به گزارش www.seyedshamsoddin.ir، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم یادواره شهداء لیلاکوه لنگرود با بیان اینکه شرایطی که در آن زندگی می‌کنیم و انقلاب اسلامی در آن تحقق پیدا کرد دارای ویژگی‌های خاص، انحصاری و ویژه است، اظهار کردند: در طول تاریخ، اسلام هیچ زمانی اینگونه در دنیا مطرح نبود و به این حد دشمنی علیه آن نمیشد و به همان میزانی که اسلام، معارف دینی، مکتب اهل بیت و خط مقاومت در برابر ظلم، ستم و استکبار گسترش پیدا کرده، توطئه دشمنان و مخالفت آنها نیز علیه این شجره طیبه چون تقابل بین حق و باطل طی تاریخ همیشگی اسلام، بسیار گسترده شده است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه قاطبه ملت ما یکی از آن ملت هایی هستیم که با ندیدن پیامبر و ائمه به این آئین کامل نورانی ایمان آورده ایم و در این مسیر الهی حرکت می کنیم، خاطر نشان کردند: در شرایط کنونی توجه به بعضی از مسائل بسیار لازم و ضروری است؛ در تقابل و مبارزه حق و باطل، در همه نبردها پیروزی ازآن کسی است که قدرت برتر را داشته باشد.

نظام و انقلاب اسلامی موجب هراس و وحشت دشمنان شده است

ایشان با بیان اینکه قدرت به دو بخش سخت و نرم تقسیم می شود، تصریح نمودند: قدرت سخت معنای گسترده ای دارد و آن را می توان در ادوات و تجهیزات نظامی، در زمینه اقتصاد که یک قدرت برای هر کشور و ملتی محسوب می شود و یا در سایر مباحث که در میدان رزم به آن نیاز است معنا کرد؛ در این بخش نظام و انقلاب اسلامی علیرغم شرایطی که پس از پیروزی انقلاب بر او تحمیل شد خصوصا دوران دفاع مقدس، علیرغم میل استکبار جهانی و مرعوبان آن در داخل کشور به یک قدرت و توانمندی عظیم رسیده که موجب هراس و وحشت دشمنان شده است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی که چهل سال تحت تحریم دشمنان بوده از این حیث به مرتبه ای رسیده که بزرگترین قدرت دنیا جرات نمی کند و نمی تواند به خودش اجازه دهد که یک تیر به سمت مرزهای کشور شلیک کند، خاطر نشان کردند: شاهدید استکبار جهانی در کشورهای اطراف ما هر کاری دوست دارد انجام می دهد و رسما نیروی نظامی می آورد، اما چرا در ایران این امکان را ندارند؟ چون نظام اسلامی امروز با اتکا به داخل و توان و نیروهای خود دستاوردهایی را در عرصه نظامی و تجهیزات به دست آورده که دشمن تاب تحملش را ندارد و این یک مولفه مهم در قدرت به شمار می رود.

دشمنان انقلاب در جنگ نرم به رسانه ها و فضای مجازی وابسته به خود دل بسته اند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بخش دوم قدرت را قدرت نرم عنوان کردند و افزودند: قدرت نرم امکانات و توانایی هایی است که انسان‌ها و کشورها را در برابر توطئه های دشمنان مقاوم و در رفع شرارت ها موفق می دارد که مولفه های مختلفی دارد.

ایشان یک مولفه از قدرت نرم را بصیرت دانستند و خاطر نشان کردند: بصیرت یعنی اینکه انسانی و جامعه ای از بین توطئه ها، فتنه ها، شک ها و غبار آلودگی ها مسیر صحیح را تشخیص داده و دنبال کند و با عبور از امروز و به فردا برسد؛ یکی از نکات بسیار مهم در تاریخ اسلام این است که امت اسلام هرجایی دچار ضربه یا شکستی شده ناشی از عدم بصیرت و آگاهی بوده و دشمنان از این توان نرم بهره جسته اند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه تاریخ معصومین گواه می دهد که عدم بصیرت و تشخیص حق از باطل سبب شد حجج الهی در زمان خودشان میان انسانهای مدعی دین و اسلام تنها بمانند و به شهادت برسند، ادامه دادند: اگر این مولفه مهم در ملتی وجود نداشته باشد، آن جامعه به موفقیت دست پیدا نمی کند، اگر بصیرت نباشد راه سلطه دشمنان هموار می شود و به همین علت است که امروز دشمنان انقلاب در جنگ نرم به رسانه ها و فضای مجازی وابسته به خود دل بسته اند چون از طریق این فضا می توانند روی اعتقادات، باورها و دیدگاه های سیاسی و تفکرات افراد جامعه اثر گذاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: چندین سال است که دشمنان در این رسانه ها علیه نظام فعالیت می کنند و در این فضای مجازی گسترده و رها در بین افراد القائات خود را دست به دست می نمایند؛ در عین حالی که عقل، شرع و منطق می گوید باید این فضا کنترل شود برخی از مسئولین حاظر نیستند آن را کنترل کنند چون دشمن توان نظامی برای مقابله ندارد و با تحریم ها و فشار های اقتصادی به نتیجه نرسیده، به این فضا دل بسته و تنها راه تغییر در ایجاد حکومت را اثر گذاری روی فکر مردم می داند.

