به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه با استناد به این آیه شریفه یا أَیُّهَا النَّبِیُّ اتَّقِ اللَّهَ وَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَالمُنافِقینَ، اظهار داشتند: خداوند متعال در این فراز از آیه شریفه وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) را مورد خطاب قرار می دهد و این خطابات شامل انسان‌های مومن هم می‌شود و مراد، توجه مومنین به این توصیه‌هاست؛ در این آیه به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید تقوای الهی را رعایت کن، تقوای الهی چیزی است که همه انسان‌ها به آن نیاز دارند حتی انبیاء و اولیاء الهی، بدون تقوا هیچ کاری را نمی‌شود انجام داد و پذیرفته نمی‌شود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: وَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَالمُنافِقینَ ویژگی که بعد از توصیه به رعایت تقوا بیان می‌شود در بهره مندی انسان از تقوا خیلی مهم است، یکی از مصادیق و مظاهر رعایت تقوا این است که انسان دنباله رو کفار و منافقین نباشد و آن‌ها را بشناسد و در مسیر حق حرکت کند و در مسیر نفاق و کفر نرود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در طول تاریخ کسانی که دچار لغزش و انحراف شدند خصوصاً در تاریخ اسلام در زمان همه امت‌ها و انبیاء مختلف کسانی بودند که از نعمت تقوا بی‌بهره بودند ولذا در مسیر خلاف افتادند و در جریان نفاق و کفر و مقابله با انبیاء و اولیاء الهی قرار گرفتند، خاطر نشان کردند: در این ایام که شب شهادت جانسوز مظلومانه یگانه بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا(س) است، این شخصیت برجسته و ویژه‌ای که در حساس‌ترین مقطع تاریخ اسلام آنگونه که باید عمل می‌کرد به میدان آمد و عمل کرد.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه گاهی اوقات چون اطلاع از جریانات تاریخی نداریم، به اهمیت‌ها و حساسیت‌ها فکر نمی‌کنیم، افزودند: اگر در معارف دین و تاریخ اسلام اهل تعمل و تعمق باشیم.

و به عمق تاریخ و حساسیت‌های زمان و کارهای مثبت و منفی تاریخ توجه کنیم متوجه می‌شویم فاطمه زهرا(س) برای حفظ اسلام ناب محمدی(ص) چه حرکت عظیمی در این مدت عمر کوتاه سراسر مصیبت بار بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) انجام داد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه اگر این جهاد و در فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیینی فاطمه زهرا(س) نبود سقیفه کار اسلام را تمام کرده بود، خاطر نشان کردند: آنچه موجب شد این اصل مهم اسلامی که هم در قرآن کریم هم در فرمایشات معصومین نسبت به اهمیت آن تاکید شده است و در روایت معروف امام باقر(ع) که اسلام بر پتج پایه استوار شده، یکی از این پایه ها ولایت است و به هیچ چیزی به اندازه‌ای که به اصل ولایت تاکید شده به سایر اصول دین تاکید نشده است چون اگر ولایت نباشد سایر اصول دین هم از بین می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: اگر در کنار جریان‌های غاصبانه و انحرافی که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) تا به امروز در بخش قابل توجهی از جهان اسلام پدید آمد اهل بیت پیامبر اکرم نبودند، راهنمایی نمی‌کردند، تذکر نمی‌دادند، حکومت علوی، جهاد فاطمی و قیام سیدالشهداء نبودند برای جهت صحیح را به مردم معرفی کردن ما امروز چیزی از اسلام ناب نداشتیم.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اساسا به شهادت رسیدن اولیاء خدا برای این بود که اسلام ناب را تبیین می‌کردند، تصریح کردند: مگر این‌ها با خلفای جور مبارزه نظامی کردند؟ جز در زمان امیرالمومنین(ع) آن‌هم به خاطر اینکه خودشان به جنگ حضرت آمدند و فتنه کردند؛ فاطمه زهرا(س) در برابر غصب خلافتی که شد و سقیفه‌ای که آمد مسیر اسلام را از راه خودش تغییر داد مگر جهاد نظامی کرد؟ مگر اسلحه دست گرفت؟ چیزی جز بیان تبیین و افشاگری و بیان اصل دین و معارف دین و حقانیت ولایت نبود.