به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خبطه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ، خداوند متعال در این آیه شریفه از سوره مبارک حشر همه انسان‌های مومن را امر به رعایت تقوا می‌فرماید و اینکه ببینید برای فردای آخرت خودتان چه چیزی را از پیش میفرستید.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه آخرت و حیاط ابدی انسان‌ها با اعمالشان در دنیا ساخته می‌شود و اگر کسی اهل عمل صالح باشد آنجا برایش نعیم و رضوان و قصرها و باغ ها و نعمت های اخروی است، تصریح کردند: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) فرمودند در شب معراج دیدم ملائکه‌ای که کار می‌کردند و قصرهایی از طلا و نقره می‌ساختند، گاهی دست از کار میکشدند و مینشستند، از جبرائیل سوال کردم ماجرا چیست، جبرائیل عرضه داشت این‌ها متعلق به مومنین است، اگر در دنیا کار نیک انجام دهند و مصالح بفرستند برایشان این کاخ‌ها و قصرها را می‌سازند و اگر کار نیک انجام ندهند دست از کار می‌کشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: عمل انسان آخرتش را می سازد و هرچه هست آنجاست، اگرچه خیلی از انسان‌ها همه هم و غمشان دنیاست؛ لذا اگر انسان رعایت تقوا کند آخرت اندیش می‌شود.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه ضمن تبریک روز بسیار خجسته و مبارک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) این بانوی بسیار پر فضیلت که باعث ایجاد خلقت است، اظهار داشتند: این روز مبارک با ولادت امام راحل(ره) یکی از فرزندان و نوادگان و زراره فاطمه زهرا(س) مقارن شده است؛ شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) یک الگوی تمام عیار و کامل زن مسلمان و انسان متعالی است و همه خصوصاً بانوان باید بیشترین بهره را از سیره حضرت ببرند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: حضرت فاطمه زهرا(س) هم انسان ساز است و هم تاریخ ساز؛ امام(ره) هم این ویژگی‌ها در وجودشان بوده و در عصر حاضر در ادامه همان سیره، حرکتی را ایجاد کرد که انسان ساز و تاریخ ساز است و این از آثار و برکات کوثری است که خداوند متعال به پیامبر اکرم عطا فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: در روزهای گذشته مقام معظم رهبری دیدارهای متعددی داشتند که جا دارد خداوند متعال را مجددا شکر کنیم که از وجود چنین رهبری که از زراره حضرت فاطمه زهرا(س) است و همان مسیر انسان سازی و تاریخ سازی علیرغم همه توطئه‌ها و سختی‌ها دنبال می‌کند؛ ان‌شاءالله خداوند متعال وجود این شخصیت برجسته امت اسلام در عصر حاضر را برای ما و مردم دنیا خصوصا امت اسلام حفظ کند و سلامتی و عافیت روز افزون نصیب ایشان بگرداند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در دیدار‌های اخیر مقام معظم رهبری با توجه به تناسب موضوعات در دیدار بانوان، جلسه ذاکرین و مداحان و دیدار مردم قم به مناسبت ۱۹ دی بیانات و نکات مهم و مورد توجهی فرمودند، خاطر نشان کردند: در عصر حاضر و شرایطی که امروزه در آن هستیم شاهد اوج توطئه‌ها و شرارت‌های دشمنان بویژه آمریکای جنایتکار هستیم؛ در اندیشکده‌ها و مراکز پژوهشی‌ طراحی‌هایی کردند و مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که در طول ۴۰ سال طراحی برای براندازی وجود داشته است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در جریانات اخیر و به تعبیری اجرای این طراحی آمریکایی‌ها، به صهیونیست‌ها واگذار شده ولذا در بسیاری از این حوادث صهیونیست‌ها دخیل بودند و جاسوس‌هایی وجود داشت و حمایت‌هایی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در عین حال بعضی کشورهای اروپایی مثل فرانسه مفلوک و دولت مکارون که سراسر مکاری و حیله گری هستند، معمولا در حوادث مختلف نقش خاصی به آن‌ها واگذار می‌شود؛ یکی از نقش‌هایی که فرانسه داشته همین تحقیر و استهزا و بد دهنی و رفتار‌های ناشایست انسانی است که حتی با شرایط و پبشنه خود فرانسه مدعی انقلاب کبیر هم اصلا سازگاری ندارد.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: رسانه‌هایی که وابسته به دولت فرانسه هستند و معمولا هم به اسم آزادی بیان با آن‌ها برخوردی نمی‌کنند، اهانت‌هایی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، مقدسات دینی و اخیرا هم ساحت مرجعیت و امامت در جامعه مسلمین کردند.