به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی صبح امروز (پنج شنبه) روسای ادارت با حضرت حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین به مناسبت آغاز دهه فجر دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در ابتدای سخانان خود با اشاره به آغاز دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه در مورد وظایف و سیر رفتاری مقام امامت در جامعه اسلامی تصریح کرد:در امامت و ولایت اهل بیت (ع) و در قیام امام(ره) معیار های واحدی وجود دارد،اگر بخواهیم تطبیق بدهیم می بینم که هدف از قرار دادن امامت در جامعه اسلامی یک سری اهداف و اصول را تعقیب می کند که هر زمان که این اصل در مدار خودش ایجاد خودش ایجاد شود و حرکت کند جامعه اسلامی به اهدافش نزدیک می شود و هر زمان که از آن محور فاصله گرفته انحراف و اِعوجاج و مشکلات سختی گیربان گیر انسان ها شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به خطبه ی پر مضمون حضرت فاطمه (س) اضافه کرد:مسائلی که حضرت بیان کردند و آن اسلامی که حضرت در این خطبه تشریح و به مردم یاد آوری میکند و زحماتی که پیامبر برای هدایت انسان ها و اسلامی شدن آن جامعه ی جاهلی کشیدند و بعد راجب اصل امامت و ولایت در جامعه با این تعابیر بیان میکنند که خداوند متعال امامت ما را نظام جامعه و مایع اتحاد مسلمانان قرار داده است،در جامعه ای که از این اصل فاصله گرفته اهمیت این جایگاه را گوشزد می کند.

وی همچین گفت: تعبیری در فرمایشات حضرت فاطمه (س) است با این عنوان، زمانی که زنان به عیادت ایشان آمدند حضرت ناراضایتی خودشان را از آن شرایط که از مسیر اصلی اسلام و امام و ولایت فاصله گرفته اینگونه بیان کردند که بنده مضمونش را عرض میکنم و آن این است که اگر مردان شما می گذاشتند همانطور که خداوند متعال معین و پیامبر ابلاغ کرده امیرالمونین(ع) زمام جامعه را بدست میگرفتند شتر خلافت را به گونه ای هدایت میکرد که آب در دل کسی تکان نمیخورد،خاصیت امامت در جامعه ی اسلامی همین است.

امام جمعه بندرانزلی در بیان مقام و وظیفه امام در جامعه نیز خاطر نشان کرد: امام در جامعه مسئول این است که دست بندگان خدا را بگیرد و به مقصد برساند،یعنی باید به گونه ای تدبیر و برنامه ریزی کند که هم دین و هم دنیای مردم تامین شود ، اسلام تعادل بین دنیا و آخرت را برقرار می کند، کار امامت در جامعه همین است،اگر این را معیار می کردند همانطور که امام برای انقلاب همین را استقرار کرد،اوضاع جامعه نیز فرق می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به ویژگی ۴۰ ساله این انقلاب گفت: ما باید به گونه ای مدیریت کنیم که در حوزه فعالیت ها مبنای اندیشه ها و معیار های دینی وجود داشته و مورد توجه باشد.

*نباید خدمت به مردم امری ظاهرسازی و نمایشی باشد

وی همچنین افزود: امام در همه ی تلاش ها و مسیری که شروع کردند و در تمام مسیرشان دو مسئله مردم و اسلام را در راس همه مسائل قرار می دادند، امام در مورد مسائل دینی با هیچ کس تعارف نداشت ، نمی شود مدیر اسلامی در جامعه اسلامی مسئولیت داشته باشد اما توجه به معیارهای دینی نکند، این پذیرفتنی نیست ، در خصوص جایگاه مردم نیز همه ی حکومت ها می گویند ما آمده ایم برای خدمت به مردم، اما این ظاهر ماجراست اما شعار امام و اسلام یک اصل اعتقادیست.

*برخی از مسئولان ما از وزیر و استاندار بیشتر از خدا می ترسند

امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود همچنین خطاب به مسئولان گفت: مستقیما خدمت شما را خدا می‌بیند، اگر درست کار کردیم اجر میدهد اگر خلافآن عمل کردیم جزای آن را می بینم ، ما از خداوند متعال نباید به اندازه استاندار یا وزیر بترسیم؟ تاکید خدمت به همه ی طبقات مردم به ویژه طبقه ی مستضعفین در مشی امام سرلوحه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه تاکید کرد: تجدید بیعت با امام صرفا رفتن به مرقد مطهر ایشان نیست بلکه به عمل کردن در طول خدمت است که هم بهره اخروی و هم بهره دنیایی برای ما دارد.

وی با اشاره به سخنی از پیامبر که می فرمایند: «خداوند متعال برای کسانی که به مردم خدمت میکنند پاداش هایی مد نظر قرار داده است ،هر انسان مومنی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند یکی از پاداش های آن این است که خداوند در بهشت به همان اندازه خادم به او هدیه خواهد کرد.»

*اگر روحانی و مدیر جامعه اصلاح شد، امت اصلاح می شود / مردم دوست دارند شما مسئولان را کنار خود ببینند

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اصلاح جامعه اسلامی منوط به اصلاح هرکدام از ما است اظهار کرد: دو دسته هستند که اگر با تقوا باشند بقیه ی مردم هم اصلاح میشوند و اگر فاسد باشند امت نیز فاسد میشود ، ما روحانیون و شما مدیران، ما اگر درست بشویم جامعه و امت درست می شود، اگر روحانیت و مدیران ما با تقوا و خدمت گزار باشند مردم هم مطیع خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین تاکید کرد : در اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدذس عشق به خدمت را شما این به عینه دیدید، همه عاشق خدمت بودند ، کسی جرعت اختلاص و رشوه نداشت لذا مسئولیت ما در نظام اسلامی هم نسبت به مردم و هم نسبت به توطئه هایی که دشمنان دارند باید بسیار حساس باشیم و تلاشمان را بیشتر کنیم.

*من واقعا از مسئولانی که در مراسمات مردمی نیستند گلایه دارم / معاشرت با مردم برای شما مسئولان راهگشاست

وی که معتقد بود مشکلات در بخشی با برنامه ریزی و صرفه جویی و در بخشی دیگر با مردمی بودن حل می شود تصریح کرد: مردم  اگر شمارا در جمع خود ببینند خیلی از مشکلاتشان برطرف می شود. من واقعا گله دارم که بعضی از مسولان در یادواره شهدای شهرستان غایب بودند، یادواره شهید به هیچ جریان و خطی ربطی ندارد،در نماز جمعه هم همینطور ، ما در دوره ی فرماندارن سابق شهرستان هم عرض کردیم از فضای نماز جمعه بهره ببرید و هر هفته یکی از مدیران خود را برای پاسخگویی به مردم معرفی کنید، آنها هم تایید کردند اما تا کنون عملی انجام نشده است.

امام جمعه انزلی افزود: ما حتی غرفه خدمت را در مصلی مهیا کردیم اما کسی نیامد اکنون هم امادگی آنرا داریم ، خیلی از حرفهای مردم برای شما راهگشاست، به فرمایش رهبری تماس با مردم و از نزدیک پای صحبت مردم نشستن گذرگاهی است برای تماس با متن زندگی مردم ، این بسیار مهم و با ارزش است.