به گزارشwww.SeyedShamsoddin.ir، ناخدا یکم حمیدرضا سعادت؛ فرماندهی محترم ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان نظامی این ناوگان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن تبریک روز ارتش و آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار داشتند: حال انسانهای مومن هرچه به روزهای آخر ماه مبارک رمضان نزدیکتر می شوند همان بیانی است که امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه در وداع با ماه مبارک رمضان بیان کرده اند و با آن سوز و گداز با این ماه خدا حافظی می کنند و این موضوع در انسانهای مومن به واسطه یک ماه روزه داری و تلاوت قرآن عبادتها و شبهای احیاء، سحرها، افطارها و انسی که با این ماه برقرار شده هست و معنویت این ماه جدا شدن و فاصله پیدا کردن با برکات و معنویات را برای انسانهای مومن و انهایی که برکت ماه رمضان را درک می کنند سخت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تقدیر از همکاران عقیدتی نیروی دریایی به جهت تلاش ها و حضوری که مجموعه ناوگان شمال در کارهای مختلف دارند خاطر نشان کرد: این مجموعه در فعالیت های مختلف شهرستان علاوه بر ماموریت های سازمانی مختلفی که دارند و درون تشکیلاتی است الحمدلله حضور خوبی در سطح شهرستان با همراهی و همگامی با سایر مجموعه ها دارند و جای تقدیر دارد.

امام جمعه انزلی به ویژگی برجسته ارتش در جمهوری اسلامی اشاره کردند و دلیل آن را حضور ارتش جمهوری اسلامی در همه جای دنیا دانستند و افزودند: ارتش ما با ارتش های دیگر از حیث ویژگی های خاصی که دارد متفاوت است که ما برای آنها اهمیت قائل هستیم ممکن است در برخی از ارتش ها آنها تکیه شان بر سلاح و تجهیزاتشان باشد و اهداف و ماموریت آنها غارتگری و سلطه پیدا کردن و به این جهات ما با آنها هیچ اشتراکی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: ارتش از حیث جایگاه و ساختار و آن اهدافی که در نظام اسلامی برای مجموعه نظام ترسیم شده و در درون نظام نیرو های مسلح و ارتش در قوای مختلفش برای آن ترسیم شده نقشی برجسته و مهم دارد.

امام جمعه بندرانزلی به فراخوانی که در اسفند ماه سال گذشته از سوی دشمنان صادر شد اشاره کردند و افزودند: اشتباه آن‌ها این است که مردم، انقلاب و ارتش را نمی‌شناسند؛ آن زمان که ارتش در نظام طاغوت بود و فرماندهانش طاغوتی بودند و آمریکا سلطه داشت، ارتش ما به ملت پیوست، بعد از انقلاب دیگر ارتش ما تقریبا همه از سطوح مختلف فرماندهی تا رده های پایین بچه های انقلابند و رزم دیده هستند و لذا آنها همه در جهل و توهمات خود شان سیر می کنند و ان‌شاءالله خداوند متعال هم نقشه های آنها را نقش بر آب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: در مسیری زمینه سازی ظهور حجت الهی و حاکمیت صالحان بر روی کره زمین، سختی هایی هم هست که باید تحمل کنیم و مثال آن شعر فارسی است که نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود.

