به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، به مناسبت فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان روز دانش آموز؛ زنگ استکبار ستیزی همزمان با سراسر کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی، فرماندار محترم، فرمانده محترم سپاه ناحیه شهرستان، ریاست محترم اداره آموزش و پرورش و سایر مسئولان شهرستان در مدرسه متوسطه اول شاهد شهید جهانی نواخته شد.

امام جمعه بندرانزلی در این مراسم ضمن تبریک روز دانش‌آموز با تاکید بر اینکه ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی روز بسیار مهمی است، اظهار داشتند: ۱۳ آبان سه مناسبت مهم دارد که هر سه مناسبت در مبارزه با استکبار جهانی تبلور پیدا می‌کند؛ هم تبعید امام(ره) از کشور بخاطر اعتراض به رژیم منحط پهلوی که کشور و ملت را تحت سیطره و ظلم آمریکایی‌ها قرار داده بودند، هم به شهادت رساندن دانش‌آموزانمان و هم تسخیر لانه جاسوسی.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه خداوند متعال انسان‌ها خلق کرد و برای اینکه بتوانند به رشد و تعالی دست پیدا کنند سیر عبودیت و بندگی را برای آن‌ها توسط انبیاء الهی ابلاغ کرد، تصریح کردند: از مهم‌ترین دستورات خداوند متعال به انبیاء الهی استکبار ستیزی است.

امام جمعه بندرانزلی اظهار کردند: این صهیونیست‌ها و یهودی‌ها که امروز این جنایت‌ها را انجام می‌دهند و به دنبال این هستند که بگویند ما قوم برتر هستیم و بقیه را به حیوان انسان نما تعبیر می‌کنند و می‌گویند این حیوانات را باید کشت! و این جنایت‌ها را می‌کنند، در قرآن کریم می‌فرماید وقتی که خداوند متعال حضرت موسی را در قوم بنی‌اسرائیل به نبوت برانگیخت خطاب به حضرت موسی فرمود ٱذۡهَبۡ إِلَىٰ فِرۡعَوۡنَ إِنَّهُۥ طَغَىٰ برو به جنگ فرعون؛ فرعون چه کرده؟ فروعون طغیان کرده و گردن‌کشی می‌کند! انسان‌ها را تحت ستم و سیطره خودش قرار می‌دهد و به آن‌ها ظلم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: امروز این قوم ناسپاسِ بهانه‌گیرِ ناشکری که خداوند متعال بوسیله حضرت موسی از سیطره فرعون نجاتشان داد امروز در عالم طغیان کرده و به دیگران ظلم می‌کند و اگر کسی در هر زمانی و هرجایی در برابر راه خدا و راه عبودیت بندگان خدا ایستاد او می‌شود استکبار و وظیفه همه انسان‌های مومن و معتقد به خدا این است که با استکبار مبارزه کنند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه استکبارستیزی راه انبیاء الهی و اولیاء خداست، خاطرنشان کردند: در برابر هر کدام از انبیاء الهی یک حکومت جبار و طاغوتی وجود داشته که با او مبارزه می‌کردند؛ این چیزی نیست که بگوییم جمهوری اسلامی از خودش درآورده! استکبار ستیزی دستور خداست، جمهوری اسلامی هم چون به دنبال اجرای فرامین و دستورات الهی است مسئله استکبارستیزی را از همان اول سرلوحه برنامه‌های خودش قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه همه باید در مسیر مبارزه با ظلم حرکت کنیم، خاطرنشان کردند: اگر عبادت خدا را هم به بهترین وجه انجام دهیم اما مبارزه با دشمنان خدا در رفتار و زندگی ما نباشد خداوند متعال از ما نمی‌پذیرد؛ اگر بنا بود انسان‌ها فقط عبادت خدا کنند و با طاغوت مبارزه نکنند سیدالشهداء(ع) کربلا نمی‌رفت، همان مکه می‌ماند کنار کعبه عبادت می‌کرد یزید هم برای خودش یزیدی می‌کرد!

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم تحلیل و تفکر روی اخبار و شنیده‌ها و مطالب فضای مجازی افزودند: امروز رسانه‌ها مسائل را برعکس به مردم منتقل می‌کنند، از ظالمین و مستکبرین درحالیکه این همه جنایت می‌کنند و آدم می‌کشند، چهره حق به جانب و مظلوم و مدافع حقوق بشر می‌خواهند بسازند و رزمندگانی که برای دفاع از حق و سرزمین و ملت خودشان مبارزه می‌کنند را تروریست معرفی می‌کنند!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه مهم‌ترین کار استکبار این است که از انسان‌ها و ملت‌ها هویت حقیقی‌شان را سلب کنند و آن‌ها را تحت سلطه خودشان بیاورند، تصریح کردند: انسان اگر هویت داشته باشد و هویت خودش را بفهمد و بشناسد هیچوقت زیر بار دیگران نمی‌رود، هر انسانی برای خودش شخصیت و توانایی‌ها و احترامی دارد و کسی نباید تحت سیطره و برده دیگری باشد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به این فرمایش امیرالمومنین(ع) که خداوند متعال شما را آزاد قرار داده بنده کسی نشوید، خاطرنشان کردند: انسان مومن آزاد است، فقط و فقط تحت عبودیت و سیطره پروردگار متعال است، حتی خداوند متعال اجازه نداده که انسان‌ها برده و بنده انبیاء الهی هم بشوند، انبیاءالهی هم مردم را دعوت به خدا کردند، دعوت به خودشان نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: امروزه در فضای مجازی و رسانه‌ها هدف اصلی استکبار جهانی این است که هویت انسان‌ها و ملت‌ها را از آن‌ها بگیرد؛ انقلاب اسلامی هویت حقیقی مردم خصوصاً جوانان و نوجوانان ما را به آن‌ها برگرداند و آن مسیری که طاغوت پیش می‌رفت تا جامعه و کشور را تحت سلطه آمریکایی‌ها در بیاورد را مسدود کرد و مسیر خودباوری را نشان داد.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: دشمن نمی‌خواهد انسان‌ها اینطور آزادی و حریت داشته باشند، می‌خواهد بارکش ظالمین باشند؛ ولذا فضای مجازی درست می‌کنند، در آن دروغ می‌گویند، برنامه‌های فاسد و منحرف کننده در آن پخش می‌کنند تا جوانان و نوجوانان نتوانند به هویت و رشد و پیشرفت خودشان فکر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: هدف از فضای مجازی این است که هر کسی فضای مجازی را دنبال می‌کند از خودش فکر نداشته باشد و هرچه در آن فضا به او می‌گوید به همان عمل کند؛ سال گذشته در اغتشاشات آن‌هایی که آمدند در خیابان‌ها آشوب کردند و ماشین آتش زدند و ماموران عزیز نیروی انتظامی را شهید کردند و جوان‌های ما را تکه تکه کردند وقتی دستگیر شدند گفتند تحت تاثیر فضای مجازی بودیم! از خودشان هیچ فکر و شخصیت و تحلیل و فهمی نداشتند! دشمن همین را می‌خواهد و فضای مجازی برای همن درست شده؛ استکبارستیزی یعنی هرجایی که دشمن تلاش می‌کند ما و جامعه ما را به سمت اهداف خودش سوق بدهد جلوی آن را بگیریم‌ و این کار به رقم تلاش‌ها و توطئه‌ها و خواست استکبار جهانی در این ۴۵ سال به بهترین وجه در کشور ما انجام شده، نواقصی داشته که باید توسط شما نوجوانان و جوانان با هوشیاری برطرف شود؛ راه دنباله‌روی از استکبار جهانی باید در جامعه ما به صفر برسد.