امام جمعه بندرانزلی در دیدار خادمین اردوهای راهیان نور بسیج دانشجویی انزلی گفت: ارودی راهیان نور یک کار معرفت زا بوده و بارها در افراد باعث تحول شده و بسیار موثر است.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در دیدار خادمین کاروان راهیان نور بسیج دانشجویی انزلی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) خاطر نشان کرد: هر جایی که نیروهای انقلابی و مومن با معرفت وشناخت وارد صحنه شدند به موفقیت رسیده اند.

وی با بیان اینکه اگر انسان خودش دغدغه انقلاب و نظام وهدایتگری برای نسل جدید را نداشته باشد نمیتواند موفق باشد تاکید کرد: کار کردن در این بخش ها کار کردن اداری نیست، کسی که در این راه مسئولیت می گیرد باید سرشار از انگیزه بوده و در حال هدایتگری نسل جدید باشد.

امام جمعه بندرانزلی همچین افزود: در این کار باید ثبات عقیده داشته باشیم ، در طول اردو این چهره را باید از خود نشان دهیم و بعد از اردو نیز آن را حفظ کنیم و همینگونه بمانیم ، کارها نباید ظاهرسازی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه نیت خود را باید خدایی کنید و برای خدا گام بردارید تصریح کرد: با کار موثر افراد راهیان نور را جذب کنید ، جذب به معنای حقیقی نه جذب فرمی ، بسیج دانشجویی باید یک چنین اثرگذاری خلق کند.

وی با اشاره به مشکلاتی کنونی در دانشگاه ها نیز خاطر نشان کرد: اگر اثر پذیری در دانشجو به نحو مناسبی انجام شود ما نه تنها در دانشگاه ها معضلی نخواهیم داشت بلکه در جامعه و سطوح های مختلف و اداره کشور نیز با مشکلی روبرو نمی شویم.

امام جمعه انزلی در ادامه نیز افزود: متاسفانه دشمنان در تلاش است که بخش قابل توجه ای از دانشجویان را نسبت به کشور و عقایدشان بی تفاوت کند، ما در بعضی از منصب های کشور می بینیم شخصی پیدا می شود که هیچگونه انگیزه یا عرق ملی برای اداره کشور ندارد، اگر این اثرگذاری ها در گذشته انجام می شد امروز با چنین وضعی مواجه نمی شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تاکید بر اینکه نباید به اردوی راهیان نور نگاه یک اردوی تفریحی داشت گفت: از ویژگی های سفر شاد بود و با نشاط بودن است برای آنهم برنامه داشته باشید اما در راستای همان هدف اردوهای راهیان نور باشد ، این جهت دهی رسیدن به هدف را تسهیل می کند.

گفتنی است پیش از سخنان امام جمعه انزلی بختیاری مسئول بسیج دانشجویی شهرستان ، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این مجموعه ، از اعزام ۲۵۰ دانشجو اهل انزلی در روز ۱۴ اسفند به اردوهای راهیان نور خبر داد.