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: از این اقدام موهن نشریه فرانسوی که خود دولت فرانسه و مسئولین‌شان پشت این قضایا هستند که نقش تقدس زدایی از مقدسات جامعه اسلامی را بر عهده دارند اعلام انزجار می‌کنیم، در عین حالیکه تقبیح می‌کنیم، به فال نیک می‌گیریم چون در سال ۵۶ هم رژیم دست نشانده پهلوی مقاله ای را در اهانت به ساحت امام(ره) و مرجعیت نوشت که در آن زمان مردم قم به فرمایش مقام معظم رهبری حضور به موقع، سریع و موثر داشتند و به تبع آن حرکت، سراسر کشور به پا خواستند و نهایتا منجر به سقوط نظام پهلوی و استقرار نظام اسلامی شد؛ این اهانت هم چون به همان ساحت مرجعیت و امامت در جامعه مومنین است و در همین زمان هم انجام شده، به فال نیک میگیریم که ان‌شاءالله به همین زودی اولین کشور اروپایی که رژیم آن ساقط می‌شود و رژیم اسلامی ان‌شاءالله در آن ایجاد می‌شود همین فرانسه باشد با حضور گسترده مردم در محکومیت این اقدامی که کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: مقام معظم رهبری در دیدار با ذاکرین و مدیحه سرایان اهل بیت(ع)، بازهم تکرار کردند که در یک پیچ حساس تاریخی هستیم ولذا مطالعه تغییرات و توجه به شرایط بین‌ المللی و نقش‌آفرینی که باید کشور ما داشته باشد نکته مهمی است که مجددا تاکید فرمودند و مربوط به همه افراد جامعه خصوصا کسانی است که تریبون و مخاطبینی دارند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: نکته مهم دیگری که رهبری معظم انقلاب تاکید فرمودند نقش آفرینی مجموعه‌ها و اقشار در رابطه با وظایفی است که بر عهده دارند؛ در جامعه اسلامی آحاد افراد مسئولیت دارند و اثرگذار هستند و در هر حوزه و سطحی که اثرگذار هستند باید نقش آفرینی کنند، این باید مورد توجه باشد.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: یکسری وظایف مختص مداحان و یکسری مخصوص بانوان بود اما یکسری وظایف عمومی است مثل جهاد تبیین که برای چندصدمین بار مقام معظم رهبری تاکید کردند؛ این تاکیدها نشان این است که خطری که دشمن از ناحیه تحریف و رسانه‌ها و تبلیغ نسبت به امت اسلام خصوصاً جامعه ما احساس می‌کند خطر جدی است، ما به اندازه لازم نسبت به جهاد تبیین در برابر فعالیتی که دشمن دارد عمل نکردیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: نکته دیگر بحث امیدآفرینی در جامعه است؛ اقداماتی که نظام اسلامی و مدیریت اجرایی و قوای مختلف کشور انجام می‌دهند آینده بسیار خوبی را برای کشور به دنبال خواهد داشت اگرچه در حال حاضر نقایص و مشکلات مدیریتی و ضعف‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد اما آینده روشن است.

خطیب جمعه بندرانزلی متذکر شدند: اگر همه مردم و مسئولین در جهت صحیحی که در بخش‌های مختلف طراحی شده خصوصاً در بعد اقتصادی ان‌شاءالله این اقدامات به نتیجه برسد قطعا آثار بسیار مثبتی برای کشور ما خواهد داشت ضمن اینکه بعضی از این مشکلات، بین المللی است و حتی در بعضی از کشورهای اروپایی وضع اقتصادی شان از ما هم بدتر است، ما الحمدلله امکانات خوبی داریم، آن‌ها حتی این امکانات را هم ندارند؛ یکی همین مسئله انرژی است که به صرفه جویی در مصرف گاز با توجه به سرمایی که پدید آمده توصیه می‌کنیم، کشورهای اروپایی الان از این نعمت محرومند اما الحمدلله ما این منابع را در کشور خودمان داریم، این ها ظرفیت‌هایی هستند که اگر درست مدیریت شود و مردم همراهی کنند آینده کشور را به جهت مثبت و رفاه مردم تغییر خواهد داد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: نکته دیگر این است که نقشه و طراحی دشمن را در هر زمانی باید بشناسیم؛ مقام معظم رهبری فرمودند در حوادث اخیر دشمن به دنبال این بود که نقاط قوت ما را مورد هدف قرار دهد نه اینکه نقاط ضعف ما را بیان کند! در یک بخشی هم موفق شد و توانست مسئله امنیت و حافظان امنیت در جامعه ما را هدف قرار دهد اگرچه در کل به اهداف خودش نرسید اما این آسیب را وارد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: وحدت اجتماعی در جامعه ما را دشمن با بحث قومیت‌ها، مذاهب و حجاب هدف قرار داده؛ کشف حجاب هم یکی از همین توطئه‌هایی است که می‌خواهد تعارض و تقابلی در کشور بین مردم ایجاد کند و حتی گاهی دامنه آن به خانواده‌ها هم کشیده می‌شود که در این رابطه باید توصیه مقام معظم رهبری مورد توجه باشد و با شیوه مناسب این معظل برطرف شود.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: دشمن به دنبال هدف قرار دادن نقاط قوت است و باید مراقب و هوشیار باشیم و بر ظرفیت‌های کشور بیافزاییم و در نقشه دشمن برای آسیب زدن به نقاط قوت خودمان خواسته و ناخواسته اقدامی انجام ندهیم.