photo_2016-11-23_10-35-37به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان به اتفاق مسئول فرهنگی و معاونان این اداره با حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین ؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کرد.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار با تقدیر از زحمات مدیرکل بنادر ودریانوردی استان گیلان بر استفاده بیشتر از ظرفیت های بندر در انزلی تاکید و خاطر نشان کرد: رونق بنادر به تبادلات و خصوصا صادرات است ، تنها حرکت یک سوئه اثر گذاری لازم را ندارد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه نمی بینیم چیزی برود اما می بینیم که می آید تصریح کرد: الحمد الله از لحاظ فضا و امکانات شرایط خوبی محیا است فلذا شرایط فعلی کشور نیز ایجاب می کند که از ظرفیت بندرانزلی برای صادرات بیشتر استفاده شود.

وی به نگرانی مردم در خصوص منطقه آزاد شدن بندر امیرآباد نیز اشاره کرد و افزود: اگر زودتر حرکتی نکنیم و جاذبه هایی برای انزلی فراهم نشود چه بسا بنا به لحاظ ارتباط خوب ریلی و دسترسی های بهتر بندرامیر آباد اثر گذارتر باشد ، تقاضا من این است فکری کنید و برنامه ای ویژه داشته باشید.

? بحث مسافرت های دریایی را فعال تر از گذشته پیگیری کنید

امام جمعه بندرانزلی همچنین جذب توریست و تبلیغات بیشتر و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری را از راهای ارتقا بندرانزلی برشمرد واضافه کرد: بحث مسافرت های دریایی را فعال تر از گذشته پیگیری کنید .

در ابتدا این دیدار نیز مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با ارائه گزارشی جامع در خصوص فعالیت ها این اداره کل در گیلان اظهار کرد: در آینده ای نه چندان دور برای جابجایی سوخت در انزلی اسکله نفتی احداث خواهد شد و با توجه به این مهم در حوزه کشتی سازی نیز سرمایه گذاری جدید و مهمی در حال انجام است و قطعا فرصتهای شغلی جدیدی ایجاد می شود.

حسین چراغی همچنین با اشاره به اینکه بنادر استان گیلان بالاترین میزان رشد را داشته است افزود: با استفاده از برنامه ریزی سخت افزاری و نرم افزاری توانستیم نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد کنیم.

? موقعیت ، نزدیکی به بازار و نیروی متخصص از ویژگی های منحصر به فرد بندرانزلی است

وی همچنین یادآور شد : در ۶ ماهه تصدی خود تمرکز ویژه ای بر صادرات داشته ایم تا بتوانیم قیمت پایانی کالا در حوزه واردات و صادرات را به شکل مطلوبی کنترل کرده و قیمت هر تن کالا در بنادر گیلان را در مقایسه دیگر بنادر شمال رقابت‌پذیر کنیم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به منطقه آزاد شدن بندرامیر آباد نیز اشاره کرد و گفت: موقعیت انزلی یک موقعیت استراتژیک بوده و به لحاظ نزدیکی به بازار کمترین فاصله را دارد هرچند تجهیزات و نیروی متخصص ما در انزلی در مقایسه با دیگر بنادر شمال کشور بسیار بیشتر است.

حسین چراغی با ابراز خورسندی از احداث راه آهن در گیلان خاطر نشان کرد: احداث بحث ریلی می تواند به بندرانزلی کمک کند و اگر این موضوع هر چه سریع تر تحقق یابد بخش اعظمی از مشکلات حل خواهد شد.