به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندر انزلی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بندر انزلی در مصلی بزرگ این شهرستان اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) مومنان را به رعایت تقوا در برابر مردم و رعایت تقوا در برابر محیطی که در آن زندگی می‌کند دعوت کرده است.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به فرا رسیدن سالروز حادثه دردناک کشتی سانچی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری جانباختگان حادثه کشتی سانچی شهید خدمت هستند و ما نیز مجدداً این حادثه را تسلیت عرض می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با اشاره به نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام در استحکام نظام اسلامی عنوان داشت: جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به خوبی تبیین شود.

ایشان با اشاره به انتصاب آیت‌الله آملی لاریجانی به ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امیدوار هستیم این انتصاب برای ملت ایران مبارک و منشاء خدمات فراوان باشد.

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به فرا رسیدن سالروز ۱۹دی و قیام مردم قم بعد از انتشار مقاله توهین آمیز علیه امام راحل و مرجعیت گفت: حادثه ۱۹دی مبداء شروع قیام‌های انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین حادثه ۱۹دی را حادثه‌ای مهم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از درس‌هایی که قیام ۱۹دی دارد این است که مردم به موقع وارد صحنه شدند و مانع توطئه علیه روحانیت و مرجعیت شدند.

مسئولان به هشدار مقام معظم رهبری پیرامون فتنه ۹۸ دقت کنند

ایشان با اعلام اینکه در فتنه ۸۸ حدود هشت ماه طول کشید تا برخی افراد اعم از خواص و عوام به توطئه دشمن پی بردند افزود: امروز عموم ملت ایران به ویژه مسئولان باید به هشدار مقام معظم رهبری پیرامون فتنه ۹۸ دقت و توجه داشته باشند.

امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه امروز دشمن در تلاش است جایگاه روحانیت و ولایت فقیه در جامعه را خدشه‌دار کند اظهار داشت: دشمن تمام ظرفیت خود را به کار گرفته است تا تمام نقاط ضعف کشور را به رهبری منتسب کند.

ایشان استقامت، پایداری و مقابله با دشمن را یکی از شروط تحقق اهداف جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حضور به موقع مردم در قیام ۱۹دی و ایستادگی آن‌ها حکومت طاغوت را از بین برد و حکومتی با عنوان مردم سالاری دینی ایجاد کرد.

با تخریب محیط زیست نمی توان به توسعه دست یافت

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه بنا به فرموده حضرت علی(ع) مسئولان باید نسبت به اقداماتشان پاسخگو باشند تصریح کرد: یکی از مصادیق پاسخگویی مسئولان، اقداماتشان در حوزه محیط زیست است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین با تاکید بر لزوم حفظ و حراست مسئولان استان گیلان و شهرستان بندر انزلی از تالاب انزلی افزود: برخی افراد علی رغم صحبت‌هایشان هیچ حمایتی از تالاب انزلی نمی‌کنند.

ایشان با انتقاد از تلاش‌های برخی افراد برای ساخت سد لاسک خاطرنشان کرد: برخی افراد در مسیر احداث سد لاسک به دنبال منافع شخصی هستند و با باید به این نکته اشاره کرد که با تخریب محیط زیست نمی‌توان به توسعه دست پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الدین حضور شرکت ژاپنی جایکا در بندر انزلی را در طی مدت حضورش بی فایده دانست و ابراز داشت: وجود این شرکت هیچ منفعتی در این مدت برای تالاب نداشته است.

ایشان تاکید کرد: مسئولانی که به دنبال مقابله با رانت‌خواری هستند بدانند که مردم از اقدامات آن‌ها حمایت خواهند کرد و در صورت نیاز نیز آتش به اختیار با رانت‌خواران مقابله می‌کنند.

 

انتهای پیام/