به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در مراسم تکریم و معارفه ریاست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان با بیان اینکه بعد از ۴۳ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد علیرغم همۀ امکاناتی که در اختیار داشتیم نتوانستیم در امر تبلیغ دین آن کاری که باید انجام می‌دادیم را انجام دهیم، افزودند: ما از دست بعضی از مجموعه‌هایی که وظیفه تبلیغ دین دارند گلایه داریم.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: مردم ما نشان داد‌ه‌اند که ارق اسلامی، ایرانی و ملی دارند و نمی‌توانیم آن‌ها را در آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی موجود مقصر اصلب تلقی کنیم چون در معرض هجمه شدید دشمنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: در عرصه تبلیغ و اثرگذاری فرهنگی هر کسی که شیوه بهتر و جذاب‌تر و برنامه‌ریزی شده داشته باشد موفق می‌شود که متاسفانه دشمنان ما داشتند و دارند.

امام جمعه بندرانزلی پول، طراحی و استفاده از بهترین شیوه‌ها و ابزارهای اثرگذاری را نقاط مثبت عملکرد دشمنان عنوان کردند و افزودند: در امر بودجه و اعتبارات که همیشه دست ما خالی است و در رابطه با طراحی هم واقعیت این است که نتوانسته‌ایم متناسب با نیاز زمان برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه خانواده‌ها در معرض هجمه‌های فراوان دشمنان قرار دارند، تصریح کردند: در شرایط فعلی نباید به دنبال مقصر بگردیم، دولت جدید، انقلابی و تحول گراست و باید یک تحول اساسی در همۀ حوزه‌ها خصوصاً بخش فرهنگ ایجاد کند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه از اداره تبلیغات انتظار زیادی داریم، خاطرنشان کردند: معتقدیم اداره تبلیغات باید کار فرهنگی عمیق انجام بدهد و به صرف کار جهادی مقطعی نباید اکتفا کرد، کار جهادی خوب است که پشت بند آن کار مبنایی و عمیق تدارک دیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بر اهمیت پیوست فرهنگی در فعالیت‌های جهادی تاکید کردند و افزودند: باید با برنامه‌ریزی و همه‌جانبه‌نگری بتوانیم اثرگذاری لازم را داشته باشیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه موفقیت هر مسئولی خصوصاً در امر تبلیغات و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند معاضدت همگانی است، تصریح کردند: اگر از سر اخلاص و جهد با یکدیگر کار نکنیم نتیجه که نمی‌گیریم، آسیب هم میبینیم و جامعه متضرر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افرودند: همۀ دستگاه‌ها در مسائل اجتماعی و ساماندهی آن مسئولیت دارند و اثر گذارند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه بحث بدحجابی و سایر معضلات فرهنگی تنها با بگیر و ببند درست نمی‌شود، ادامه دادند: باید کارهای فرهنگی انجام شود و تنها با قوه قهریه نمی‌توان این مشکلات را برطرف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: برنامه‌ها در این زمینه باید به صورت مستمر، مکمل و غیرمقطعی باشد تا اثر آن از بین نرود.

امام جمعه بندرانزلی در پایان این مراسم از زحمات حجت ‌الاسلام عباس صباحی تقدیر و برای حجت‌الاسلام موسی علیپور به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آرزوی موفقیت کردند.