.

 وی همچنین خطاب به مسئولین شهری متذکر شد: مسئولین باید کاری کنند که مردم، جوان و شاد شوند، این حق مردم انزلی است، ما اگر از حقوق شهروندی حرف میزنیم این حق را نباید نادیده بگیریم .

امام جمعه انزلی با اشاره به جذب سرمایه گذار تاکید کرد: مسئولین انزلی باید به دنبال جذب سرمایه گذاری منصف و خیرخواه برای مردم انزلی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین افزود: مبلمان شهری لازم است با معیارهای اسلامی ساخته شود و عقب ماندگی شهر با امکانات شهرستان و استان رفع نمی شود، اگر بناست معماری خوبی داشته باشیم، شهرداری در وهله اول متولی این مسئولیت است.
امام جمعه انزلی در ادامه سخنان خود گفت: کارهای شهر و توسعه ی شهری را باید شورا به جناب شهردار بسپارند تا این برنامه ها را پیش ببرد و باید کاری کند که مردم، جوان و شاد شوند، این حق مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در خصوص توجه بیشتر به جوانان با استعداد و نخبه انزلی که مورد کم لطفی و بی‌مهری قرار گرفته‌اند تصریح کرد: با وجود منطقه آزاد، اداره کل بنادر و شیلات ما نباید در شهرستان مشکل اشتغال داشته باشیم و باید برای جوانان عزیز شغل ایجاد کرد لذا شورا با کمک خیرین به امر تسهیل ازدواج جوانان و مسکن کمک کرده و به نخبگان جوان این شهر بیش از گذشته توجه کند.

وی در پایان سخنان خود گفت: از کنار بداخلاقی و سنگ اندازی ها باید با کرامت و بزرگواری گذشت، نباید اینها را مانع کار دانست، توصیه من به شما این است که از همه ی نیروها و تجربه ها استفاده کنید