به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به آیه شریفه یَا قَوْمِ إِنِّی لَکُمْ نَذِیرٌ مُّبِینٌ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاتَّقُوهُ وَأَطِیعُونِ، اظهار داشتند: در این آیه و در برخی از آیات دیگر قرآن کریم خداوند متعال دعوت انبیاء را در امت‌های خودشان در رابطه با عبودیت پرودگار متعال، بهره‌مندی از تقوا و در نتیجه اطاعت از انبیاء معرفی می‌فرمایند؛ در این آیات که از زبان حضرت نوح بیان می‌شود میفرماید ما نوح را فرستادیم به سوی قومش و اینگونه قومش را مورد خطاب قرار داد که من برای شما بیم دهنده آشکار هستم، نوح چه هشداری می‌دهد؟ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ در مسیر عبودیت خدا بیایید.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: عبادت تنها هم کافی نیست، تقوا لازم دارد، خیلی ها عبادت می‌کردند اما تقوا در آن نبود؛ به صرف عبادت و تقوا هم کار تمام نمی‌شود و به هدف نمی‌رسد بلکه انسان باید از اولیا الهی هدایت اطاعت کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه رمز عبودیت و بهره‌مندی از تقوا این است که انسان ببیند خدا از او چه می‌خواهد نه اینکه عبادت کند و تقوا هم اسما داشته باشد اما از انبیاء الهی و فرامین الهی اطاعت نکند و از هوای نفسش اطاعت کند.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دعوت انبیا الهی هم به عبودیت است هم به تقوا و هم به اطاعت‌پذیری، اظهار داشتند: جامعه اسلامی وقتی موفق می‌شود که این ویژگی‌ها در همه ابعاد و افرادش بوجود بیاید، پررنگ و نهادینه شود و مستمر باشد.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: در آستانه ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی هستیم؛ ارتش مقتدر و دلاوری که از دل کوران‌های جنگ، شرارت‌ها، سختی‌ها و مرارت‌ها توانست با اتکا به ایمان، علم، فناوری، دانش و اطاعت‌پذیری از ولی فقیه و فرماندهی کل قوا امروز به جایی برسد که نه تنها در کشور و حراست و حفاظت از مرزهای خودمان بلکه در منطقه و فرا منطقه برای تامین امنیت و صلح حرف برای گفتن داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: در کنار بهره‌مندی از ایمان، علم، دانش و فناوری‌هایی که با اتکا به توان داخلی به آن‌ها دست پیدا کرده‌اند، ویژگی بسیار مهم ارتش جمهوری اسلامی و عموماً ارکان نظام جمهوری اسلامی مردم پایه بودن است.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه پشتیبانی مردم قدرت لایزالی است که برای جمهوری اسلامی اقتدار آفریده، تصریح کردند: مردم پایه بودن یعنی ما در همه بخش‌ها و اجزای حکومت خدمتگذار مردم و حافظ منافع آن‌ها و کشور هستیم و بر خلاف آنچه ارتش در دوره منحط پهلوی بود از منافع استکبار یا شخص خاصی حفاظت نمی‌کنیم.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: باید حواسمان باشد در نظام اسلامی، مردم که حامیان و ولی‌نعمتان اصلی برای ما و همه مسئولین و نظام اسلامی هستند باید مورد توجه باشند و همانطور که مقام معظم رهبری در بیاناتشان فرمودند، ریل گذاری در همه بخش‌های کشور باید به گونه‌ای تنظیم شود که هرچه بیشتر مشکلات مردم برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا مشکلات و معظلاتی که امروز هم در بحث اشتغال، اقتصاد، معیشیت و سایر بخش‌های خدمت‌گذاری وجود دارد برطرف شود، ادامه دادند: ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب اقدامی شایسته و ضروری به سوی ایجاد عدالت اجتماعی و تامین نیازهای مردم خصوصاً اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه است که باید هرچه زودتر به بهترین وجه عملیاتی شود و تنها در حد ابلاغ و مصوبه و جلسه محدود نشود.

