به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک هفته کرامت و ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، اظهار داشتند: ان‌شاءالله خداوند متعال همه ما را از پیروان اهل بیت‌(ع) قرار دهد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: امروز ۲۸ خرداد است که ماه‌ها منتظرش بودیم تا فرا برسد تا با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای در کشور حرکت جدید و تحول و تغییر اساسی در مدیریت کشور پدید بیاید؛ الحمدلله تا آنجایی که رصد کردیم استقبال و حضور مردم علیرغم خواست دشمنان و بدخواهان نسبتا خوب بوده و امیدواریم در ساعت‌های باقی مانده بیشتر و بهتر بشود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: باید مسئولین توجه داشته باشند همانطورکه مقام معظم رهبری تاکید کردند در برگزاری انتخابات کاستی‌ها و کمبودها و موانعی برای رای دادن مردم وجود نداشته باشند؛ در شهرستان امیدواریم مشکل وجود نداشته تا مردم به راحتی در امر مهم انتخابات شرکت کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: در ساعات پایانی انتخابات همه یک وظیفه مهم و اساسی داریم، اولین وظیفه تواصی به حق است یعنی الان که نماز تمام شد و رفتید منزل استراحت کردید تلفن را بردارید به بستگان و دوستان زنگ بزنیم حال و احوالی بپرسیم، صله رحم کنیم و جویا شویم که رای داده‌اند یا نه؛ اگر نداده‌اند توصیه کنیم که بروند رای بدهند که این تواصی به حق است.

ایشان افزودند: اینکه من رای دادم کارم را انجام دادم به بقیه کاری ندارم اصلا درست نیست؛ در این انتخابات حضور بیش از پیش مردم لازم و ضروری است و اگر کسی حسب آنچه مقام معظم رهبری فرموده‌اند ناامیدی پیدا کرده، گله مند است و رغبتی برای شرکت در انتخابات ندارد را باید به حضور پای صندوق رای توصیه کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه رسانه‌های بیگانه، معاندین و بدخواهان نظام اسلامی و مردم مدت‌هاست ۲۴ ساعته یاس آفرینی میکنند تا مردم پای صندوق‌های رای نروند، خاطر نشان کردند: ما باید مردم، دوستان و آشنایان را توصیه کنیم تا در ساعات باقی مانده در انتخابات شرکت کنند تا این حربه دشمنان بی‌اثر شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین دومین توصیه را توصیه به انتخاب اصلح عنوان کردند و افزودند: این خیلی مهم است که ما دیگران را تشویق کنیم که از روی فکر، منطق و آگاهی رای بدهند و فریب تبلیغات بی پایه و اساس و تخریب ها و تحریک‌های برخی را نخورند.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: مردم باید به کسی رای بدهند که بتواند مشکلات موجود کشور را رفع کند و توانایی این کار را داشته باشد، مردمی و دلسوز مردم باشد، جهادی، پرتلاش و پرتحرک باشد؛ ریاست در اسلام به معنای نشستن و دستوردادن نیست، کسی باید رییس جمهور جمهوری اسلامی باشد که راه بیافتد به دنبال کار مردم برود و در بین آنها حضور داشته باشد و از نزدیک ببیند و درک کند که مشکل کجاست تا در پی حل آن برود.

ایشان تاکید کردند: مقام معظم رهبری فرمودند دولت باید جوان، حزب الهی و تحول آفرین باشد؛ اینها دندانه‌های کلیدی است که قفل مشکلات کشور را باز می‌کند نه آن کلیدی که دو دوره قبل آورده بودند و گم شد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: ممکن است کسی دوره های قبل بنا بر تشخیصی رای داده و اشتباه از آب درآمده حالا بیاید جبران کند و دوباره در همان مسیر نرود؛ کاندیداهایی که ادامه جریان قبلی هستند در مناظرات نشان دادند و به حسب اعتراف روسای آن جریان سیاسی توانشان نصف توان این افرادی که فعلا هستند نیست مبادا کسی گول بخورد و ۴ سال آینده را هم خراب کند!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: از دعا و توسل و التجا به پرودگار متعال غفلت نکنیم؛ کار سنگین و مهم است و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید می‌کنند خداوند متعال باید دل‌ها را به سمتی جلب کند تا مردم انتخاب درستی داشته باشند؛ همه مردم جامعه باید دعا کنند که پرودگار متعال دل‌های مردم ما را به فرد اصلحی که می‌تواند مشکلات را برطرف کند متوجه کند و این با توسل به خداوند متعال، ارواح معصومین(ع)، روح مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، ارواح مطهر شهدا که رفتند تا اسلام بماند میسر شدنی است.

ایشان در پایان با بیان اینکه شنبه بعد انتخابات شنبه رفاقت است و رقابت‌ها تمام شده و هر کسی که انتخاب شد و مسیولیت را بر عهده گرفت همه کمک کنند تا مشکلات مردم را برطرف کنند و کدورتی بین مردم باقی نماند، خاطر نشان کردند: انتخابات شوراها هم مهم است و توصیه کنید که مردم به کسانی رای بدهند که ویژگی هایی که برای ریاست جمهوری لازم است را داشته باشند چون اینجا هم لازم است و همانطورکه یک دولت قوی میتواند ایران قوی بسازد، یک شورای قوی هم میتواند شهری قوی بسازد؛ به افرادی رای بدهند که تخصص، تعهد، توانایی داشته باشند و جوان و تحول‌گرا باشند و حقیقتاً به دنبال خدمت برای مردن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین با بیان اینکه ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ سالروز آغاز مقابله مسلحانه منافقین علیه مردم و نظام اسلامی بود که منجر به شهادت متجاور از ۱۷ هزار شهید ترور در سطوح مختلف از جمله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن گردید، خاطر نشان کردند: این حوادث نکات بسیار مهم و عبرت آموزی دارد از جمله دوگانگی حقوق بشر آمریکایی و غربی که ان‌شاءالله در فرصت‌های آتی به آن خواهیم پرداخت.

ایشان در ادامه ضمن گرامیداشت شهادت شهید دکتر مصطفی چمران که روز بسیج اساتید ناگذاری شده، خاطر نشان کردند: از این مناسبت ها و شهادت ها که برای جامعه ما و همه مردم اسوه و الگو هستند استفاده شود تا به گونه ای این فرهنگ را ترویج کنیم که امثال این افراد در جامعه ما تکثیر شوند و افزایش پیدا کنند چون یکی از کارکردهای مهم نظام اسلامی انسان سازی است.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، عنوان کردند: امروز در جامعه نیاز داریم هرچه که پیش میرویم تبلیغات اسلامی دینی و ترویج این فرهنگ در جامعه گسترش پیدا کند؛ مردم هم خودشان باید مروج تبلیغات دینی باشند، قبل از انقلاب وجود هیئات مذهبی جلسات قرآنی و دینی هر کدامشان به اندازه یک اداره تبلیغات در جامعه کار می‌کرد و نباید از تلاش‌هایی که میتوانیم در تبلیغ دین داشته باشیم غفلت کنیم و بگوییم باید این سازمان همه کارها را انجام دهد و در تبلیغ فرهنگی جامعه نقص ایجاد شود.

ایشان همچنین با اشاره به روز اصناف افزودند: از اصناف بخاطر آنکه در این یک سال و نیم کرونا سختی‌ها و مشکلات اقتصادی به کسب و کارشان وارد شد و همراهی که با مردم و مسئولین در رعایت دستورالعمل‌ها داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم؛ اگرچه شرایط سخت است اما سعی کنند با مردم مدارا و رفق بیشتری داشته باشند تا مشکلات اقتصادی به مرور برطرف شود.