به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که بمناسبت روز آزادسازی خرمشهر در ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی نداجا برگزار شد، اظهار داشتند: سوم خرداد روزی بزرگ و حماسی است که با فتح خرمشهر ورق زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رقم زد و آغازی برای فتوحات دیگر در عرصه‌های مختلف برای نظام اسلامی بوده و هست و خواهد بود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اینکه امام(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، برای این است که همه محاسبه‌های عادی و مادی آن روز گویای عدم احتمال پیروزی رزمندگان اسلام و باز پس‌گیری خرمشهر بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: عده و عده و لشگر‌های متعدد و تجهیزات گسترده‌ای که استکبار جهانی در اختیار رژیم صدام عفلقی قرار داده بود،  خیانت‌هایی که اوایل جنگ بنی صدر خائن ملعون کرد و کمبود امکانات و تجهیزات نیروهای جمهوری اسلامی، پیروزی در این مقابله و بازپس گیری را غیر محتمل کرده بود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه تمام برنامه ریزی دشمن در خرمشهر بر این بود تا بمانند و نظام اسلامی را ساقط کنند و اگر نتوانستند تجزیه کنند و خوزستان را از میهن اسلامی مان جدا کنند، افزودند: فتح خرمشهر و آن پیروزی عظیم جز با عنایت پروردگار متعال میسر نبود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: دشمن عفلقی اشغال خرمشهر را به عنوان یک برگ برنده برای وادار کردن نظام اسلامی به حضور در پای میز مذاکره صلح و تحمیل خواسته‌های خود و استکبار جهانی قرار داده بود و حتی باز پس‌گیری خرمشهر را کلید بصره تلقی می‌کرد، نیروهای اسلام توانستند با اتکاء به خداوند متعال و ایمان قوی این حماسه بزرگ را رقم بزنند و دشمن را ناکام کنند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: فتح خرمشهر از جهات مختلفی دارای اهمیت است که باید دائما مورد توجه باشد؛ یکی از برجسته‌ترین دستاوردهای این فتح بزرگ این بود که رزمندگان اسلام، مردم و نیروهای نظامی و بسیجی ما علیرغم کمی عده و عده توانستند در آن شرایط برتری نظامی خود و اراده سیاسی جمهوری اسلامی را بر خواست دشمنان و استکبار جهانی به رخ دنیا بکشند و در تاریخ ثبت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه بعد از ۵۷۵ روز اشغال خرمشهر و مقاومت اولیه، خواسته دشمنان نقش برآب شد و ناکام شدند، خاطرنشان کردند: این برتری جمهوری اسلامی و تفوق اراده سیاسی در همه عرصه‌ها و مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی خودنمایی می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: اگرچه عواملی مثل فرماندهی امام(ره)، اخلاص رزمندگان و وحدت و انسجامی که بین همه آن‌ها وجود داشت هست، اما نیروهای مسلح و رزمندگان ما در پرتو ایمان و اتکاء به خداوند متعال و قدرت لایزال الهی توانستند این فتح را رقم بزنند و این نکته اصلی این پیروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: اینکه خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است، وَ مَنْ یتَوَکلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ؛ در همه عرصه‌ها این اتکاء به خدا برای دستیابی انسان مومن به اهداف و موفقیت در همه مقاطع زندگی فردی و اجتماعی‌‌‌اش کافی است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی در طول این ۴۳ سالی که از عمر پربرکت و سرافرازانه‌اش می‌گذرد همیشه اتکاء به قدرت لایزال الهی داشته، اظهار داشتند: همه نیروهای رزمنده، نظامی، سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و همه ارکان نظام اسلامی با اتکاء به همین اصل توانسته‌اند در رویارویی با سختی‌ها، مشکلات و موانعی که دشمنان سر راه نظام اسلامی پدید آورده‌اند و می‌آورند تا به امروز پیش بروند و موفق شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: امروز آنچه نظام اسلامی را در برابر زورگویی‌های استکبار جهانی در استیفای حقوق برجام مقاوم نگه داشته همان اتکاء به خداوند متعال و حقوق ملت است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: نیروهای مسلح ما در دفاع از منافع ملی و نظام اسلامی فراتر از مرزها امنیت آفرین هستند و گوش‌مالی لازم را به دشمنان می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه با اتکا به خداوند متعال در رویارویی با دشمنان از هیچ توطئه‌ای هراس نداریم، خاطرنشان کردند: در همه عرصه‌های سیاسی و فرهنگی با اتکاء به خدا و توانایی ملت عزیز و نیروهای نخبه و توانمند توانسته‌ایم استقلال بدست بیاوریم و در عرصه اقتصاد هم ان‌شاءالله از این گردنه عبور خواهیم کرد و تنگناهای معیشتی و مشکلات اقتصادی کشور هم با همت دولت تحول‌آفرین و انقلابی برطرف خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: همه باید در انجام ماموریت‌ها در همه دستگاه‌ها توجه داشته باشند اخلاص در کار، وحدت و همدلی و همراهی در انجام مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها، توکل به خداوند متعال و نهراسیدن از مشکلات رمز پیروزی و موفقیت است.