به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان با تاکید بر اینکه امروز عرصه نبرد نظام اسلامی با استکبار جهانی در حوزه عفاف و حجاب است، تصریح کردند: حمله پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم غاصب صهیونیستی که تحت عنوان عملیات «تنبیه متجاوز» توسط سپاه پاسداران انجام شد بسیار کار مهم و مؤثری بود و دشمن را منفعل کرده است اما چشم امید دشمن به همین ناهنجاری‌های جامعه ما است که از این طریق جامعه ما را به اضمحلال برساند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: دشمن وقتی فرهنگ و عفاف حجاب و کانون خانواده و حیا و شرم در نوجوان و جوان ما را از بین برد و آن‌ها را به انواع فسادها آلوده کرد دیگر خیالشان راحت است و می داند که ما با این کاهش جمعیت و سیر نزولی‌ جوانی جمعیت‌مان و ابتلا جوان‌ها به این فسادها فردا دیگر مقاومتی در برابر دشمن وجود نخواهد داشت و لذا عرصه میدان نبرد ما امروز همین‌جاست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر لزوم مقابله با این ناهنجاری‌هایی که دشمن در کشور ما پدید آورده، متذکر شدند: همۀ بخش‌های جامعه باید در مقابله با این ناهنجاری‌ها بسیج شوند، این کاری نیست که بگوییم اگر یک بخش جامعه توجه نکرد عیبی ندارد، همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم که اگر یک جای آن سوراخ شود همه غرق می‌شوند! اگر فساد بیاید همه آلوده می‌شوند و دامن همه را خواهد گرفت.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: ما در مقابله با این ناهنجاری‌ها باید حالت عملیاتی‌ و جنگی داشته باشیم؛ بحث از تذکر گذشته، در کنار همین «طرح نور» که طرح عملیاتی است و نیروی انتظامی بر عهده گرفته و به میدان آمده و بسیج و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و عموم مردم هم دارند کمک می کنند این بحث، بحث مقابلۀ مقتدرانه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: حجاب یک قانون است ولذا باید در سطح شهر هم تبلیغاتی با جملات کوتاه و درشت همچون «حجاب قانون است و یا بی‌حجابی خلاف قانون» صورت پذیرد تا همه ببینند و فردا اگر نیروی انتظامی کسی را دستگیر کرد و برد نگوید که من خبر نداشتم که حجاب قانون است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: در منطقه آزاد هم آقایان فقط مسئولیت فنس را ندارند، محدودۀ منطقه آزاد هم مال شماست یعنی اگر احیانا‌ً بی حجابی در بیرون فنس هم انجام می‌شود مسئولیتش برعهده منطقه آزاد است، مسئولیتش با شهرستان و فرمانداری نیست ضمن اینکه در خود فنس هم دچار مشکل هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه هر کدام از مسئولان شهرستان در حوزه مسئولیت خودشان مسئولیت پذیر باشند و امور را به دیگران واگذار نکنند که اماکن برود بگیرد یا امر به معروف برود تذکر بدهد، افزودند: متاسفانه خیلی از دستگاهایی که مسئولیت‌هایی دارند یا مسئولیت هایشان‌ را انجام نمی‌دهند‌ یا اصلا انگیزه‌ای ندارند برای مقابله با بی‌حجابی و ناهنجاری‌ها ندارند، این قابل قبول نیست که در نظام اسلامی یک مسئولی در یک مسئولیتی بنشیند و به یک اصل مهم شرعی و قانونی که در نظام وجود دارد و عدم رعایت آن این همه آسیب می‌تواند به کشور ما بزند معتقد نباشد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه ما توجه به این نکته داشته باشیم که ناچاراً در یک عرصۀ نبردی ورود کردیم که باید در این عرصه حتماً بر دشمن فائق بیاییم، افزودند: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کار به بی حجابی فقط ختم نمی شود، می‌بینید که الان همین که نوجوان و دانش آموز و دختر و پسر ما می‌رود پای قلیان‌ می‌نشیند‌ و این نشان می‌دهد‌ که دشمن یک سنگر‌ دیگر جلو آمده است، همین قدر که در بعضی از خانواده‌ها نسبت به این مسئله بی‌توجهی می‌شود یعنی دشمن توانسته آن‌ها را نسبت به یک امر مهم خانوادگی و شرعی بی انگیزه کند، لذا باید بدانیم در یک میدان نبرد هستیم و همه ما هم باید پای کار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: اگر ما یک جا کوتاه بیاییم دشمن از همان‌جا ورود می‌کند و از همانجا هم کارش را گسترش می‌دهد؛ امکان دارد مثلاً دستگاه قضایی‌ و نیروی انتظامی یا سپاه پای کار بایستند‌ و محکم مقابله ‌کنند اما دشمن یک‌ مرتبه از دستگاهی‌ مثل دانشگاه‌ها یا آموزش و پرورش یا حوزه ورزش و جوانان که مردم بیشتر با آن‌ها سر و کار دارند نفوذ کند و ما را دور بزند و همه را هم خلع سلاح کند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در کنار این اقدامات و برخورد قاطعی‌ که دارد انجام می‌شود کار تبلیغی و فرهنگی هم لازم است،متذکر شدند: ما هیچ موقع مستغنی‌ از کار فرهنگی و تبلیغی نیستیم اما کار فرهنگی و تبلیغی که موثر واقع شود نه صرفاً چیزی برای رفع تکلیف بنویسیم و جایی بگذاریم که اصلا هیچکس‌ نمی‌بیند.‌

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: ما در رابطه با اصناف واقعاً انتظار داریم وسط میدان باشند و آنچه مسئولیت قانونی شان است بیاورند وسط میدان، نمی‌شود همه را گردن یک دستگاه بیندازیم، مگر نیروی انتظامی چقد نیرو و ظرفیت دارد؟! همه کمک کنند خصوصا آن هایی که بیشتر اثر گذراند در جامعه و در عین حال ادارات هم همه موظفند که این قانون را هم جدی بگیرند و هم در مجموعه خودشان اجرا کنند.

امام جمعه بندرانزلی در پایان خاطرنشان کردند: باید برای مسئولین و پرسنل ادارات جلسات فرهنگی و توجیهی بگذاریم که در نظام اسلامی ما به افرادی که خلاف قانون رفتار می‌کنند و حجاب را رعایت نمی کنند ارائه خدمات نداریم و کارمند هر مجموعه‌ای باید بداند که این یک امر قانونی و یک امر اعتقادی است.