به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در مراسم گرامیداشت شهیدان اخلاص«سپهبد شهید صیاد شیرازی و سپهبد شهید قرنی» همزمان با آغاز دهه ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه، ضیافت الهی که مقارن است با بهار طبیعیت اظهار داشتند: ماه مبارک رمضان ماه معنویت و تقرب به خداوند متعال است، وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) در خطبه شعبانیه که یک دستورالعمل و نقشه راه برای انسان‌ها در این ضیافت الهی است در فضیلت این ماه می‌فرمایند این ماه شهرالله است؛ ثواب‌ها، پاداش‌ها، نورانیت و معنویتی را خداوند متعال در این راه برای انسان‌های مومن قرار داده است تا از رهگذر این ماه پر فضیلت توشه برگیرند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان که ماه معرفت و خودسازی است پیامبر اکرم(ص) میفرماید نفس‌های انسان روزه دار ثواب ذکر و تسبیح خداوند متعال را دارد و دعای او در این ماه مستجاب است، افزودند: روزها، شب‌ها و ساعات این ماه افضل روزها، شب‌ها و ساعات است و از همه بالاتر اینکه خداوند متعال در این ماه شب قدر را قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: در این ماه مبارک خداوند متعال لطف، عنایت و فضلی نسبت به مومنین روا داشته است که با کمترین و ساده ترین اعمال بیشترین بهره و پاداش را بدست آورند.

ایشان ادامه دادند: خداوند متعال در این ماه شبی را به عنوان شب قدر قرار داده به عنوان شب تقدیر و آن شب را از هزار ماه بالاتر بیان می‌کند که یک عمر است و اگر هر کدام از ما تا امروز ۴۰ سال ۵۰ سال ۶۰ سال عمر کرده‌ایم به همین تعداد شب قدر را درک کرده‌ باشیم و ثواب و پاداش را برای هر شب قدر بدست آورده و حفظ کرده باشیم چه رتبه و درجه‌ای در عالم معنا باید دست پیدا کرده‌ باشیم؟

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: اگر در سیره و زندگی شهدای عزیز انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت(ع) و همه بخش‌های نظام اسلامی و جامعه اسلامی ملاحظه شود می‌بینیم یک بخش قابل توجهی از زندگی آنها بعد معنوی و معرفتی آنهاست و در زمره کسانی بودند که از مکتب سیدالشهداء(ع) حماسه را و از ماه مبارک رمضان و لیالی قدر معرفت، معنویت، رشد و تعالی روحی و باطنی را آموختند که به همه‌ی مادیات پشت پا زندند و از همه تعلقات مادی عبور کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه شهداء در همین ماه مبارک رمضان و لیالی قدر ساخته شدند، بیان کردند: ارتباط با معارف دینی، قرآن کریم، فرمایشات معصومین(ع) و مجالست با علما و صلحا و عرفا از مهمترین ویژگی شهداست، شهید سپهبد صیاد شیرازی از کسانی بود که سیره رفتاری او مجالست و معانست با علما و عرفا از جمله با حضرت آیت الله بهاءالدینی بود و اثری از این انس با معنویات دیده بود که او را تا آخرین لحظات عمرش نه تنها رها نکرد بلکه آن معارف و آموزه های دینی را در محیط خدمت و کارش در جمع همه همکارانش همیشه نصب العین و مدنظر قرار داشت و دیگران را هم به این مسیر هدایت، دعوت و جذب می‌کرد.

ایشان اظهار داشتند: اگر کسی در این ماه انس با قرآن کریم و معصومین(ع)، عبادت، دعا و تضرع در پیشگاه پرودگار متعال پیدا کرد او مسیر زندگی‌اش با مسیر زندگی انسان‌های عادی متفاوت می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و قرآن کتاب هدایت برای انسان هاست، تاکید کردند: قرآن کریم فارق بین حق و باطل است و برای اینکه انسان‌ها بدانند و آگاهانه در مسیر زندگی قدم بردارند همه آنچه را که مورد نیاز برای هدایت آنها بوده تبیین و پیامبر(ص)هم ابلاغ و تفسیر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید بدانید در این عالم دو خط بیشتر نیست یا حق یا باطل و بین این دو جریان دیگری نیست، ادامه دادند: یا انسان‌ها در مسیر خدا هستند یا در مسیر شیطان، طاغوت، ظلم و مستکبرین عالم؛ خارج از این دو دسته در نظام هستی خط و جریان دیگری نیست.

ایشان خاطر نشان کردند: انسان‌هایی که در مسیر حق قرار می‌گیرند در هر زمانی که باشند حیات و مماتشان نورانی و معنوی است و انسان‌هایی که در مسیر باطل، طاغوت و مستکبرین حرکت می‌کنند در هر زمانی که باشند جایگاهشان دوزخ است و مترود از پیشگاه پرودگار متعال هستند.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: شهید عزیزمان سپهبد صیاد شیرازی و شهید عزیز سپهبد قرنی که حقیقتا در انقلاب اسلامی مظلوم واقع شد هر دو آغاز دوران خدمتشان در دوره طاغوت بود اما در همان دوره طاغوت هم با ایمان و معنویت و ثبات قدم در مسیر حق حرکت کردند که سختی‌هایی را هم متحمل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: شهید سپهبد قرنی با آن درجه‌ای که در ارتش طاغوت داشت وقتی که در مسیر براندازی نظام طاغوت تلاش میکرد مورد غضب قرار گرفت و او را خلع درجه و از کار برکنار کردند و در خانه محقرش رفت زندگی کرد، حتی بعد از مدتی پاداش‌هایی که از طرف نظام طاغوت هم برایش فرستادند نپذیرفت و رد کرد؛ آن شهید بزرگوار در نظام طاغوت و ارتش طاغوت بود اما در مسیر حق و توحید، در مسیر مبارزه با طاغوت حرکت می‌کرد ولذا بعد از انقلاب اسلامی با حکم و فرمان امام(ره) مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی به او داده شد و بعد دیدید جریان ملی گرایی که دل در گرو طاغوت و استکبار داشت با اوچه کردند.