امام جمعه انزلی تصریح کردند: بالاخره اگر بخواهیم که به آن حکومت و درخشش و تلالو در سطح جهان دست یابیم و با ظهور حضرت ظلم و ستم و بی عدالتی هایی که در دنیا وجود دارد ان‌شاءالله برطرف شود، سختی هایی هم دارد که انسان باید متحمل شود لکن نکته مهمش این است که همانطور که در قرآن کریم در سوره احزاب در رابطه با جنگ احزاب می‌فرماید: گروههای مختلفی صف آرایی کردند و به تعبیری دست به دست هم دادند علیه مسلمانان و پیامبر اکرم (ص) و جامعه اسلامی این به تعبیری اتحاد دشمنان برای انسان می تواند یاس آور باشد و خللی ایجاد کند، اما قران کریم می‌فرماید در این شرایط در جامعه دو دید و نگاه پدیدار شد که به این حادثه در تاریخ می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: نگاه اول نگاه برامده از ضعف ایمان و نفاق است، مسلمانان وقتی مواجه می‌شوند با صف آرایی دشمنان در برابر اسلام و نظام اسلامی مظرب و نگران نشوند و وحشت نکنند به تعبیری در مسیر ضعف و سستی و یاس قرار نگیرند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: نگاه دیگر هم نگاه انسانهای مومن است که ما در این شرایط اتفاقا امیدوارتر از قبل و گذشته هستیم، چرا؟ چون وعده‌های الهی را می‌بینیم که دارد محقق می شود همانطور که در آیه شریفه است که می گوید قالوا هذا ما وعدنا اللّه و رسوله.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: در تشریح این آیه این مثال می تواند کمک کند در مسیر مسافرتمان اگر هدفی را در نظر گرفتیم برای رسیدن به مقصد در مسیر دستیابی به هدف نشانه ها و علائمی هست که آدرس را به ما اعلام می کند و این علائم سر راه وجود دارد و انسان این  مسیر را که پیاده می رود و هرچه به این علامتها می رسد دلگرمی اش بیشتر می شود به اینکه مسیر درست را می رود و جاده را درست آمده است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: این آیه شریفه می گوید وقتی دشمن صف آرایی می کند انسانهای مومن قالب تهی نمی‌کنند و وحشت نمی کنند تا بترسند بلکه قوت ایمان در آنها پدید می آید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به ادامه آیه فوق ما زادهم الاّ ایمانا و تسلیما، تاکید کردند: اگر راهی که آمدیم همان راهی است که خدا برای ما وعده داده همانطور که به پیغمبر وعده داده بود که همیشه در برابر نیروهای الهی و انبیا الهی و جبهه حق، جبهه کفر بوده، این چیز جدیدی در تاریخ نیست بلکه همیشه نقطه قوت انسان‌های مومن این است که دشمنان و کفار و منافقین در برابر آنها صف آرایی کنند چون آنها برحق نیستند و لذا هرچه صف آرایی دشمنان در برابر جبهه حق بیشتر می شود این هم نشان از وعده‌های الهی است و هم باعث افزایش ایمان می شود و اساسا ایمان انسان و باطن انسان معنویت انسان در سختی ها رشد می کند؛ شما در ارتش این را دارید اگر بخواهید کسی را در ارتش آموزش دهید و با فنون رزمی آشنا کنید سختی های رزم را به او یاد می دهید تا این نیرو زبده و کار آزموده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: در مباحث معنوی هم با سختی می‌شود به این مهم دست یافت در صورتی که در برابر دشمن توجه انسان به خدا باشد و قدرت ایمان برایش پدید بیاید، چنانچه در جامعه ما همینطور است و عموم مردم ما نسبت به این مسائل آگاهند و دشمن و نقشه‌هایش را می‌شناسند و نظام و حقانیت و دلسوز بودن نظام را می‌دانند فلذا دشمن نتوانسته موفق شود و به پیش ببرد.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مجموعه هایی است که در صف مقدم این توطئه ها و تحرکات دشمنان قرار دارد چه در جهت تامین امنیت و تامین منافع جمهوری اسلامی و چه در به رخ کشیدن اقتدار اسلامی در برابر دشمنان، اینکه گفتید ما دیگر الان به مرزهای کشور و نقاط خاصی محدود نیستیم همه جای دنیا الان مجموعه نیروی دریایی می تواند با اقتدار حضور پیدا کند و هرجا می رود و متکی به خود است، خیلی برای دشمنان سنگین تمام می‌شود و این به برکت نظام اسلامی و روحیه‌ی ایمان و انقلابی بودن و مردمی بودن است، امروزه این ویژگی‌ها در مجموعه کشور وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: مردم ما انقلابی و انسانهای مومنی اند و این ویژگی که در آنها وجود دارد اگر نباشد در سختی ها کم می آورند و لذا این نقاط اصلی و قوت را باید هرچه بیشتر تقویت کنیم، یکی از کارهایی که در کنار آمادگی‌های رزمی و دفاعی در نیروهای مسلح دارید و جزو برنامه های سازمانی شماست این بخش معنوی و اعتقادی است که باید بیشتر روی آن کار شود چون دشمن تلاش وافری در جهت ایجاد تنگناهای معیشتی و اثرگذاری روی باورها و دیدگاه‌های مردم در بعد دینی و معنوی می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی یکی از چالش های کشور را مساله جوانان و نوع ارتباط خانواده با آنها و آگاهی بخشی به آنها دانستند و خاطر نشان کردند: این اقدام برای آن است که فریب دشمن را نخورند و مبتلا به ناهنجاری ها نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: در مسئله سیاسی هم دشمن خیلی تلاش می‌کند که هم تحریف کند و واقعیات را دگرگون کند و هم دوره پهلوی و در بعضی مواردی که در کشورها و حکومتهای دیگر است را دارای نقاط قوت و برجسته به جامعه ما القا کند.