به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت هفته نیروی انتظامی ضمن گرامیداشت این هفته به عوامل انتظامی و تسلیت شهادت امام مجتبی(علیه السلام) اظهار داشتند: امروز به فضل پرودگار متعال، نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران از بهترین و مومن ترین افراد در سطوح مختلف تشکیل شده است.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: کارآمدی، بهره مندی از تخصص های لازم در کنار ارزش های دینی و اخلاقی از نیروهای مسلح، نظامی، انتظامی، بسیج و سپاه مجموعه ای بی بدیل را رقم زده؛ نیروی انتظامی با گستردگی حوزه ماموریتی از مرزها و داخل کشور، برقراری نظم و انضباط اجتماعی و صیانت از حاکمیتِ قانون یکی از پر تلاش ترین و موثر ترین نیروها در نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه با توجه به گستردگی و تنوع ماموریت و نیز ارتباط نزدیک و مستقیم با مردم و شهروندان عزیز در جامعه، رعایت برخی مسائل می تواند در موفقیت و پیشرفت بهتر آنها اثرگذار باشد، بیان داشتند: عوامل انتظامی باید با استحکام مبانی آموزشی و اخلاقی در درون مجموعه نیروهای انتظامی، زمینه اصلاح، ارزشمندی و ارزشمداری درجامعه را فراهم کند.

ایشان افزودند: نیروی انتظامی به عنوان نیرویی که در سطح جامعه مسئولیت برقراری نظم و انضباط در همه بخش ها را برعهده دارد، اگر درون خود نیروهایی متدین، ارزشمدار و اخلاقمدار داشته باشد، ماموریت ها در سطح جامعه با موفقیت بیشتر و بهتری صورت می پذیرد و همچنین مردم ما با الگو پذیری از عوامل انتظامی در سطح جامعه ارزش ها را بیش از پیش رعایت خواهند کرد.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: امروز نیروهای نظامی و انتظامی باید با بهره گیری از توانایی و تجربه کافی، در تامین امنیت اجتماعی و انتظامی، آمادگی لازم برای هر شرایطی چه در داخل و چه در مرز های کشور در مواجهه با تهدیدات داخلی و خارجی را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: نیروهای انتظامی باید با قانون مداری در عین رافت و عطوفت با مردم، از ارزشهای دینی و هنجار های اخلاقی در سطح جامعه صیانت و پاسداری کنند؛ امروزه یکی از توطئه های دشمنان در جامعه ما عبارت است از کاهش سطح پایبندی مردم به ارزش های دینی؛ هنجار شکنی در بعد فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و مقابله با قانونمداری این همان چیزی است که دشمنان در تلاشند در جامعه اسلامی ما رواج دهند.

ایشان ادامه دادند: ضروری است نیروهای انتظامی با فعالیت در راستای حفظ و صیانت از ارزشهای دینی، عفاف، حجاب، ظواهر و شئون دینی جامعه اسلامی تلاش کنند تا بر توطئه های دشمنان در این بخش همچون مقابله با توطئه دشمنان در بخش های اقتصادی، سیاسی و امنیتی فائق بیایند.

امام جمعه بندرانزلی عنوان نمودند: بخش قابل توجهی از اقتدار داخلی نظام مقدس جمهوری اسلامی به میزان موفقیت و عملکرد نیروی انتظامی بستگی دارد؛ عوامل این مجموعه باید بتوانند در جامعه فضایی امن همراه با آرامش خاطر برای مردم فراهم کنند تا خانواده ها و شهروندان عزیز در سطح جامعه احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان حضور، تلاش و موفقیت عوامل انتظامی در سطح جامعه را از جمله مسائلی دانستند که می تواند خانواده ها را در حفاظت از اعضای این کانون، با آرامش مواجه کند و بیان داشتند: باید عوامل انتظامی و امنیتی فعال باشند و با اتخاذ تدابیر لازم به صورت قاطع، بازدارنده و حتی پیشگیرانه با عوامل هنجار شکن و نا امن کنندگان جامعه در فضای حقیقی و مجازی که امروزه متاسفانه رو به گسترش است مقابله کنند.