ایشان خاطر نشان کردند: دشمن برای اینکه بتواند روی فکر مردم و دیدگاه و نوع تفکر و زندگی مردم اثر بگذارد برخی مسئولین متاسفانه با رفتارهایشان به آنها کمک می کنند تا فضای غالب جامعه انقلاب کرده و شهید داده فضای مادیت و منعفت طلبی شود و کارش به جایی برسد که تکاثر در اموال و اختلاص در آن امری عادی شود و زندگی اشرافی برخی مسئولین محل سوال نباشد و به امری عادی تبدیل شود.

دشمن می خواهد روحیه شهادت طلبی را از بین ببرد

امام جمعه بندرانزلی مطرح کردند: چگونه این فضا را به جامعه القا کرده اند؟ چرا جامعه را به این جهت سوق می دهند؟ از این سبب که اگر فکر جامعه ای پی مادیت و جمع آوری ثروت و زرق و برق در زندگی دنیایی نرود که از هیچ تهدیدی نمی ترسد؛ اگر کسی دل در گرو خدا، آخرت و ازرش های دینی داشته باشد که شهادت طلب می شود؛ آنها با افزایش تعلق به دنیا و مال و منال میخواهند زندگی مومنانه و رحیه شهادت طلبانه را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: اگر جامعه به سمت منفعت طلبی رفت نه مسئولش و نه مردمش دیگر برابر دشمن نمی ایستند؛ اگر مسئولی در نظام اسلامی بجای حل مشکلات کشور شکمش مطرح شد و به دنبال تجملات و تشریفات رفت از جنگ می ترسد و سایه جنگ را همیشه در خواب می بیند! ملتی که آزاده، شجاع، بصیر و پایبند به ارزش های دینی است که از جنگ نمی ترسد، بلکه این دشمن است که از این ملت می ترسد.

ایشان اظهار داشتند: دشمن در طول این سالها فکر می کرد که القائاتش اثر گذارد بوده؛ در فتنه ۸۸ امتحان کرد و امیدوار شد، در اغتشاشات ۹۶ بازهم امیدوار شد و تلاش کرد اما در آشوب های اخیر فکر می کرد دیگر نقطه پایان است و گرا هایی که از داخل توسط عوامل نفوذی به دشمن داده می شد و عملکرد های بد طی سالهای اخیر و ضربه هایی که به اقتصاد کشور وارد آمده بود فکر می کرد الان شرایط آماده است تا گلابی برجام را او بچیند! و این اقدامات را دشمن در سایه مدیریت تفکر لیبرالی در کشور تدارک دیده بود.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: دشمنان در فضای مجازی یارگیری و عضوگیری کردند، خانه تیمی ایجاد کرده، آموزش آتش زدن به جان و مال مردم دادند اما چرا علیرغم اینهمه فرصت، ابزار و تعلل برخی دستگاه ها در انجام وظایف موفق نشدند؟ برای اینکه طی این فتنه ها و شرارت ها این قدرت نرم و بصیرت به قدری در مردم افزایش پیدا کرد که مردم زود نقشه دشمن را فهمیدند و کنار رفتند؛ در حوادث اخیر نیز مردم با اینکه در اوج سختی های معیشتی به سر میبردند، این افزایش قیمت و اجرای آن به شیوه نامناسب و غیر کارشناسانه‌ شوک دیگری به آنها وارد کرد و بهانه به دست دشمن داد، دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به سختی معیشتی مردم اشاره و تصریح کردند: به گفته خود مسئولان ۶۰ میلیون نفر در تنگنای اقتصادی هستند؛ ۶۰ میلیون چند درصد از جمعیت کشور است؟! در عین حال این مردم پای نظام ایستاده اند که این قدرت برتر نظام اسلامی است و دشمن علیرغم همه نقشه ها و طراحی ها و بی تدبیری های برخی مسئولین نتوانسته در بصیرت مردم اثر گذار شود.