به گزارش www.SeydShamsoddin.ir، به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه و ایام شهادت شهید دکتر بهشتی، آقای نادر اکبری؛ ریاست محترم دادگستری و آقای اکبر سبحانی؛ دادستان محترم به همراه معاونین دادگستری شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک ایام، یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران آن شهید مظلوم را گرامی داشتند و افزودند: شهادت شهید بهشتی برای کشور ما فاجعه بزرگی بود؛ با دیدگاه باز و اشراف قابل توجهی که مدیریت و فقه و مسائل بین‌الملل شهید بهشتی داشت، اگر به شهادت نمی‌رسید دستگاه قضایی خیلی زودتر منطبق با ضوابط و قوانین نظام اسلامی می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: دستگاه قضا در جمهوری اسلامی هم به لحاظ انتصاب مستقیم به ولی فقیه و هم از حیث وظایف در رفع خصومات و نظارت بر رسیدگی به سایر دستگاه‌ها و سایر قوای کشور از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

امام جمعه بندرانزلی با استناد به این فراز از خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا(س) و الْعَدلَ تَنْسیقاً لِلْقُلُوب، اظهار داشتند: خداوند متعال عدل را برای استواری دل‌ها قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه اجرای عدالت فلسفه مهم جمهوری اسلامی است، تصریح کردند: لذا برآند فعالیت در دستگاه قضائی باید همین فرمایش حضرت فاطمه زهرا(س) تَنْسیقاً لِلْقُلُوب باشد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اگر در دستگاه قضایی توصیه‌های معارف دینی، امام(ره) و مقام معظم رهبری ملاک عمل باشد، به جایگاه حقیقی خود یعنی احساس آرامش و امنیتی که از اجرای عدالت باید در مردم بوجود بیاید می‌رسیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجموعۀ دستگاه قضایی شهرستان، اظهار داشتند: کار دستگاه قضایی در این شرایط با توجه به سختی‌ها، معظلات اجتماعی و کمبود امکانات و نیرو خیلی طاقت فرسا است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم تقویت پیشگیری در شهرستان، افزودند: باید در در حوزه‌هایی که احتمال بروز آسیب وجود دارد آینده نگری شود؛ یکی از این حوزه‌ها خانواده است که معضلات فراوانی در این حوزه در رابطه با طلاق، خودکشی و… داریم که مجموعه دستگاه قضایی می‌تواند به حل این معظلات کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: خانواده زیربنای جامعه است و اگر از آسیب‌هایی که در این حوزه ایجاد می‌شود جلوگیری شود خیلی از معضلات جامعه برطرف خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: حجاب و عفاف و شئون اسلامی و… در شهرستان به وضعیت غیر قابل قبولی رسیده مخصوصاً که با توجه به آزادسازی سواحل امسال مشکلات فراوانی داریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در مجموعه قضایی از دو جهت نسبت به این مسائل باید مطالبه‌گر باشید؛ اول به عنوان نظارت کلی بر حسن اجرای وظایف دستگاه‌ها یا همان ترک فعل و دوم برخورد با آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها است.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: بی‌حجابی جرم است و دستگاه‌هایی در این راستا تعلل کرده‌اند که دستگاه قضایی باید ورود کند و مطالبه‌گر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: باید در این دوره که دستگاه قضایی و دولت و همه دستگاه‌های دیگر هماهنگ با یکدیگر هستند این معضلات ریشه کن شود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم تناسب احکام جهت بازدارندگی بیشتر، اضافه کردند: شرع فوق قانون عادی کشور است و اگر جایی در قانون کشور ضعف داشته باشیم باید به قانون شرع عمل شود و اولویت هم با قانون شرع است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: باید شعبه ویژه‌‌ای به صورت تخصصی روی این مسائل کار فکری و فرهنگی کند و با دستگاه‌های مختلف نشست و تبادل نظر داشته باشد.