خطیب جمعه بندرانزلی به تشریح نکاتی پرداختند که در انجام امور جامعه در همه بخش‌ها باید مدنظر قرار بگیرد و اظهار داشتند: نکته اول این است که در اداره جامعه در بخش‌های مختلف و خدمت‌گذاری به مردم اولویت‌ها درست تشخیص داده شود و درست هدف گذاری‌ شود و آن هدف درست دنبال شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه آنچه می‌تواند همیشه خصوصاً در این زمان در جامعه ما موجب افزایش اعتماد عمومی که سرمایه اصلی نظام اسلامی است شود همین تشخیص درست اولویت‌ها است، خاطر نشان کردند: به تعبیر مقام معظم رهبری که متاسفانه در دولت‌هایی از این رهگذر آسیب فراوانی به کشور وارد شد، وقتی جای مسائل اصلی و فرعی در جامعه عوض شد مشکل مردم که حل نمی‌شود بلکه حواشی هم ایجاد می‌شود؛ این موضوع باید هم در سطح کشور، هم استان و هم شهرستان مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: نکته دوم که باید همیشه در کارها مورد توجه باشد اینکه از شتابزدگی و عجله در کار بدون بررسی و رعایت جوانب مسئله و مشورت و رایزنی‌های لازم پرهیزد شود؛ گاهی با نیت خوبی کسی یا دستگاهی کاری را می‌خواهد انجام دهد اما چون بررسی نمی‌کند حواشی ایجاد می‌شود؛ لذا تصمیمات و کارها باید با تانی، همه جانبه‌نگری و و سرعتی که با دقت همراه است انجام شود.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: نکته دیگری که در همه کارها اصل مهم و محوری در ارائه خدمات در جامعه اسلامی و حفظ وحدت و انسجام ملی می‌باشد این است که نباید کاری کنیم که دشمن با سوء استفاده جامعه را دسته بندی کند؛ در حوادث اخیر در مشهد دشمن چه خطی را دنبال می کرد؟ بر کسی پوشده بود که می‌خواست اختلاف قومی، مذهبی، شیعه و سنی راه بیاندازد؟ دشمن دنبال فرصت است تا کارش را انجام دهد لذا باید همه مجموعه‌ها در همه کارها اولیت اولشان حفظ انسجام وحدت ملی باشد و کاری که می‌تواند حاشیه‌ساز باشد و موجب خلل در وحدت و انسجام ملی شود در این دولت و مجلس و دستگاه قضائی نبینیم که الحمدلله نیست.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: نکته دیگر در کنار همه این مسائل و کارهایی که باید انجام شود این است که از مسئله مبارزه با فساد و ناکارآمدی و ترک فعل ها نباید غافل شد؛ دولت محترم با شعار مبارزه با فساد آمد و تلاشش هم برای این است و قبول داریم کار سختی هم پیش رو دارد و مافیاهای گسترده ای هم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: مهم ترین کار و اولین قدم برای مبارزه با فساد اصلاح مدیریت جامعه و نصب مدیرانی است که معتقد به مبارزه با فساد باشند و بخواهند با فساد مبارزه کنند؛ برایشان مبارزه با انحرافات و ناکارآمدی‌ها اولویت داشته باشد و ترسی از مبارزه با فساد نداشته باشند که اگر مبارزه کردم علیه من حرف می‌زنند و می‌نویسند.

خطیب جمعه بندرانزلی بیان کردند: نکته آخر که اولین نکته است اینکه همه ما سعی کنیم اخلاص در عمل را سرلوحه کارها قرار دهیم و برای خدا کار کنیم، حرف بزنیم و قدم برداریم.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: خداوند متعال در قرآن کریم میفرمایند، اگر برای خدا کار کردیم خدا هم ما را یاری می‌کند، اگر برای خدا قدم برداشتیم خدا موفقیت در کار را نصیب ما می‌کند، اگر اخلاص در عمل بود موانع سر راه انسان با عنایت پرودگار متعال برداشته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: در همین دولت با همین انگیزه و نیت علیرغم همه فشارهایی که بود و هست از جمله همان تحریم‌ها، تنگناها وشرارت‌ها که اضافه‌تر بر آن هم شده و موانع داخلی هم که داریم اما چون اتکا به خدا و اخلاص عمل دارند توانستند کارهایی که در دولت‌های قبل به بهانه تحریم انجام نمیشد را انجام دهند و الان هم نفت صادر می‌شود و هم پول‌های کشور که بلوکه شده بود را به مرور دارند آزاد و وارد می‌کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: دولت جدید با دشمنان از در سازش وارد نشده علیرغم اینکه دولت قبل این همه چشمش را به مذاکره بسته بود اما با قاطعیت روی مواضع نظام ایستاده‌اند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: ما در زندگی و مدیریت‌ها باید این اصل را مورد توجه قرار دهیم، بعضی از بزرگان و اولیاء می‌فرمودند میزان موفقیت انسان‌ها در اموری که انجام می‌دهند به میزان اخلاصشان بستگی دارد نه تلاششان؛ گاهی کارهای بزرگ با اقدام کوچکی که اخلاص درش باشد به نتیجه می‌رسد، گاهی هم کارهای کوچک با تلاش‌های فراوان به نتیجه نمی‌رسد، یکی همین تالاب؛ همه برایش کار می‌کنند و در همه دولت ها هم پول اختصاص می‌دهند اما مشلاتش حل که نمی‌شود، روز به روز بدتر می‌شود چون نیت چیز دیگری است و عزم خالصانه در بعضی ها نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان خاطرنشان کردند: ان‌شاءالله خداوند متعال هم به ما و مسئولین این اخلاص و توجه و تلاش خالصانه برای خودش را بیش از گذشته عنایت کند و هم جامعه ما جامعه ایمانی باتقوای آخرت‌نگری باشد که بتواند بر حواشی، خواسته‌ها و تمایلات شخصی و گروهی و جریانی برای خدمت رسانی عام به نظام اسلامی و امت اسلام و موفقیت در همه بخش‌ها غلبه پیدا کند.