امام جمعه بندرانزلی گفت : باید عمران و معماری شهرهای کشورمان به گونه ای باشد که هر کسی با دیدن آن متوجه هویت اسلامی و ایرانی شهر شود و ظاهر شهری در جهت تحقق سبک زندگی اسلامی قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در دیدار با مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص این مهم تاکید کرد: حقیقتاً معماری و نمای بسیاری از شهرهای ما، نمای یک شهر اسلامی نیست و این شما هستید که می توانید با برگزاری سلسله همایش هایی با عنوان طراحی معماری ایرانی اسلامی در استان های کشور از طرح های خوب استفاده و بسیاری از آن را اجرایی کنید.
وی با بیان اینکه شما باید از مسئولین بخواهید که برای ساخت و ساز های ایرانی اسلامی مشوق هایی قرار دهند گفت: ما مسلمانها نشانه‏ هاى اسلامى و مهندسى اسلامى را در همه‏ ى کارهایمان ، از جمله در باب مهندسى بایستى مراعات کنیم.” نشانه‏ هاى اسلامى باید واضح و آشکار باشد؛ کما اینکه در مهندسی هاى ما باید نشانه‏ هاى اسلامى آشکار باشد”.
امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه باید به نقش مهم ، تأثیر‌گذار و خاص دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در تحقق معماری و شهرسازی اسلامی- ایرانی توجه ویژه ای شود افزود : تمامی دستگاه‌های انقلابی و اجرایی تأثیر‌گذار از شهرداری‌ها تا سازمان‌های نظام مهندسی، و دیگر نهاد ها دولتی و خصوصی در زمینه معماری و شهرسازی باید بر شناخت این ارزش‌ها و تحقق آن تأکید کنند، تا آن‌که امکان فرهنگ‌سازی لازم برای جایگزین شدن معماری و شهرسازی ارزشمند اسلامی – ایرانی به جای سبک‌های وارداتی هم به لحاظ علمی و تخصصی و هم به لحاظ اجرایی و نظارتی فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با اشاره به مسکن مهر نیز اظهار کرد: اگر مسکن مهر براساس الگوی معماری اسلامی درست میشد می توانست در خصوص تحقق این هدف خودی نشان دهد اما متاسفانه این طور نشد و امروز هم همان روند را ادامه میدهند.
وی در پایان با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در کارهای سازمان بسیج مهندسین عمران خاطر نشان کرد : کارها و اقداماتتان را به گوش مردم و مسئولان برسانید، اگر این کار میسر نشود نتیجه مطلوب حاصل نشده و تاثیر گذار نخواهد بود.
گقتنی است پیش از سخنان امام جمعه بندرانزلی ، محمود ایلخان مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری نیز گزارشی مختصر در خصوص اقدامات این سازمان در کشور و استان گیلان ارائه کرد.

برای دیدن تصاویر در ابعاد واقعی بر روی آن کلیک کنید.