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: اگر نبود این جهادها چیزی دست من و شما نبود حتی امروز انقلاب اسلامی هم وجود نداشت؛ در یک شرایط حساس که یک نمونه آن در کشور خودمان فتنه ۸۸ را داشتیم، فضاسازی کردند، خسارت‌ها زدند این‌همه هم مردم آگاه بودند و حق را از باطل می‌شناختند، جریان آسیب زایی ایجاد شد و خسارت‌هایی به کشور زدند که مقام معظم رهبری فرمودند خیلی از این خسارت ها جبران شدنی هم نیست، مردم در استان‌هایی مثل گیلان ۸ دی و در بقیه کشور ۹ دی به میدان آمدند تا بساط فتنه را جمع کردند حالا شما همین را با سقیفه بعد از پیامبر(ص) مقایسه کنید که همه سکوت کردند و با سقیفه بعیت کردند، فقط یک نفر به میدان آمد و جلوی این حرکت ویران کننده فتنه بعد از پیامبر اکرم(ص) گرفت که تنها فاطمه زهرا(س) به همراهی امیرالمومنین(ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: بعضی از ماها در ۹ دی و ۸ دی با تردید به میدان آمدیم با آن جمعیتی که داشتیم برخی هم با اینکه حقانیت را می‌دانستند حتی نیامدند اما فاطمه زهرا(س) همه مصائب و شدائد و سختی‌ها را به جان خرید چون این نقطه، نقطه حساس تاریخ بود و باید این حرکت انجام می‌شد.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: در طول تاریخ اسلام هدف دشمنان همین بوده تا امروز هم همین است و فکر نکنید امروز در دنیای فعلی استکبار جهانی، صهیونیست‌ها و اذنابشان با اسلام سر سازگاری دارند! حتی اگر به اسلام آمریکایی هم دستشان برسد از بین خواهند برد ولی در برابر اسلام ناب، اسلام آمریکایی را علم می‌کنند چون تحملش برای آن‌ها راحت تر است وگرنه با ریشه اسلام مخالف هستند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: ایجاد تحریف در واقعیات و به تعبیری تغییر تفکر و باور مردم و محاسبات نظام اسلامی و مسئولین و دیکته کردن سیاست‌های خودشان در دستور کار دشمنان است و مصادیق مختلف دارد که یکی همین مذاکرات است و هر روز دنبال این می‌روند تا چوب لای چرخ بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: در سند استراتژیک پنتاگون که در سال ۲۰۱۲ تبیین کردند و در این سال‌ها به آن عمل می‌کنند حرفشان این است که جنگ جنگ ایده‌ها و روایت‌هاست، جنگ جنگ نظامی نیست و پیروز میدان کسی است که بتواند جنگ ایده‌ها و روایت‌ها را ببرد و به آن عمل می‌کنند و متاسفانه در خیلی از بخش‌ها موفق هم بوده‌اند.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در جنگ روایت‌ها کسی موفق است که هم روایت بسازد هم کنترل کنند هم بهره برداری کند، افزودند: در این سال‌های اخیر علیه جامعه اسلامی، نظام اسلامی، مقام معظم رهبری، دفاع مقدس و همه نقاط برجسته نظام اسلامی دشمن قلب واقعیت می‌کند و ابهام آفرینی و دروغ پردازی می‌کند تا باورها را عوض کند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: دشمن دنبال این است که با همین روایت سازی و کنترل فضا با این روایتی که خودشان ساختند اثرگذاری کند و در جامعه اسلامی عده‌ای خصوصاً افرادی که مسیولیتی هم داشتند و تاثیرگذار بودند سیاسیتی که آمریکا می‌خواست را علیرغم خواست مقام معظم رهبری و مردم بر نظام تحمیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: تنها راه مقابله با این طراحی دشمن به فرموده رهبر معظم انقلاب فقط جهاد تبیینی است؛ اینکه انسان روشنگری کند و در این عرصه‌ای که استکبار جهانی به سرکردگی رژیم‌ صهیونیستی و رسانه‌هایی که در اختیارشان هست مثل BBC و CNN و برخی رسانه‌ها و مطبوعات داخلی که همان جریان را در جامعه ما دنبال می‌کنند تا با قلب واقعیت‌ها روایت‌سازی‌ها بکنند باید جهاد تبیینی بکنیم یعنی به بیان واقعیات بپردازیم.