به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، آقای دکتر محمدولی روزبهان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد انزلی به همراه آقای دکتر مهدوی معاون محترم فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و آقای مهندس فاتحی مدیرکل محترم حوزه ریاست این سازمان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین دیدار و گفت و گو کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های آقای دکتر روزبهان و اقدامات ایشان در تهیه، تامین و اهداء تجهیزات و ملزومات بهداشتی به مردم و بیمارستان شهرستان و کمک معیشتی به کسبه و خانواده‌های نیازمند منطقه، از تلاش‌های آقای دکتر مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سابق و آقای فاتحی معاون سابق فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در این معاونت، تقدیر کرد و افزود: امیدواریم ضمن تداوم فعالیت‌های مدیریت قبل نسبت به رشد، ارتقاء، تطبیق و تنظیم برنامه‌های آینده با توجه به شعار سال موفق باشید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به ضرورت توجه ویژه به صادرات به عنوان یکی از رویکردهای اصلی مناطق آزاد، افزود: آن چیزی که اثر و رشد اقتصادی دارد صادرات است؛ در انجام کارهای اقتصادی تولیدی منطقه اگر صنایعی با زمینه‌ی صادراتی ایجاد شوند قطعا خیلی بهتر از صنایع نیازمند واردات خواهند بود و به کشور در دستیابی به استقلال اقتصادی کمک بسزایی می‌کند، بنابراین با توجه به اینکه معمولا در کشور به موضوع صادرات کمتر توجه می‌شود، این بخش میتواند وجه تمایز ویژه‌ای برای منطقه آزاد انزلی باشد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: اگر منطقه آزاد انزلی در زمینه صادرات غیرنفتی کشور ازجمله استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی، آبزیان و طیور استان گیلان با ایجاد صنایع تبدیلی و فناوری اقدام نماید تحول اقتصادی بزرگی در استان شکل خواهد گرفت؛ این موضوع قطعا با توجه به ارزآوری که دارد و تحریم های موجود، برای دولت مفید و ارزشمند است و می‌تواند جایگاه داخلی ویژه‌ای برای این منطقه به ارمغان بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: توسعه‌ فعالیت‌ها در منطقه آزاد انزلی باید توسعه متوازن باشد یعنی سهم شهرستان و انتفاع آن از وجود این منطقه لحاظ گردد اگرچه همانطور که سابقا مطرح کردیم همچنان قائل به گسترش محدوده منطقه به تمام شهرستان هستیم و معتقدیم تحقق این مسئله در پیشرفت و شکوفایی اقتصادی منطقه و شهرستان بسیار موثر است.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه استفاده از ظرفیت شهرستان بندرانزلی در زمینه اقتصادی و صنعت گردشگری را ضروری دانست و تاکید کرد: در صنعت توریسم و گردشگری از امکانات بندرانزلی و حتی همه‌ی استان استفاده شود، مجموعه‌ی  گردشگری را باید مانند پازلی دید که همه‌ی استان و شهرستان از آن منتفع شوند.

منطقه آزاد انزلی با توجه به شعار سال افزایش ظرفیت کارخانجات تولیدی را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار با بیان اینکه علاوه بر کارهایی در این منطقه درحال انجام است، رویکرد جدیدی را آغاز کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: یکی از این رویکردها تقویت جنبه‌های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی می‌باشد؛ منطقه آزاد انزلی، منطقه‌ای تجاری – صنعتی است اما باید در این زمینه‌ها روی مردمی که در محدوده منطقه زندگی می‌کنند کار کنیم.

دکتر روزبهان مهم ترین مشکل کشور را مشکل اقتصادی عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری پس از نامگذاری سال ۱۳۹۸ به “رونق تولید”، سال جدید را “سال جهش تولید” نامگذاری کردند؛ نزدیک به یک دهه است که این مباحث اقتصادی از سوی معظم له به عنوان پایه اصلی نظام مطرح شود که نشان از اهمیت والای اقتصاد است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه از زمانی که شعار جهش تولید توسط مقام معظم رهبری مطرح شد همه به فکر تحقق این شعار هستند، عنوان کرد: در این راستا منطقه آزاد انزلی افزایش ظرفیت کارخانجات تولیدی را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند و فعال سازی واحدهای تعطیل، تسریع ساخت واحدهای در دست احداث و افزایش ظرفیت واحدهای موجود در دستور کار است.

دکتر روزبهان ادامه داد: همچنین درصدد احداث شهرک صنعتی شماره سه هستیم که علاوه بر آثار اقتصادی مثبت و موثر، قریب ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند و قطعا برای مردم و جوانان امیدوارکننده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان مطرح کرد: در شرایط کنونی که کرونا به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است، در منطقه آزاد انزلی جهت حمایت از کسب و کارهای تعطیل شده اجاره بهاء مستاجرین در این مدت بخشیده شد و همچنین به خانواده های نیازمند کمک‌های معیشتی پرداخت گردید.