به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در مراسم هفتم شهید تازه تفحص شده “قاسم حسن پور” با بیان اینکه اگر ما میخواهیم در مسیر این شهدا قرار بگیریم و این راه را ادامه دهیم چاره اش مؤمن حقیقی شدن است تصریح کرد: عزت در دنیا یکی از این شاخصه های عزت اللهی بوده و به معنای شکست ناپذیری است

وی افزود: امروز دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامی طرح های فراوانی را برنامه ریزی کرده اند که یک روز با عنوان برجام و روزی دیگر بازگشایی دفتر اتحادیه اروپاست، در واقع آنها سعی دارند جای پای خود را در کشور باز کنند، اما این مردم ایستاده اند.

امام جمعه انزلی یکی از شاخصه های اصلی عزت برای هر ملتی را ظلم ستیزی برشمرد و تاکید کرد: انسان مومن هرگز تسلیم نمیشوند و تسلیم شدن کار انسان های ذلیل است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه سخنان خود گفت: در دوران دفاع مقدس شهدا عزتمندانه دفاع و ایستادگی کردند و همچنین امروز مدافعان حرم این راه را ادامه میدهند که یک نمونه اش شهید حججی است این شهدا سند افتخار و نماد عزت در عصر حاضر این ملت هستند.

وی تاکید کرد: باید با تمام قدرت و توان در مقابل دشمنان و بد خواهان انقلاب بایستیم و با بصیرت و هوشیاری از آرمان های انقلاب دفاع و از خون شهداء امانتداری کنیم.

امام جمعه انزلی با بیان اینکه امروز مردم و انقلاب ما مطمع نظر دشمنان قرار دارند متذکر شد: مردم و مسئولان باید هشدار های رهبری را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به سخنان اخیر رهبری در جمع بسیجیان گفت: مسئولین حرکتی بیجا و سخنی نا به جا نگویند که دشمن امیدوار شود و به طمع بیافتد.

وی همچنین در خصوص هفته بسیج بیان کرد: بسیج از یادگاران ارزشمند امام (ره) است و از موثرترین مجموعه ها برای محافظت از انقلاب و جمهوری اسلامی است.

امام جمعه انزلی در پایان سخنان خود تاکید کرد: آنهایی که گمان می کردند با مذاکره کردن با استکبار میتوان تعامل کرد، برجام تجربه ی خوبی برای آنها بود و کسانی که هنوز هم فکر مذاکره کردن و امتیاز دادن به دشمن اند، انسانهای ساده لوحی هستند اما مردم ما باید هوشیار باشند تا راه نفوذی برای دشمن ایجاد نشود.

گفتنی است، قاسم حسن‌پور کلیدبری در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه عملیاتی بانی بنوک در تاریخ ۹ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۷ مدال خونین شهادت را به سینه آویخت، وی متولد ۲۰ بهمن‌ سال ۱۳۴۸ روستای کلیدبر شهرستان لنگرود است که اخیراً توسط کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی شد، شهید قاسم حسن‌پور کلیدبری دومین شهید گیلانی تازه تفحص شده در چند هفته اخیر است و پیش از آن “شهید منصور میرحسینی” پس از ۳۰ سال گمنامی تفحص و شناسایی شد.

این مراسم در مسجد ولی عصر(عج) شهرستان لنگرود برگزار شد.