امام جمعه بندرانزلی در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس تصریح کرد: برجام  که متنش نوشته یک جاسوس بود را شبیه یک نشستن و بلند شدن ساده تصویب کردند و حالا نیز در پی تصویب لایحه کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم هستند ، ای کاش مجلس ما انقلابی بود و ای کاش نمایندگان ما هم مثل مدرس بودند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با اشاره به سخنان طرفداران برجام تاکید کرد: گفتند بعد از برجام همه تحریم ها برداشته می شود و رفع تمام مشکلات نظیر تحریم های بانکی و حتی مشکلات آب و هوا را مشروط به اجرای آن دانستند که در عین حال دشمن نگاهش به برجام، نگاه یک حلقه از زنجیر اسارت است.

وی با گلایه از عملکرد نمایندگان مجلس در قبال برجام نیز خاطر نشان کرد: چرا نمایندگان ما حقوق مردم را استیفا نمی کنند؟ آیا واقعا نماینده ای پیدا نمی شود که مدافع حقوق از دست رفته مردم باشد و به داد آنان برسد؟ دولت نیز باید به جای لفاظی ضرورت تصویب این لایحه را به مردم توضیح دهد.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه عده ای همیشه طلب کارند که چرا ائمه جمعه انتقاد کرده و چرا موضوعات را برای مردم تشریح می کنند گفت: مردم نباید این ها بدانند ؟ کجای این دنیا به این لایحه ضد تروریسم عمل کرده و آن را اجرای کرده اند که حالا شما این توفاله ی ۱۸ سال گذشته ی استکبار را آورده اید و می خواهید به خورد ملت بدهید، نمایندگان مجلس همانطور که تصمیم گرفتند تعطیلی ۸ ربیع را باطل کنند بروند و از تصویب این لایحه نیز جلوگیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین که معتقد بود که این خط و مسیر، حلقه به حلقه اسارت ملت ایران را بعد از برجام تکمیل خواهد کرد افزود: با این روالی که پیش گرفته اند مطمئن باشید طولی نخواهد کشید که چشم وا کرده و می بینیم که انقلاب و مملکت از دست رفته است.

وی در خصوص مفاد این لایحه نیز خطاب به نماز گزاران یادآور شد: نتیجه تصویب لایحه ی کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم این است که در داخل جمهوری اسلامی ، سردار فاتح و شجاع خط مقاومت؛ حاج قاسم سلیمانی و پاسداران ، بسیج ، سپاه و حتی در آینده ای نه چندان دور ارتشی های ما تحریم بانکی شده و اجازه ی هیچ ارتباط و مبادله ای را با بانک های حتی داخلی ندارند و اجازه ی برداشت حقوق ماهانه خود را نیز ندارد، چرا که از دیدگاه آنان تمامی این افراد و مجموعه ها حامی تروریسم هستند.

امام جمعه بندرانزلی همچنین تاکید کرد: انسان افسوس می خورد که برخی ها تمام مجاهدت ها و مقاومت ها را نادیده گرفته و در بعضی از تصمیمات و مواضع حرف هایی را می زنند که مصداق بارز نشان دادن چراغ سبز به دشمنان است که آنان نیز به خود جرات اعمال فشار و امتیاز گیری و نفوذ و در نهایت سلطه بر کشور می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه ما مسئول هستیم و باید دلایل را پرس و جو کرده و جواب بدهیم ، سه سوال را به عنوان نقاط مبهم این لایحه مطرح کرد گفت: تفسیر ما با تفسیر اروپایی ها و آمریکایی ها از تروریسم متفاوت است ، کجای این قانون گفته شده که تعبیر کدامیک مد نظر است؟ آیا تروریسم بودن حزب الله و جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران ملاک است و یا تروریسمی که ایران قربانی آن است؟

وی دومین سوال خود را نیز  مطرح و تصریح کرد: مهمترین حامیان منافقین جنایتکار همین فرانسه ای است که چند روز دیگه برای رئیس جمهورش با آن مواضع  ضد ایرانی می خواهید فرش قرمز پهن کنید ، چرا شما از این ها نمی پرسید که آیا منافقین را تروریسم می دانند یا خیر؟ اگر هستند ، که هستند چرا آزادانه همایش برگزار کرده و چرا مبادلات گسترده بانکی دارند؟ در این ۱۸ سال کدام از این کشورها به این قانون پایبند بودند که حالا دولت ایران تصمیم به تصویب آن دارد.

چرایی سکوت اروپا ،عدم واکنش این لایجه و قانون به جنایت های دنیا، دیگر سوالی بود که امام جمعه بندرانزلی خطاب به حامیان تصویب این طرح مطرح کرد و افزود: این لایحه وقتی که جنایت های عربستان و محاصره یمن و کشتار شیعیان در حال انجام می باشد و آیت الله شیح عیسی قاسم؛ این مرجع عالی قدر در حبس خانگی تا مرز مرگ رسیده است ،شیخ زکزاکی و پیروانش را می کشند و مسلمانان میانمار را زنده زنده آتش می زندند کجا بود؟ چه کرد در دنیا ؟ دولت اگر نمی تواند پاسخ بدهد، برود از رئیس جمهور دولت فرانسه که حامی منافقین است بپرسد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچین به مطرح شدن طرح ترور حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله نیز اشاره و گفت: رسما می گویند که این دو عزیز را ترور می کنیم و به دنبال کشتن آنان هستند ، بعد رژیم صهیونیستی تروریسم نیست و حزب الله لبنان و سپاه تروریسم می شود ، مجلس ما دارد چنین چیزی را تصویب می کنند.

در بخشی دیگر از سخنان خود به آغاز هفته وحدت نیز اشاره و تصریح کرد: فاصله ی بین دو روایت تاریخ ولادت پیامبر اکرم (ص) به نام هفته وحدت نام گذاری شده است ، حفظ این وحدت از ضروریات است و در بعد داخلی و خارجی باید به این مهم توجه شود.

گفتنی است امیردریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری ؛ ارشد نظامی آجا و فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) به مناسبت هفته نیروی دریایی در وصف مجاهدت های این نیرو با نمازگزاران سخن گفتند.