به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تسلیت ارتحال جانسوز حضرت خدیجه(س) ام‌المومنین؛ بانوی فضیلت ایثار و خردمندی و درایت که علیرغم حق عظیمی که به گردن اسلام و مسلمانان دارند قدرشان شناخته شده نیست، اظهار داشتند: اگرچه به توصیه مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای شناساندن این چهره بسیار ذی‌قیمت برای اسلام و مسلمین انجام شده اما به سطح عموم جامعه تسری پیدا نکرده و یکی از وظایفی که شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان دارد همین شناساندن چهره های دینی، حضرات معصومین(ع)، اولیاء الهی و به همین ترتیب تا شخصیت‌های برجسته ای که در تاریخ اسلام، تشیع، ایران، استان و شهرستان داریم است.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: ان‌شاءالله بتوانیم وظیفه‌مان را نسبت به این بانوی بزرگوار و پرفضیلت که وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) در توصیف آن حضرت هم به عنوان بهترین مادر مومنین و هم افضل امهات المومنین نام بردند و تعابیری که جبرائیل از طرف پرودگار متعال برای حضرت خدیجه(س) آوردند و همه ویژگی هایی که موجب شد حضرت خدیجه به چنین جایگاهی برسد که هم همسر پیامبر و هم مادر همه ائمه(ع) و به تعبیری همه مومنین و مومنات است ایفا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: جلسۀ شورای فرهنگ عمومی پس از چند ماه تاخیر مجدداً تشکیل شد اگرچه هم باید جلسات شورای فرهنگ عمومی طبق آئین نامه دو ماه یک بار برگزار شود و هم با عزم و همت بیشتری مسائل و معظلات فرهنگی جامعه که روز به روز در حال افزایش است مورد بحث، بررسی و اصلاح قرار بگیرد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای مسائل فرهنگی است، تصریح کردند: ما مسئولیت وضعیت فعلی را پذیرفته‌ایم و باید در قبال آن پاسخگو باشیم حتی اگر در دنیا از ما سوال نکنند در قیامت باید جواب پس بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: پاسخگوی هر معظل فرهنگی که در شهرستان پیدا می‌شود یا گسترش پیدا می‌کند یا موجب آسیب‌هایی می‌گردد شورای فرهنگ عمومی است و نمی‌توان رفع تکلیف کرد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: باید مسئله شورای فرهنگ عمومی را از حیث فعال شدن و تصمیمات موثر گرفتن و بررسی آسیب‌ها و برطرف کردن چالش‌ها جدی بگیریم؛ دشمن با همه توان و ظرفیت تلاش می‌کند تا جامعه ما را از ابعاد مختلف و زوایای گوناگون چه در بعد اقتصادی، سیاسی و خصوصاً مسائل فرهنگی دچار آسیب کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: همه ما میدانیم که اگر دشمن از هیچ طریقی نتواند بر هیچ کشور و ملتی مسلط شود، از راه فرهنگ و تغییر فرهنگ و سبک زندگی مردم نفوذ می‌کند و وارد می‌شود، این مسئله را هم در تاریخ هم طی این ۴۳ سال تجربه کرده‌ایم.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: امروز چه کسی این نوع رفتار را در زندگی‌ها، حجاب و عفاف، تربیت نسل، معظلات اجتماعی و اعتیاد مطلوب جامعه ایرانی می‌داند نه اسلامی!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: باید تصمیمات این شورا هم کارشناسی باشد و هم با جدیت پیگیری شود تا معظلات جامعه کاهش پیدا کند؛ اگر همه اعضای حقوقی و حقیقی این مجموعه با هم باشند و کارگروه‌های لازم فعال شوند قطعا کار پیش می‌رود و می‌توانیم بر مشکلات فائق بیاییم اما اگر در کنار هم نباشیم و فقط حضور فیزیکی داشته باشیم اثری بر جلسات این شورا مترتب نیست.