امام جمعه بندرانزلی بیان کردند: سیره و روش انسان‌های مومن اینگونه است، هر جایی که باشند در مسیر حق و در حال مبارزه با طاغوت اند و زیر بار ظلم و طاغوت نمی روند، در نقطه مقابل عده‌ای هم هستند که در نظام اسلامی زندگی می‌کنند اما دل در گرو دشمنان، بیگانگان، مستکبرین و طاغوتیان دارند حتی اگر ظاهر اسلامی و انقلابی هم به خود بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: دل، فکر و نگاه انسان اگر به سمت دشمنان اسلام باشد و اگر عمل و حرفش مغایر با حرف دین و ولی الهی در جامعه اسلامی باشد حرکتش در مسیر و هم جهت طاغوت و طاغوتیان خواهد بود، اسلام خطش مشخص است و با کسی تعارف ندارد، نمی شود کسی ادعای اسلامیت و انقلابیت و قدم گذاشتن در مسیر حق داشته باشد اما چشم به دست دشمنان و طاغوت و مستکبرین زمان داشته باشد این ها با هم جمع شدنی نیست.

ایشان افزودند: همانطور که در روایات و معارف دین به ما فرمودند شما هرچه به سمت خدا حرکت کنید از شیطان، طاغوت و باطل دور می‌شوید و هر چه به سمت شیطان، باطل و طاغوت بروید از خدا دور می‌شوید برای همین مهم نیست انسان در چه زمانی باشد مهم این است که انسان در چه مسیری باشد و چه فکر و اندیشه‌ای داشته باشد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: اگر انسان در نظام اسلامی باشد، مسئولیت هم داشته باشد اما نسبت به دشمنان اسلام نگاه دشمنانه و مبارزه جویانه نداشته باشد از آنهاست و نزد خداوند متعال در زمره دشمنان و معاندین نظام اسلامی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: نمی‌شود دشمن را با تعابیر خودساخته‌ای تنزیه و پاک کرد که اینها توبه کرده‌اند و آمده‌اند هل لی من توبه می گویند! این بسیار عبارت سخیف و بی‌مصداقی است، مگر می شود با کسی که به روی مسلمان‌ها در دنیا و روی نظام اسلامی شمشیر کشیده و لحظه‌ای و ذره‌ای از عناد و دشمنی‌اش با نظام اسلامی عقب نشینی نکرده است بگوییم توبه کرده و به سوی ما آمده و ما باید به سوی او برویم و بپذیریم توبه او را!

کدام منطق این را می‌گوید؟ کدام تدبیر در فکر، عمل و سیاست‌های دشمنان دیده‌اید که چنین تصوری دارید؟
ایشان با بیان اینکه امام(ره) فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است، افزودند: این بیان امام(ره) را اگر کسی تا به امروز هم باور نکرده بود امروز برای همه عیان شده است که دشمنان اسلام و در راس آنها آمریکای جنایتکار به دنبال براندازی نظام اسلامی و از بین بردن توانمندی‌ها و پیشرفت‌های نظام اسلامی هستند! دشمنان کجا عقب نشینی کردند؟ کجا از سیاست‌های ظالمانه خود برگشتند؟

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: دیدید در روزهای اخیر در عین حالیکه برای ابراز حسن نیت کارشناسان ما رفتند برای مذاکره که آنهم جای تامل دارد، همزمان با این مذاکرات و گفت و گوها با خرابکاری به مجموعه هسته‌ای ما خسارت وارد کردند! کدام پشیمانی برای اینها حاصل شده که به این جمع بندی رسیدید و اینگونه سخن می‌گویید؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: خداوند متعال در قرآن کریم میفرماید مستکبرین و هرکه با آنها و در مسیر آنها باشد جایگاهشان در آتش دوزخ است الا اینکه از آن مسیر برگردند و خودشان را اصلاح کنند و مورد پذیرش ولی قرار بگیرند.

ایشان تاکید کردند: یکی از درس‌های مهم شهدای عزیز ما بویژه این دو شهید عزیزی که امروز در این مراسم گرامیداشت نام و یاد و خاطره آنها ذکر می‌شود و شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت(ع) کسانی بودند که اگر در سیره شان نگاه کنید یک سر سوزن نسبت به دشمن سازش نداشتند، یک سر سوزن با دشمن مماشات نکردند و یک لحظه از مسیر حق منحرف نشدند.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: اگر کسی از مسیر حق منحرف شود بازگشتش به مسیر حق به این سادگی‌ها نیست و این درس بزرگی است که باید سرلوحه کارها و اقدامات ما باشد و همه ما باید از مکتب این شهدای عزیز و سرافراز و عزت آفرین درس بگیریم، خوشبختانه ارتش و مجموعه نیروهای مسلح ما امروز با عزمی راسخ و اراده‌ای پولادین در تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا ادامه دهندگان خط سرخ شهداء در مبارزه با استکبار و طاغوت جهانی است و چه خوب که مردم ما نیز این درس را گرفته اند و هر روز آگاه تر و بصیرتر و هوشیارتر نسبت به دشمن و توطئه های دشمنان می شوند و قطعا خداوند متعال به برکت این ایام خصوصا این ماه پر فضیلت ولیالی قدرش و به استقامت و ایستادگی و تحمل و شکیبایی مردم عزیزمان در این بیماری فراگیر و مشکلات معیشتی و اقتصادی عنایت خواهد کرد.