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه جهاد تبیینی وظیفه همگان است نه تنها عده خاصی، افزودند: رسانه‌ها و افراد اثر گذار بیشتر اما همه مردم باید در این مسیر آنچه وظیفه است را انجام دهند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به شهادت شهید مفتح که به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده، تصریح کردند: دو قشر حوزه و دانشگاه که دشمنان دنبال این بودند که همیشه بین حوزه و دانشگاه فاصله بیاندازند و از هیچ تلاشی در این جهت دریغ نکردند دو قشر اثرگذار تحول آفرین در جامعه هستند که باید همپای هم کار کنند و کشور را به پیشرفت برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: هم باید دانشگاهی داشته باشیم که معتقد به دین و مبانی دین و ارزش‌های انقلاب باشد و به تعبیری متعهد باشد در کنار تخصصش و به یک حوزه علیمه‌ای نیاز داریم که در کنار تلاش‌های فکری و اندیشه‌ای که می‌کند به نیاز‌های روز جامعه پاسخ دهد و نیز برای تبیین واقعیات در کنار دانشگاه پا به پای هم پیش‌ بروند، اگر اینگونه شود جهاد تبیینی شکل می‌گیرد.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: جهاد تبیینی این است که ما آنچه واقعیت هست را بگوییم و بیان کنیم و نگذاریم روایت‌های جعلی و انحرافی دشمنان به جامعه ما غالب شود.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: در این ایام که شهادت فاطمه زهرا(س) است دشمنان دست به کار شدند و محور غربی عبری عربی که تنها محور توطئه در جهان خصوصاً در امت اسلام هستند در تلاشند تا با بهره‌گیری از شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در جامعه اسلامی و امت اسلام ایجاد اختلاف کنند، در همین هفته‌های اخیر توسط شخصی که با هتاکی و حرف‌هایی که زده اسم با مسمایی هم دارد در صدد ایجاد اختلاف بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: همچنین در آمریکا فیلمی ساختند که به آتش کشیدن خانه فاطمه زهرا(س) و مضروب کردن حضرت را نمایش می‌دهند برای اینکه احساسات شیعه را تحریک کنند، ضاربین را هم نشان می‌دهد که به اهل سنت هم بر بخورد، برنامه ریزی کردند تا از این طریق در ایام شهادت فاطمه زهرا(س) بین شیعه و سنی و جریان‌های ضد استکباری در عالم اسلام ایجاد اختلاف کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: در این اتفاقی که افتاد و هتاکی که انجام شد الحمدلله موضع گیری صحیح و به موقع علمای اهل سنت را در کشور و جهان اسلام داشتیم و هتاکی این شخص نسبت به اهل بیت(ع) را محکوم کردند و نشان دادند حساب اکثریت اهل تسن از عده معدودی که دنبال اجرای نقشه‌های استکباری هستند جداست و این نقطه قوت در وحدت امت اسلام بین اهل سنت و شیعیان است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: نکته دیگر که اینجا معلوم می‌شود و علیرغم خواست دشمنان تایید و تثبیت شد این است که اهل بیت(ع) هم برای شیعیان هم اهل سنت محور وحدت و انسجام در جامعه اسلامی و وجه مشترک مذاهب اسلامی و اقوام اسلامی در کشور ما و در عالم اسلام است، می‌دانید و شنیدید و دیدید که خیلی از اهل سنت هم برای اهل بیت(ع) سوگواری می‌کنند‌.

خطیب جمعه بندرانزلی در پایان خاطرنشان کردند: در چنین حوادث و شرایطی که پدید می‌آید وظیفه اصلی همه مردم خصوصا نخبگان تبیین است؛ بالاخره تاریخ واقعیاتی دارد و نمی‌شود کسی بیاید از خودش در تاریخ و مسائل فقهی ما سخنان سخیف و بی پایه و اساسی بگویند و بی‌جواب بماند، همه اش بحث دارد در مجامع علمی کما اینکه در همین ایام پاسخ های مستدل فکری و علمی دادند اما این باید منتشر شود و به عموم جامعه منتقل شود، البته در کنار همه این کارها دستگاه‌های مسئول هم موظفند وظایف خودشان را نسبت به این نوع هتاکی‌ها که به دنبال وحدت شکنی در جامعه و امت اسلام هستند عمل کنند که قطعا هم عمل می‌کنند اما ما باید حواسمان باشد در نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیریم، بله احساسات همه ما نسبت به این سخنان سخیف و هتاکانه جریحه دار می‌شود اما باید نیازهای زمان و نقشه دشمن را بشناسیم‌، امت اسلام در شرایط ویژه‌ای قرار دارد که هوشیاری بیش از پیش را در مواجهه با حوادث میطلبد.